בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
הזיז את הגבינה  

הזיז את הגבינה

 
 
אמיר עמרמי

"אני מאוד מרוצה". אלי לולאי שם את להקת האם רוקפור מאחור ושר לנו סולו

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מאוד מאוד. אלי לולאי (צילום: אסנת רום)
 מאוד מאוד. אלי לולאי (צילום: אסנת רום)   
שלוש שנים אחרי שעזב את שורות להקת רוקפור, בה שימש כסולן וכותב השירים הראשי – חוזר אלי לולאי עם סינגל חדש בשם "מאוד", הפעם בעברית, בדרך לאלבום סולו ראשון שייקרא "סובב" (הד ארצי). קריירת הסולו של לולאי יוצאת לדרך אחרי 17 שנה ברוקפור, מהם מספר שנים של חיפוש היצירה האישית.

לולאי לא מרחיב את הדיבור על ההיסטוריה שלו ברוקפור. כשהוא נשאל על אלבום האולפן החדש שלהם "Memories Of The Never Happened", הוא עונה ש"כבר כמה וכמה שאלו אותי על זה, ואני מנסה לתת בכל פעם תשובה חדשה".

ואיזו תשובה יש לך בשבילנו?
האלבום החדש שלהם נשמע טוב, נשמע יפה, אבל אני חושב שהוא צריך ללכת למקום אחר. אלה דברים שעלו בינינו גם לפני שנפרדו דרכינו. אנחנו כבר לא בקשר. אני חושב שניתוק הוא חלק אינטגרלי מפרידה".

לולאי (40) נשוי +4 (שניים מהם אימצה משפחתו), עזב את רוקפור באמצע סיבוב הופעות שך הלהקה בחו"ל, ומייד החל במלאכת העבודה על אלבום הסולו שלו. "מאוד", הסינגל החדש שלו, אמנם יוצא בשפה העברית, אבל שורשיו נעוצים בשפת הג'יבריש. "ככה אני מלחין", מסביר לולאי. "אני קודם יושב ומלחין מנגינות. בניגוד לדילנים למיניהם, שהטקסטים שלהם חזקים מראש, לא כתבתי אף פעם שיר שהטקסט שלו היה מוכן לפני. כשהמוסיקה כתובה קודם, זה נותן לי הרגשה מאוד פתוחה, וכשיש טקסט מוכן מראש, לפעמים הוא מגיע חצי מולחן".
 
 
לולאי הכין עשרות לחנים, ולאחר מכן שקד על מלאכת הבחירה והגניזה, ונשאר ביד עם 13 רצועות שהיה מבסוט מהן. לצורך כתיבת המילים, גייס את הבמאית והשחקנית אורנה כץ (לימים סמדר זליג מהטלנובלה "האלופה"), אותה פגש במסדרת עבודות הדיבוב שהוא עושה ("יש לי זיכרון מאוד קצר, אני לא זוכר איפה"), שחתומה איתו על הטקסט של סינגל הבכורה שלו, וגם שותפה לעשיית האלבום כולו.

"היה בינינו חיבור מדהים מההתחלה", מספר לולאי. "אהבתי מאוד את הידע והשליטה שלה בשפה העברית, וגם הבנתי כמה שהיא מוכשרת, ואני שמח שאנחנו עובדים ביחד".

יצא לך לראות אותה כסמדר זליג?
"לא...".

נחזור לעניינינו. לולאי מדבר על אלבום הסולו שלו בלהט וברגש, ומציין שזה פרויקט שהוא מאוד גאה בו, ליתר דיוק "אחד האלבומים שאני הכי מרוצה מהם. אני יושב לשמוע אותו הרבה, למרות שאני זוכר את האימרה הידועה של רוברט מקי, לפיה הדבר הכי נורא זה כשאמנים מתאהבים ביצירות שלהם. אני לא יודע אם זאת התאהבות, אבל אני מאוד אוהב את התוצאה הסופית, את הסאונד, ובעיקר את הצבע שיש באלבום. הוא מאוד הומוגני מצד אחד, ומצד שני הוא בכלל לא קונספטואלי. כל שיר הוא בפני עצמו".
 
 
צלע שלישית בעשיית האלבום הוא רונן הלל, בנו של המתופף אלון הלל. הלל הצעיר כבר הספיק לעבוד עם עשרות אמנים ישראלים, ואל לולאי הוא הצטרף תחילה כטכנאי, ובהמשך הפך להיות מפיק מוסיקלי שותף באלבום. כמו כן, באלבום מנגנים ג'נגו (בס), פיטר רוט (גיטרה אקוסטית) ואלון הלל (תופים).

העבודה עם רונן הלל מסגירה גוון אלקטרוני משהו שיהיה באלבום?
"הממ.. קשה לומר. כמו שאמרתי, אין גוון אחד. יש לו צבע אמנם, אבל יש המון גוונים. אני חייב לציין שגם אני וגם רונן לא מתחברים בקלות עם כל אחד, ודווקא איתנו זה היה מאוד חלק ומאוד זורם. אהבתי את הביקורות שלו. היו לנו המון שיחות באולפן על איפה השירה צריכה להיות ואיפה הפלייבק וכו'. אבל זה חיבור נהדר, ואני, כמו שאמרתי, ממש מרוצה מהתוצאה".

"מאוד" הוא שיר מאוד אישי. אתה כותב אותנטי או שיש גם שירים שנכתבים בהשראה?
"אני כותב רק אותנטי. השיר הזה מדבר בעיקר על אהבה. אני מרגיש שהאהבה כבר הפכה למוצר הוליוודי שכזה, ורציתי לדבר עליה מהמקום הפרטי שלי. פשוט לא לשים את כל הקלפים על השולחן ולדבר על אהבה ממקום קרוב ומרגש. אני לא יודע אם הצלחתי, אגב. אני יודע שזה מה שרציתי".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by