בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
לך תבין  

לך תבין

 
 
גולן כספי

גולן כספי התאמץ לגלות על מי ועל מה הסרט "לך תבין נשים", ולא הצליח

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אדם ברודי (צילום: יח"צ)
 אדם ברודי (צילום: יח"צ)   
שום דבר לא עובד בסרטו של ג'ונתן קאסדן "לך תבין נשים". נכון, מדובר בדרמה רומנטית קלילה ובלתי מחייבת, אבל עדיין, כשתסריטאי חובבן מתאמץ ללקט ולחבר ערימת קלישאות לכדי דרמה, מבלי להטריד את עצמו בתהליך חשיפת האופי האמיתי של גיבוריו - התוצאה בלתי נסבלת.

הרציונאל הקולנועי הבסיסי ביותר לעיצוב סיפור ששווה לספר, טמונה בידיעה שאנשים אינם מה שהם נראים; טבע סמוי ממתין להיחשף. כשהאפיון מבוסס על חיצוניות ולא על בחירות, הופכת דמות הגיבור לרשימה מכולת סתמית של התנהגויות צפויות.

הבימאי הצעיר ג'ונתן קאסדן מטיל את הגיבור שברא, קארטר ווב ( אדם ברודי החביב מ"או. סי."), אל תוך רעיון תסריטאי נדוש, ללא תשוקות כלשהן ורצונות חופשיים ברורים, שיניעו את קורותיו לעבר מטרה ברורה. זהו עוד סרט "מסע" השותל את גיבורו במציאות גיאוגרפית רחוקה המזמנת לו מפגשים עם אנשים ודמויות שישפיעו וישנו את חייו.

קארטר הוא בחור נעים וורבלי, שהוויתו הבלתי מאיימת גורמת לנשים להרגיש נוח לידו ולהיפתח בפניו. את שליטתו בדיאלוגים מוצלחים עם נשים, הוא מתרגם לפרנסה כתסריטאי של סרטי ארוטיקה קלה.

הסרט נפתח כאשר קארטר נזרק על ידי חברתו הידוענית היפהפייה סופיה (אלנה אנאיה). כמיטב קלישאת הז'אנר, דמותה של סופיה, הפרושה על גבי כל שלט חוצות אפשרי סביבו, לא מניחה לנפשו הפצועה. ההזדמנות לישועה מגיעה בצורת הידרדרות פתאומית במצבה של סבתו החולה(אולימפיה דוקאסיס - זוכת האוסקר על "מוכת ירח"), הגורמת לו לקבל את ההחלטה הבלתי סבירה לעזוב את חייו המרופדים בלוס אנג'לס לטובת טיפול בסבתו החולה במישיגן. הגיוני, לא?

בסרט בעל עמוד שידרה עלילתי ברור, מאורע שכזה (או כל מאורע משמעותי אחר), אמור היה לשמוט את הקרקע מתחת לרגליו של הגיבור ולהניע אותו למסע חיפוש שישיב את האיזון לחייו. ב" לך תבין נשים", היעדר הקונפליקטים ורצון ברור של הגיבור, גורם לדרמה לזלוג החוצה מן המסך, ומותיר את הצופים עם זיפזוף ארעי של קרעי עלילות משנה חיצוניות ובעיקר סתמיות.

מערכת היחסים הסינתטית שקאסדן טווה בין גיבוריו, אמינה כמו התאהבות בפרסומת לאחת מחברות הסלולר. עם הגעתו, "נוחתים" על קארטר מפגשים ארעיים המתפתחים במהירות הברק למערכות יחסים מלאכותיות עם בנות משפחת הארדוויק החיה מול בית סבתו.

אם המשפחה שרה (מג ריאן בעוד הופעה חמודה להקיא) היא פלקט חייכני ונטול סתירות, שבחופזה בלתי מוסברת תפתח את ליבה בפני קארטר ותחלוק עימו את סודות נישואיה המרוסקים. לשרה שתי בנות יפהפיות: פייג' בת ה-11 (מקנסזי וגה), בתפקיד האחות הקטנה המתחכמת, ואחותה לוסי (קריסטן סטיוארט היפהפיה), מתבגרת חרדתית ומלאת עכבות ופחדים. בהתפתחות כפויה ומאד לא ריאליסטית, במהירות הבזק, קארטר מפתח דיאלוג אינטימי ומוגזם עם כל אחת מהדמויות בנפרד, במחול אינסופי של " שיתוף" (Sharing) מאולץ.

דמותו של קארטר אופיינה על הנייר בלבד. לכל אורך הסרט הוא לא ניצב מול דילמות אמיתיות שיחייבו אותו לבחור בחירות משמעותיות. האפיון הסינתטי שנכתב לו, לא מצליח לענות על השאלה הבסיסית ביותר: מי זה הקארטר הזה בעצם? מה הוא רוצה באמת?

על אף המאמץ האמיתי של קאסט השחקנים לסחוב את התסריט המופרך הזה על גבם, אין בסרט הזה שום דבר ששווה את המאמץ. המקוריות היחידה הניכרת בסרט, היא הבחירה המזעזעת של פסקול מגוחך להחריד. לך תבין אנשים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by