בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
זאב רווח שווה צפייה 
 
 
אודליה ברקין

השבוע מגיע לישראל סרט האיימקס הראשון והרווחי ביותר בכל הזמנים. וחוץ ממנו: המשך עלילותיהם של פרודו וחבריו ב"שני הצריחים", "האחיות מגדלנה", "בית"ר פרובנס", ו"משי האדום"

 
 
 
 
 
 
 
 
 

לכבוש את האוורסט

 
Everest

סרט תעודה תלת-ממדי המספר את סיפורה האמיתי של משלחת בינלאומית של מטפסי הרים, המעפילה לפסגת האוורסט, ימים ספורים לאחר ששמונה מטפסים נהרגו בסופת שלגים בשנת 1996. ג'ורג' האריסון כתב מוסיקה מקורית.

סרטם של דיוויד ברישר, גרג מקליברי וסטפן ג'דסון, 1998.

הקרנות: סינמה סיטי- גלילות.
 
FilmCritic: חוויה פשוט עוצרת נשימה. אין שום דרך אחרת לצפות בהר הגדול בעולם, אלא בקולנוע תלת ממדי ומעל מסך ענק. סיפור שהוא גדול מהחיים. הניגוד בין משלחת המטפסים החיים, לבין הידיעה ששמונת המטפסים שהם מחפשים אחריהם כנראה כבר אינם בחיים, הוא רב- עוצמה.

Box Office Magazine: מדגים את חוזקה של הרוח האנושית נוכח פני סכנה ומכשול. כל הכבוד לצוות שנשא אתו את ציוד האיימקס הכבד, ולא ויתר על אף התנאים הבלתי אפשריים והאסון הכבד. הצופים חולקים עם צוות המטפסים את התחושות שלהם ומרגישים כאילו הם בעצמם כובשים את האוורסט. שווה צפייה.

Apollo Guide: מראות מרהיבים וסאונד איכותי - טכנולוגית האיימקס נולדה כדי להנציח את האוורסט. בניגוד לשאר סרטי האיימקס שמסתפקים במראות מרהיבים, בסרט הזה מככב גם הגורם האנושי, וזה מה שהופך אותו לחוויה מדהימה כל כך.
 

שר הטבעות - שני הצריחים

 
The Lord of The Rings:The Two Towers

הסרט השני בטרילוגיה של טולקין. דרכיהן של חברי אחוות הטבעת הנפרדו. כעת הם מנסים, כל אחד בדרכו, להילחם בכוחות האופל ובברית המתחזקת בין סאורון לסארומן. בעוד פרודו וסם נאלצים לסמוך על הגולום שיובילם למורדור, אראגון, לגולאס וגימלי, מסייעים לממלכת רוהאן להילחם על חייה. עם: אליז'ה ווד, אורלנדו בלום איאן מק'לן ועוד.

במאי: פיטר ג'קסון(שר הטבעות, יצורים שמיימים), 176 דקות, ארה"ב 2002

הקרנות: אור עקיבא- רב חן; אילת-אילת; אשדוד- רב חן; אשקלון-רב חן; באר שבע-רב חן; בת ים- רב חן; הוד השרון- גיל; הרצליה- רב חן; חדרה-לב; חולון-גלובוס; חיפה-רב חן מרכז הקונגרסים, רב-חן לב המפרץ; ירושלים- רב חן; כפר סבא-גיל; כרמיאל- רב חן; נהריה- גלובוס; מעלה אדומים- רב חן; נתניה- רב חן; סביונים- רב חן; עפולה- רב חן; פתח תקווה- רב חן; קרית אונו-רב חן; קרית שמונה-גיל; רחובות- רב חן; רמת גן-רב חן איילון; ראשל"צ- רב חן, הזהב; רעננה - רענן; שוהם- גלובוס; תל אביב- רב חן, גת.
 
 
Hollywood Reporter: קצבי יותר מהסרט הקודם, נטול אקספוזיציה ותזזיתי. הופעות משובחות ועמוקות מהצפוי מסרט בז'אנר הזה שאמור להיות מלהיב וקליל. אפקטים דיגיטליים מרהיבים. יהיה קשה לחכות עד לסרט הבא בדצמבר 2003!

Entertainment Weekly: תענוג חזותי של כישוף פנטזיה ופעולה. אין מילים גדולות מספיק על מנת לתאר את סצינת הקרב המרכזית בין כוחות הטוב לכוחות הרוע - היא ענקית, מדהימה ובעלת סדר גודל תנ"כי בעוצמתה ובתחושות שהיא מעבירה - דוד נגד גוליית. פרס ההופעה המצוינת מגיעה לגולום, יצור וירטואלי כובש ביותר.

FilmCritic: משקל הסרט הזה נופל על כתפיהם של היצורים החדשים שמופיעים, בראש ובראשונה הגולום. חבל שרועי העצים (Ents) הם היצורים הפנטסטיים המטופשים ביותר מאז ג'ר ג'ר בינקס. כל דמותם ואופן פעולתם פשוט מביך, וניתן להכריז עליהם כעל אפקט שלא הצליח.
 

האחיות מגדלנה

 
Magdalene Sisters

"האחיות מגדלנה" הוא שמו של מנזר נזירות מיוחד, שהופקד על טיפול בנשים חוטאות שהודחו משולי החברה באירלנד. כעונש על "חטאיהן", נאלצו הנשים להיות אסורות ולעבוד עבודת פרך במכבסות ענקיות שהוצבו במנזרים השונים ברחבי המדינה. הסרט מספר את סיפורן של שלוש נשים שנודו ממשפחתן, ונשלחו למנזר - האחת לאחר שילדה מחוץ לנישואים, השנייה, לאחר שנאנסה על ידי בן-דודה והשלישית, בשל היותה יפה מדי. במנזר מחכה לנשים האחות ברידג'ט (ג'רלדין מק'אואן), שמעבירה את הבנות שלל עינויים יצירתיים, על מנת להציל את נשמתן.

הרעיון צץ במוחו של מולן הבמאי, בעקבות צפייה בסרט תיעודי על מנזרים כגון אלה, שהיו קיימים באירלנד עד שנת 1996. בשל האמיתות הקשות בו, הסרט הוחרם על ידי הכנסייה הקתולית.

במאי: פיטר מולן (יתומים), 119 דקות, בריטניה/אירלנד 2002

הקרנות: הרצליה- לב דניאל; ירושלים- לב סמדר; תל אביב- לב דיזנגוף.
 
Hollywood Reporter: סרט כועס ומריר שוודאי יחשמל קהלים באינטנסיביות הדרמטית שלו. הבמאי נסחף בכעסו ומציג את הנזירות כסדיסטיות מודחקות מינית וסובלות ממקרה חמור של קנאות דתית. הסרט יכול היה להיות מורכב יותר, לו היה נותן לנזירות קצת עומק ומצפון, ולא ממהר להציג אותן כמפלצות.

Slant Magazine: תיאור כמעט אנקדוטלי של דרך החיים במנזר. חבל שהסרט כמעט לא מנסה להבין את מסתרי כוח המשיכה של הדת הקתולית שגורמת למאמינים בה לבצע ולהאמין בדברים נוראיים. כנראה שהבמאי רואה בסרט הזדמנות למחאה פרטית משלו, שכן האלימות והרוע מעוררים רגשות עזים בקרב הצופים ורצון לפעולה.

FilmCritic: דמויות הנזירות שטחיות מדי, ולכן קשה שלא להזדהות אך ורק עם הנשים האומללות. מכיל כמה סצינות מיוחדות, וכמה מפוספסות. למרבה החלחלה נדמה שהבמאי נהנה מהכאב שנגרם לדמויותיו ובעוד הוא צובע את הסרט באצטלה אידיאליסטית, כבא להוקיע תופעה, נדמה שהוא מקצין את גילויי העינויים והסבל בו, רק לשם ההנאה.
 

בית"ר פרובנס

 
לשלומי, חייל צעיר (איתי תורג'מן) וכוכב קבוצת כדורגל מליגה ג' של עיירה נידחת בדרום הארץ, יש חלומות גדולים. הוא רוצה להתקבל למכבי ת"א הגדולה, לעזוב את החור שנולד בו. להיות מישהו. אבל החלומות שלו מתנגשים לגמרי עם אלו של קאסודס (זאב רווח) מנהל הקבוצה - שחקן עבר שחולם לעשות את קבוצת הלוזרים שלו קבוצה אמיתית, להוכיח לכולם בתל-אביב שהוא שווה משהו, ולעשות גם קצת כסף מהצד. אבל כל זה לא יקרה בלי שלומי.

עוד בקבוצה, בחור (אלי אלטוניו) שמנסה להחזיר אליו את גרושתו (אסנת חכים), שכבר לגמרי מתעניינת בחברו הטוב ביותר שבעיקר חולם על פרובנס, שחקן ספסל מבוגר שמתחנן שיעלו אותו על המגרש (דוד (דייב) בנבניסטי), ובלם קבוצה שאצלו טל בנין הוא אובססיה (ליאור דודי).

עוד עשרה ימים תגיע מכבי ת"א למשחק גורלי בעיירה, וכל אחד מתושביה מקווה שהיא תשנה לו את החיים.

במאי: אורי ענבר (האח של דריקס), ישראל 2002

הקרנות: באר -שבע-אורי; גלילות- סינמה סיטי; חיפה- אורי; ירושלים- גיל; כפר סבא- גיל; קרית ביאליק- ראשל"צ- הזהב; תל אביב- גלובוס, פאר.
 

משי אדום

 
Satin Rouge

לילה (היאם אבאס), אלמנה טוניסאית ואם לבת מתבגרת, מרגישה שחייה לא מובילים לשום מקום. מאז מת עליה בעלה, היא עסוקה בעיקר בעבודות הבית, ובניסיונות לתקשר עם בתה המתבגרת. בשל חשש אימהי שבתה מנהלת רומן עם הגבר הלא-נכון, עוקבת לילה אחרי בתה למועדון לילה ושם מגלה את אמנות ריקודי הבטן ומשתלבת בצוות המקום. בזכות הריקוד מגלה לילה את נשיותה ואת אנושיותה. האם תצליח לשרוד בחברה הטוניסאית השמרנית? האם תוכל להתמודד עם השינוי שחל בה? דובר צרפתית וערבית.

במאית: ראג'ה אמארי, 100 דקות, צרפת 2002

הקרנות: גלילות- סינמה סיטי; חיפה- דן פנורמה; ירושלים- הקולנוע החדש; תל אביב- הקולנוע החדש, בית ציוני אמריקה.
 
Box Office Magazine: מציג את ריקוד הבטן כביטוי אותנטי של תחושת שחרור ותשוקה. מצליח להביא לצופים שלא מכירים את נענועי האגן של התרבות המזרחית, תחושה ריאליסטית מאוד של מועדוני הלילה, ולוקח אותם לסוג של חוויה אתנית.

Entertainment Weekly: התעוררותה של לילה מתובלת בפמיניזם קליל ובגאווה אתנית - החביבים כל כך על הצופים המערביים. גם הסוף, מותאם במיוחד לחובבי האגדות ההוליוודיות, ולא נאמן למציאות העגומה של הנשים בטוניס.

FilmCritic: מטפל במשבר אמצע החיים בצורה מקורית למדי. סיפור צמיחתה הנפשית של לילה מסופר בחן רב וברגישות. כוחו טמון בכך שלילה היא אישה ממוצעת ונעים לראות את השינויים הקטנים שהיא עוברת בדרכה למימוש עצמי.
 

בשבועות הקודמים

לפניכם מבחר בקורות על הסרטים שמציגים כעת בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, בעזרתן תוכלו להחליט איזה סרט שווה לכם לראות.

עיר ליד הים, ארבע נוצות, תשע מלכות

הורג אותי ברכות, 8 לילות מטורפים, סנטה במשרה חלקית 2

למות ביום אחר, ספיי קידס 2, חיים פשוטים, הסנונית שמבשרת על בוא האביב

האם מלבד אפקטים יש בשר הטבעות 2 גם נשמה? נכון שסארומן נראה כמו הגרסה העומדת של השייח יאסין? האם בית"ר פרובנס ראוי לכל הפרסים שקיבל? בואו לדבר על זה בפורום הקולנוע של נענע.

הארכיון המלא של שווה צפייה: כל הביקורות, כל הסרטים
 

אתרים

 

טריילרים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by