בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
לרגליה 

לרגליה

 
 
אמיר עמרמי

"יחפה" הוא השיר הכי טוב של נינט ושרית חדד לא מתעלה על הציפיות. סינגלים

 
 
 
 
 
 
 
 
 

נינט טייב - יחפה (3:20)

נינט טייב מוציאה סוף-סוף את שיר הנושא של אלבום הבכורה שלה לרדיו. למה סוף-סוף? כי זה בהחלט השיר הכי טוב בו. בין היחידים באלבום שיש בהם אמינות ומשהו להיאחז בו. פייר, אם גפן היה ממשיך את הקו המנחה של השיר הזה ומפתח אלבום קונספט מכל הסיפור של נינט, היינו יכולים לאחוז ביצירה שלמה. אבל לא ביצירה שלמה עסקינן, אלא באסופת שירים, חלקם טובים יותר, רובם טובים פחות.

נינט טייב היא לא הזמרת הכי טובה שיצא לי לשמוע בחיים, אבל ייאמר לזכותה שלמרות שיש לה אפשרות טכניות להפגיז במניירות, היא בוחרת לשיר ב"יחפה" פשוט, ועל כך מגיע לה שאפו. "אמרתי לעצמי לי יש מזל, וטיפסנו יחד על הרים של אושר, עד שהגענו, לפסגה, והמוסיקה השקטה התחלפה בזיופים". אחח, באמת שהיה אפשר לבנות מזה אלבום קונספט נהדר.

מילים ולחן: אביב גפן / צילום: עידו לביא
 
 

שרית חדד - זה ששומר עליי (3:35)

 
שרית חדד היא הייצוג האנושי לביטוי "סיבה למסיבה". לא צריך לבקש ממנה יותר מדי. שרית כאן כדי לשמח, להרקיד, והיא גם יודעת לרגש את מי שמחפש ריגושים מהירים שפונים למכנה המשותף הנמוך. רוצה לומר: לא נושאים אישיים מדי, לא חשיפה, חלילה. משהו כללי, בואכה לאומי.

טל שגב ויעקב למאי עובדים ביחד על האלבום החדש של טל שגב, וגם אחראיים על השיר החדש של חדד, סינגל שני מתוך אלבומה החדש שבדרך. שוב, אותו שיר צפוי. ההפקה המוסיקלית בומבסטית מדי ומקדימה בכמה דורות את כוונת הטקסט. אבל אל תתפלאו, חברים. זה מכוון לרדיו. זה מכוון ללב המיידי, זה מכוון להופעות. וברמה הזאת זה גם מצליח. עם ההצלחה של שרית חדד אי אפשר להתווכח, וכל עוד לא באים אליה בדרישות של "לחדש" את עצמה, אפשר לצאת מזה בנזק מינימלי והנאה מקסימלית.

מילים ולחן: טל שגב ויעקב למאי / צילום: עידו לביא
 
 

בן ישראלי - מילה של אהבה (3:29)

בן ישראלי הצליח לא רע בכלל עם שירו הקודם "לעוף איתך", שהושמע הרבה ברדיו ושהקליפ שלו שודר בערוץ 24. היה בשיר הזה משהו מעט שונה, למרות שהוא נשען על מסורת הפופ הים תיכוני, שאיך לומר, לא בדיוק מתרומם בשנים האחרונות.

"מילה של אהבה" הוא צעד עצבני אחורה מבחינתו. ההפקה המוסיקלית של שי ראובני ביקשה לעשות כאן חגיגת פלמנקו א-לה ג'יפסי קינגס, אבל יש כאן שתי בעיות: הבעיה הראשונה, איך לא, טמונה בטקסט: "איך החיוך שעל פנייך, כל כך יפה כמו חלום, וכשאני חושב עלייך, כל העולם יפה פתאום". צריך לשלול את הרישיון להחזקת כלי כתיבה למי שגם כותב ככה ועוד יש לו עזות מצח להציע את זה כטקסט ללחן. מה קורה, חברים?

הבעיה השנייה אצל ישראלי, היא שהוא פשוט לא מחובר להפקה המוסיקלית מאחוריו. בעוד היא הולכת קדימה ומנסה לדחוף את השיר, ישראלי נשאר אי שם מאחור.

מילים: צ'ולי זכאי / לחן: שי ראובני / צילום: האתר הרשמי
 
 
 

מאיר טל - ככה את אוהבת (3:56)

מאיר טל מוציא שיר חדש שהיה כבר הרבה זמן בכוננות יציאה, אך רואה אור רק עכשיו. אהוד מנור המנוח כתב את השיר הזה על ההתאהבות הבלתי נמנעת באדם הלא נכון מכל הסיבות הנכונות. "כל עוד את מאיימת לארוז ולעזוב, אני יודע שהכל עוד חי, בגלל כל הקשיים רק בזכותם, אני יודע שאצלך אני קיים".

חוץ מהטקסט, שום דבר לא עובד. חיים אוליאל (הנהדר, אגב) לא צלח כאן את מלאכת ההלחנה שיצאה שבלונית וחסרת מעוף, ומאיר טל גם הוא לא מצליח להרים את השיר. חבל שלביצוע הזה חיכה השיר לצאת.

מילים: אהוד מנור / לחן: חיים אוליאל / צילום: יח"צ
 
 

יונתן רזאל - סך הכל (2:49)

יונתן רזאל מגיע מהעולם הקלאסי. רזאל גדל על חינוך מוסיקלי של פנסתר וצ'לו, ואת השירות הצבאי העביר כמעבד מוסיקלי. לאחר השחרור ניצח על תזמורת רעננה והתזמורת הקאמרית הישראלית. בדרך הוא גם אסף לא מעט חברים טובים מהתעשייה. אחד מהם הוא אביתר בנאי המצוין, שמשתתף כאן בשיר וגם אחראי על ההפקה המוסיקלית וגם שותף לעיבודים.

יונתן רזאל נשמע טוב. הוא שר מול המיקרופון, לא מתחבא ונותן מקום לכל מילה שכתב. אבל הטקסט כללי מדי, ויש בו מקומות שמתקיים קונטרס שמעיף מהקו המנחה. אבל הפסנתר והעיבודים כאן מאלפים, ובשורה התחתונה מדובר בבונבוניירה.

אראל סג"ל היה בין הראשונים שהשמיע את השיר בתוכניתו ב"רדיו ללא הפסקה". אחרי ששמעתי אותו חיכיתי שהסינגל כבר יגיע אליי. עכשיו אני מחכה לסינגל הבא. קדימה.

מילים ולחן: יונתן רזאל / צילום: יח"צ
 
 

סיי לה וי - מתי תביני (3:20)

לביא מדינה וחיים חזק מגישים את עצמם כ"סיי לה וי", או כדברי הקומוניקט "צמד ה-R&B הראשון בארץ". יסלחו לי כל העוסקים בדבר, אבל לא R&B ולא נעליים. זה פשוט עוד שיר לא מעניין, שלא מביא איתו שום דבר חדש.

סליחה על העוקצנות, אבל מתי אנשים יבינו את הקונספט הבסיסי של המושג "שיר חדש"? כמעט ולא עברתי את השמיעה הראשונה. שיר שנפתח במשפט כמו "מתי תביני שנולדתי בשבילך" הוא ערובה ועדות חיה ונושמת לטקסט הפופוליסטי והדמגוגי שמיד יבוא אחריו. עוד פעם ביטים רפטיטיביים, עוד פעם שירה מתלהמת ופומפוזית על נושא בסיסי ומוכר (הוא והיא, או במקרה הזה היא והם), שאפשר לרקוח ממנו מטעמים (ע"ע בכל הספרות של המין האנושי). אממה, לפעמים זה פשוט לא הולך.

מילים ולחן: לביא מדינה וחיים חזק / צילום: שי בוטבול
 
 

נערות הליווי (2:58)

על ירידת הדם מהאזניים שלי אחראיות יעל קראוס ונועה גולנדסקי, אק"א "נערות הליווי". סינגל ראשון מבית "ווליום", הלייבל החדש של חברת סלקום. תגידו לי בבקשה, אתם שם בסלקום - בשביל זה עשיתם את כל המאמץ?

קראוס וגולנדסקי משתלחות על המיקרופונים עם טקסט ילדותי למדי, שאין בו סיפור של ממש. האמת שלא לגמרי הבנתי על מה השיר, מלבד שורת ה-What's My Name שהצלחתי להבין: "עם נערות הליווי אין לכם סיכוי, אם תתנהגו יפה, אולי תקבלו פיצוי".

לי זה נשמע כמו קריאת גי'מלאייה לפני הארוחה בטיול בצופים, לא בדיוק כמו משהו שיכול לעבור כטקסט. גם פופ (או טראש פופ, כמו שהקומוניקט מבקש לשכנע), צריך לדעת לעשות. וזה לא שאני תמים, לא חשבתי שהלייבל של סלקום ישקיע באמנות גבוהה. קצת מפליא שזה בא מצמד שעבד בעבר עם תומר יוסף, הבלקן ביט בוקס ועוד. חבל שלא נדבק בהן משהו מזה.

נערות הליווי נשמע כמו משהו שהנוער יבלע בכיף. זה משאיר אותי עם טעם רע בפה ובאוזן. היי, לא כל בני הנוער צורכים זבל. תבדקו.

מילים ולחן: נועה גולנדסקי / צילום: עמית ישראלי
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by