בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
שני אינצ'ים מההכרה 

שני אינצ'ים מההכרה

 
 
ערן סולומון, צילום: ורד קינן

המופע האורקולי של הניין אינץ' ניילז לקח את הקהל למסע עוצמתי אל התת מודע. ערן סולומון שקע לתוך פנטזיית מטריקס

 
 
 
 
 
 
 
 
 
טרנט רזנור, צאצא של מסור חשמלי
 טרנט רזנור, צאצא של מסור חשמלי   
יום הדין קרב ובא. טרנט רזנור וחבר מרעיו רכובים על ממוטה שעירה ומתכתית המתנשאת לגובה 4 מטרים, שועטת לעבר החשיכה, כאנטיתיזה מושלמת לגאולת המשיח על הסוס הלבן. זה הרושם הראשון שמתקבל כשהאקורד הראשון של הגיטרה מנסר את שמי תל אביב בליל רביעי, ה-5/7/07.
האלביס של המוסיקה התעשייתית, צאצא של מסור חשמלי ומכונת תופים, לא בא לעשות הנחות לאף אחד. משנתו היא אחת - הסוף קרב, ואם לא נתעורר ומהר, השמיים ישחירו בין-לילה.

ניין אינץ' ניילז הגיעו עם ציוד במשקל של 12 טון וויז'ואלס מדהימים. זה היה מופע אור-קולי במיטבו -לא כזה שכולנו זוכרים מטיול שנתי למצדה, אלא כזה שמשמש פסקול לאפוקליפסה מודל 2007. הרבה זמן, אם בכלל, לא יצא לי לראות הופעה כל כך מושקעת מכל האספקטים. השילוב של התאורה והסאונד הכוחני, עשו את העבודה. מסך של רעש לבן הן בחזות והן בצליל, ההתחככות בין הסינטיסייזר לגיטרות ומקצב התופים הקשוח, סללו את הדרך למסע אפל אל התת-מודע. רזנור מאבד ריאה בכל שיר ולא חוסך דבר מאיתנו הצופים ובטח שלא מעצמו. כשהוא עומד חשוף, רק הוא והקלידים, זה כל כך אינטימי שנראה שהוא מנגן רק לך, כמו בשיר המסיים "HURT". אי אפשר היה שלא לחוש צמרמורת בכל נים של הגוף.

משהו במלודיה של ניין אינץ' ניילז אף פעם לא נשמע עגול. זה תמיד נשמע מרוסק מוסיקלית ונפשית, ועם זאת, ואולי בזכות זאת, השירים שמבטאים הכי הרבה כאב וצער, הופכים להמנונים. אם לומר את האמת, החומרים החדשים של רזנור, איבדו קצת מהעוקץ שנכח בחומרים הישנים יותר, אבל ברגע שהוא מתחיל לנגן קלסיקות כדוגמת "Head Like a Hole", אי אפשר שלא לסלוח על הכל.

באופן גורף, כל הקטעים שנבחרו מהאלבום הראשון "Pretty Hate Machine" היו פראיים, זועמים ומעוררי השראה, ועל כך יעידו אלפי הידיים שהונפו בכל פעם שאחד הקטעים הללו נוגן. נראה שאחרי שני עשורים ארוכים של התמכרויות מגוונות, כל שיר מקבל משמעות עצומה.

לקראת הסוף, שקעתי לתוך פנטזיה שלקוחה כאילו מתוך ה"מטריקס", בה כל האלפים שנכחו בהופעה היו הקהל ב"Zion", במסיבה דקדנטית לכבוד ניאו והלוחמים, מלאה באש ותמרות עשן. אלא שהערב טרנט רזנור ניצח את המכונות. תחי האפוקליפסה! Art is the resistance

ניין אינץ' ניילז, גני התערוכה, 5/9/07
 
 
 
 
 
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by