בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
סאבווי 

סאבווי

 
 
גליה דן-לי, ניו יורק

על חתול הראפ ואמן התלת מימד שמטריפים את תושבי העיר. תרבות בניו יורק

 
 
 
 
 
 
 
 
 
למה האמריקאים מלבישים את החתולים שלהם בשקיות של המבורגר, ומי זאת האשה המשוגעת שהחליטה לכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ ולהתנפל על בעלה באמצע מנהטן? התשובות בהמשך. ועוד השבוע: איך רשת טלוויזיה אמריקאית תעזור לכם לספק את על יצר המציצנות בלי גרם אחד של ריאליטי; ועל אומן התלת מימד שגורם לאנשי העיר הגדולה לעצור מלכת.
 

ראפ-קאט

יו, מיאו מיאו (מתוך הפרסומת)
 יו, מיאו מיאו (מתוך הפרסומת)    
העולם אולי עוד לא שייך לגמרי לצעירים, אבל עולם הפרסום שייך ועוד איך. קחו לדוגמא את ה"ראפ קאט". לכאורה גימיק אינפנטילי לחלוטין - חתול בחולצת שחקן כדורסל, עם חכה ביד, עושה ראפ, מייאו פה, מייאו שם. הוא שאמרנו: אדיוטי. אז איך תסבירו את זה שרשת פאסט פוד גדולה קנתה את הגימיק השיווקי הזה מסוכנות פרסום מצ’וקמקת בשם "אמלגמייטד" (אחת מיני רבות הצצות לאחרונה כפטריות אחר הגשם באזורים טרנדיים כמו הסוהו) ושסרטון הראפ שלה כבר עשה יותר מ- 800,000 כניסות ביו טיוב, ועוד היד נטויה?

זה התחיל, כאמור, בפרסומות טלוויזיה לצ’קרס, רשת המבורגרים וצ’יפס, בכיכובו של החתול המרפפ שרקם חיים לצורך העניין. לסוכנות הצעירה והקטנה, המנהלת את הביזנס מלופט טחוב, נרשמה כבר בשלב זה הצלחה לא מבוטלת כשרשת המבורגרים ארצית נכנסה לרשימת הקליינטים שלה. לא רע בשביל חבר’ה ירוקים שרק לא מזמן גמרו קולג’. וזה רק הלך ונעשה יותר טוב. משתמש אחד (ספק מושתל) סבר שהראפ-קאט הזה הוא ממש קול, העלה אותו ביו-טיוב, וגולשים רבים נכנסו אליו רק כדי לראות על מה המהומה. הקמפיין הוויראלי הזה הפך את "אמלגמייטד" לסיפור סינדרלה.

וזה לא סוף הסיפור. גולשים מתלהבים רבים החלו להעלות את גרסאות הראפ-קאט שלהם ברשת ( עם כמה סירטונים חולניים שגובלים ממש בהתעללות בבעלי חיים) ומעגלי הבאזז סביב הפרסומת רק הלכו והתרבו. עכשיו כבר יש למיזם הזה אתר בפני עצמו, והאלבום והרינגטון אוטוטו יוצאים למכירה. את בובת הראפ-קאט עצמה, אגב, אפשר לרכוש און-ליין בסכום של 17.99 דולר. וכאילו לא די בכל אלה, בצ’קרס החליטו לאחרונה לטמטם את הצרכנים עוד יותר עם שיגעון הראפ-קאט, ועכשיו הם מוכרים את ההמבורגרים שלהם בתוך שקית נייר עם קווי גזירה, ומעודדים את הקונים להלביש בהן את החתול הפרטי שלהם.


אז איך הגיח הראפ-קאט הזה לאוויר העולם? המפרסמים מתחבטים היום, יותר מבכל זמן אחר, בשאלות כמו איך משווקים מוצרים לצרכנים ציניים שכבר מזמן לא מאמינים לפרסומות, ואיך מצליחים להשחיל פרסומות לתודעה של מי שמצוידים במכשיר הקלטה דיגיטלי שמאפשר לדלג מעליהן בלחיצת כפתור. אם לשפוט לפי הצעירים של "אמלגייטד", אז כנראה שבעזרת יצירתיות, מצלמה מצ’וקמקת ומעט מאוד כסף.

כי למגינת לבם של האבות המייסדים, היום כבר ברור לכולם שכללי המשחק השתנו. לא עוד פרסומות מלוטשות עם פאנץ’ ליינים מתוחכמים. אף אחד כבר לא קונה את זה. לצרכנים היפסטרים עדיף לדבר (או לרפפ) בשפה שלהם. ואם התרבות המיינסטרימית של פעם כבר לא מדברת אל הצרכן הסרבן, שמדלג כאמור מעל לכל הפרסומות בטלוויזיה, בואו נרד ממנו קצת, ונבוא אליו מהדרך האחורית, בחפיף ובטוב. נעשה לו את זה מגניב, שיבוא מרצון. וזה עובד,עובדה. תראו כמה באו ליו-טיוב הזה מרצון, בלי שום קשר להמבורגר של צ’קרס (שהוא, דרך אגב, די זוועתי).

ואם כבר פירסום באינטרנט, אחרי ההברקה של הראפ-קאט, "אמלגמייטד" עשתה את זה שוב. הפעם בשיתוף עם סוכנות פרסום קטנה אחרת, בשם Deep Focus, בפרסומת עבור תוכנית של ערוץ הכבלים Court TV.

מי שהסתובב בקיץ שעבר ברחוב יוסטון במנהטן, לא יכול היה לפספס את כתובת הענק הפרובוקטיבית שקוראת: "היי סטיבן. עכשיו אתה שם לב אליי? אני יודעת עליה הכל, חתיכת אפס מלוכלך ובוגדני, חתיכת זין קטן. הכל מתועד על קלטות. אשתך (בקרוב האקסית) אמילי. דרך אגב, על המודעה הזאת שילמתי מהחשבון המשותף שלנו."

אנשים שאלו את עצמם, מי זאת האמילי חולת הנפש הזאת? עוד ניו-יורקית עשירה עם יותר מידי אמצעים וזמן פנוי שמצאה דרך מקורית להתנקם בבעלה? המפרסמים, מצידם, המשיכו לעשות להם טיזינג עם טקטיקת הפרסומת בהשהייה. הם נתנו לסקרנים הזדמנות לשחק אותה דיטקטיבז (בכל זאת פרסומת לערוץ שכולו חקירות ובתי משפט), וידעו שהצעד הבא של הבלשים-גששים יהיה לעשות לאמילי הזאת חיפוש בגוגל. לכן הם שתלו בלוג של That Girl Emily שאליו נכנסו מליוני גולשים בתוך ימים אחדים. קופרייטר ב"דיפ פוקוס" בילה שבועות ארוכים בתפקיד "אמילי", הכניס פוסטים ממורמרים, וענה על אי-מיליים.

אח"כ הגיעו "14 ימי הזעם", פעולת תגמול שכללה BMW, כביכול של הבעל, שנגרר על ידי משאית ברחבי העיר ועליו כתובת ספריי "אני מקווה שהיה שווה להגרר מסביב ניו-יורק בשביל זה", ושחקנית שנשכרה לתפקיד "אמילי", יצאה בג’ננה מהג’יפ שלה ליד ברייאנט פארק, וביימה התקף זעם על בעלה "סטיבן". מיותר לציין שאחרי שהאמת יצאה לאור, אפילו אנשי השוליים, מתעבי התרבות העכשווית, כבר לא יכלו להתעלם מהתוכנית החדשה של ה-Court TV.

וידאו: CNN על תופעת הראפ קאט
 

מציצים

"מציצים", גרסת HBO (מתוך האתר)
 "מציצים", גרסת HBO (מתוך האתר)   
במנהטן, גם אם אתה לא יודע את השמות של השכנים שגרים איתך בבניין, זה לא אומר שאתה לא מכיר את הרגלי המין של אלה שגרים בבניין שממול. העיר בנוייה באופן שהופך אותה לגן-עדן למציצים פרוורטיים, או לסתם כאלה שמחפשים אקשן או השראה. בהתאם לכך, משקפות נמכרות כאן בהיסטריה, ותמיד נמצא להן שימוש.

פרויקט אינטראקטיבי חדש של רשת הטלוויזיה HBO בשם Voyeur או בעברית "מציצן", יאפשר לכם לממש את פנטזיית הזבוב שעל הקיר. פיתחו את האתר ובעזרת כמה קליקים, תוכלו להכנס לכל אחת משמונה הדירות שבבניין דירות ניו-יורקי. אצל אף אחת מהן אין שקט: רומנים, מריבות, בגידות, צעקות ובלגן הם רק חלק קטן מהתפריט.

הפרויקט מוקרן במהלך הקיץ באמצעות פרוז’קטור על בניין דירות באפר איסט סייד, ומושך אליו מאות אנשים מכורים. אבל גם צפייה באינטרנט לא מפחיתה מעומק החוויה האינטראקיבית, שתגרום לכם להפעיל את השכל והדמיון, במקום לשבת במצב שיתוק המערכות המסורתי אל מול מכשיר הטמטום.
 
 

תסתכל לאן שאתה הולך

שפמנונים אורבנים, מישהו? (האתר הרשמי)
 שפמנונים אורבנים, מישהו? (האתר הרשמי)   
הביטו בתלת מימדי הזה, ותיראו כיצד האמן המקורי ג’וליאן בבר מצליח באמצעות גירים וכישרון, לגרום לאנשים הלחוצים של המטרופוליטן לעצור מלכת. הם עושים את זה בלית ברירה - כדי להימנע מליפול לבור שבמדרכה, או לדרוך על הלאפ טופ או להתקע בבקבוק הענק שבאמצע הדרך. אבל אל תאשימו אותם בנאיביות - התבוננות בצילומים האלה מוכיחה שהאשלייה האופטית הזאת באמת עובדת. סו קול!
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by