בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
משגל נסוג  

משגל נסוג

 
 
גולן כספי

"אירנה פאלם" הוא קומדיה לא קומית ודרמה לא כ"כ דרמטית על סקס בלי סקס

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מתוך "אירנה פאלם" (צילום: יח"צ)
 מתוך "אירנה פאלם" (צילום: יח"צ)   
כולם מאוננים. גם סבתא מגי, גיבורת הסרט "אירנה פאלם", מאוננת. מאוננת מקצועית, עם משרד קטן ובו חור בקיר ממנו מגיחים איברי מין מתחלפים. זה סיפור על סבתא מסורה שמפשילה שרוולים ויוצאת לעבוד במועדון מין מטונף בשביל לממן טיפול יקר לנכדהּ החולה.

המעשייה המלודרמטית הזו עומדת במרכז אירנה פאלם", סרטם של התסריטאי פיליפ בלאסבאן והבמאי סם גרברסקי. ""אירנה פאלם", שתוקשר לציבור כסרט השערורייתי מפסטיבל ברלין 2007, מתגלה כסרט בינוני חביב, ובעיקר בלתי שערורייתי בעליל.

גרברסקי שהתארח בפסטיבל הקולנוע בירושלים, סיפר על הרצון שלו ושל התסריטאי בלאסבאן ("יחסים פורנוגראפיים") ליצור סרט שיעסוק במימד האפור של תעשיית המין. התחושה הכללית שהסרט מעביר, הוא בימוי מגומגם וחוסר נאמנות לז'אנר של הסיפור.

"אירנה פאלם" מעלה סוגיה מוסרית סנטימנטאלית: גיבורה עדינה ונאיבית מקריבה את הכל למען משפחתה. האהבה והמסירות שלה לנכדה, מנפצים את תפישותיה המוחלטות על רע וטוב, ומפלסים את דרכה לבחור בלית ברירה בסביבת עבודה אפלה שאינה תואמת את אופייה.

את אירנה פאלם, שם הבמה שסבתא מגי מקבלת במועדון, מגלמת הזמרת האגדית מריאן פיית'פול, מי שבמציאות יכולה להפיל את אוזני נכדיה עם סיפורי זיכרונותיה האישיים מימי הסקס, סמים ורונקר'ול של שנות השבעים. הליהוק של פיית'פול מתגלה כדבר הכי טוב שיכול היה לקרות לסרט, שרמת המשחק הכללית בו, סתמית למדי. דמותה הגמלונית של הסבתא הטהורה וההתמודדות שלה עם תפקידה החדש, מייצרים כמה רגעי קסם על המסך.

גרבסקי נמנע מלהראות את האקט המיני עצמו, במטרה להשאיר את דמותה של הסבתא טהורה ונקייה ככל האפשר (וגם לסייע בהפצת הסרט בעולם). בינה לבין לקוחותיה אין כל אינטראקציה מלבד עבודת היד שהיא מבצעת לאיבר מינם דרך חור בקיר.

יוצרי הסרט נמנעו מהצגת הכיעור של תעשיית המין, או מהבעת עמדה בנוגע לניצולן של הנשים המועסקות בה. הרצון שלהם לייצר מבע ריאליסטי ולא שיפוטי על הסיפור, מייצר סרט לא מגובש. הניסיון של גרברסקי לשמור על איזון עדין בין הקומי לטראגי, הוא בעוכריו של הסרט. הפוטנציאל הקומי הענק שגלום בסצנות המשעשעות, יכול היה בקלות להפוך את "אירנה פאלם" לקומדיה נהדרת בסגנון " להציל את גרייס", אך הוא מתמסמס. גם הקו הדרמטי, המהווה את עמוד השדרה של הסיפור, הולך לאיבוד. גרברסקי עשה הכול על מנת להימנע מלהישאב למלודרמטיות הטמונה בעלילה, ונתן למנוע הדרמטי המרכזי של הסיפור לחמוק מהבד. מערכת היחסים שמפתחת אירנה פאלם עם בעל המועדון וההתמודדות שלה עם שכנותיה החטטניות, נבזקו בשטחיות תסריטאית מעל העלילה המרכזית.

מדובר בקומדיה לא ממש קומית, בדרמה לא באמת דרמטית, בסרט על זנות ומין, בלי זנות ומין. בקיצור, אוננות - נחמד, קליל ופונקציונאלי.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by