בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
אתר נולד 

אתר נולד

 
 
נילי אורן

טדי הפקות משיקה אתר עם הפקות מקור ורשת חברתית, ומבטיחה "כבוד לגולש"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
צילום מסך של האתר tedy.tv
 צילום מסך של האתר tedy.tv    
הערב יעלה לאוויר אתר האינטרנט החדש של חברת טדי הפקות, בשילוב עם חברת smile.media מבית "אינטרנט זהב". המיזם מבוסס הווידאו, שימצא בכתובת www.tedy.tv יוקדש להפקות מקור ייחודיות לאינטרנט, וכן לאודישנים שונים ומשונים שבטדי מקווים שיגלו לנו את הכוכבים הישראלים הבאים.

טמירה ירדני, הבעלים של טדי הפקות, הסבירה כי האתר נועד להיות פורטל בידורי מוביל, שינצל את יכולות האינטרנט לזהות כוכבים חדשים, שטדי הפקות יוכלו לפתח גם בעולם שמחוץ לרשת. גולשים בעלי שאיפות בתחומי הדוגמנות, משחק, שירה, ריקוד, כתיבה ועוד, יוכלו לשלוח מיצירותיהם לאתר, ואם יעברו את סף הקבלה של אנשי המשרד שיהיו אמונים על סינון התכנים, יעלו לאינטרנט ויעמדו לשיפוט הציבור. ירדני מציינת שלשם כך, נחתם למשל הסכם עם משרד הדוגמנות "יולי", אליו יופנו הגולשים והגולשות המנצחים בתחום הדוגמנות.

לעומת זאת, בתחום הפקות המקור, מבהירה ירדני כי מדובר בהפקות וידאו ייעודיות לאינטרנט, שיהיו אמנם עשויות בסטנדרטים של הפקות טלוויזיוניות, אבל בקצב שמתאים לרשת, נועזות יותר, וכוללות תוכן שיווקי. עם זאת, ירדני מבטיחה שלמרות שאין רגולציה באינטרנט, התוכן השיווקי יעשה באופן חכם שלא יזלזל באינטיליגנציה של צופיו. מצד שני, גם "כוכב נולד" לדעתה לא מזלזלת באינטיליגנציה של צופיה, כך שקשה לצפות באמת עד כמה שתלטני יהיה התוכן השיווקי באתר.
 

מה באתר?

 
עם עליית האתר החדש, יושקו בו 12 תכניות מקור, כשעשרות הפקות נוספות כבר נמצאות לדברי ירדני בתהליכי עבודה. "ראי אומן", למשל, היא אחת מהתכניות שתוכלו למצוא באתר כבר הערב, בה אמנים ישראלים יראיינו את עצמם מול המראה. מה שיבטיח שאלות מעניינות, רלוונטיות ואמיצות, כדוגמת "איזה צבע אני באמת הכי אוהבת?", או "איך לעזאזל לא שמתי לב שיש לי פטרוזיליה בין השיניים?". מצד שני, מדובר כנראה בסוג הראיון היחיד בו נינט לא תתעצבן על השאלות. תכנית נוספת שתעלה הערב באתר היא "תא וידוי", במסגרתה הונח תא וידוי במרכז תל אביב, ובטדי הפקות מבטיחים בלי שום סופרלטיב מוגזם: "הווי ישראלי גולמי במסגרת גילויי לב מרגשים". גם בתכנית "ביבר" תוכלו לצפות הערב באתר החדש. היא מוגדרת כ"תכנית סאטירית הצוחקת על הסדרות המוכרות בישראל, כמו "משוחררים", בה אזרחים טריים מתלבטים איזו קבוצת כדורגל לקנות עם מענק השחרור שלהם". אכן נשמע קורע.

תכניות המקור הללו ואחרות, ישובצו בערוצים השונים באתר, שיחולקו לפי: מוסיקה, הומור, בידור, משחקים (בשיתוף עם אתר המשחקים הישראלי V-GAMES), אקסטרים (בשיתוף עם חברת הפקות האקסטרים המקומית - ADR.TV), תרבות ואמנות, אודישנים, וערוץ ויראלי שיכלול מבחר מהתכנים החמים המסתובבים ברשת. חנן מעין, מנכ"ל טדי אינטראקטיב, מספר כי מלבד תכני המקור הנ"ל, ואלו שעדיין נמצאים בתהליכי הפקה, נחתמו גם הסכמי תוכן עם יוצרי וידאו בינלאומיים ברשת, שיצירותיהם ישובצו בערוצי התוכן. למשל ג'רי צוקר, זוכה פרסי ה-webby והאמי, ועוד.
 

כך תכבד את גולשיך (ותעשוק את הוריהם)

טמירה ירדני (צילום: יח"צ)
 טמירה ירדני (צילום: יח"צ)    
אלי הולצמן, מנכ"ל אינטרנט זהב, שסיפקה את הכסף והתשתיות לאתר, רואה בו ביטוי הערכה לגולש הישראלי. לדבריו "המודל הישראלי הוכיח שלא תמיד מי שעשה טלוויזיה טובה, עשה אינטרנט טוב, ועד היום, השילוב של זכייני טלוויזיה ברשת, גרמו לגולש הישראלי להרגיש שמפליצים לו בפנים ומנסים להצחיק אותו". לדבריו, האתר החדש של טדי הפקות, נולד מתוך רצון לתת כבוד לגולש.

אז איך מתכוונים בטדי הפקות לתת מקום של כבוד לגולשים? קודם כל הם מבקשים להבהיר שלא כל יצירת וידאו תמצא עצמה ברשת. קטעי הווידאו יעברו סלקציה על ידי עובדי האיטראקטיב של המשרד, ורק הקטעים הראויים ביותר לדעתם יעלו לאתר. שנית, האתר יזמין גולשים לשלוח רעיונות לפיילוטים, שהטובים מביניהם יופקו על ידי הגולשים בעזרת צוות האתר ובמימון המשרד, ויזכו לעלות בו כסדרה. בנוסף, הפקות המקור באתר תאפשרנה לגולשים לככב בהן. כמו כן, מבחר פיילוטים יועמד מדי עונה לבחירת הגולשים, שיבחרו איזו סדרה תופק לשידור. חוץ מזה, האתר גם יפיק ימי צילום מרוכזים לאודישנים שונים עבור הפקות שונות בטלוויזיה ובאתר, והגולשים גם יוכלו לבחור את המועמדים החביבים עליהם. בקיצור, מדובר בסוג של "כוכב נולד" גדול ופתוח יותר, שמותאם לאינטרנט.

כך למשל, הפרויקט הראשון המבוסס על תוכן גולשים שיעלה לאתר הוא "פרוייקט קומדי סטור 2007", אותו הגדיר צביקה הדר כ"רצון אמיתי ולא ציני לקחת פורמט ולחפש חבר'ה צעירים שישאו אותו הלאה". הוא מסביר: "מי שנזהה כמוכשר ומעניין, ניתן לו כלים גם להפיק, לביים ולהציג, וניתן לו במה. בדיוק כמו שטמירה ירדני מצאה אותי בזמנו בבר בדרום העיר, והעבירה אותי לבית ציוני אמריקה. גם כאן נאתר כשרונות ראשוניים וניתן להם מסגרות מתאימות."

מלבד זאת, האתר יכלול גם רשת חברתית מיוחדת למוסיקאים ויוצרים, בה נרשמו כבר אמניה המובילים של טדי הפקות, כדוגמת נינט, הראל סקעת, קורין אלאל, יוני בלוך, דן תורן, מרגלית צנעני, אינפקטד מאשרום ועוד. בטדי מבטיחים, למשל, שקורין אלאל תוביל פלייליסט חודשי שיורכב מאמנים צעירים משולי התעשיה, שעדיין לא חתומים בחברות התקליטים.

הבשורה הגדולה בתחום היא האפליקציה שנקראת "קטנה" באופן אירוני למדי, שתאפשר לגולשים לשלוח תגובות ב-SMS לבלוגים של האמנים האהובים עליהם, ולקבל הודעות SMS כשהאמנים שייבחרו יעלו תכנים חדשים לאתר. הרווחים מהמסרונים הללו יחולקו שווה בשווה בין טדי הפקות לאמנים עצמם. שזה נחמד, אם כי גם ציני קמעא, ובהחלט מומלץ להורים לבני נוער להתחיל להיכנס כבר מעכשיו לכוננות ספיגה, כדי למנוע חשבון סלולרי מפוצץ בסוף החודש, רק כי הצאצא הפרטי שלהם החליט להודיע לנינט בבלוג שלה שהיא "פ33ה 100ממת", ולחזור על המסר 537 אלף פעם, למקרה שהוא עדיין לא הופנם.

אם כל זה לא מספיק, בטדי הפקות חתמו גם על הסכם תוכן עם הרשת החברתית הישראלית "מקושרים". חנן מעין מגדיר אותה "פייסבוק הישראלית", וטוען כי מספרי הכניסות אליה מתחרים רק באלו של ynet. לדבריו, משתמשי "מקושרים" יוכלו להוסיף לפרופיל שלהם ווידג'ט (כפתור אינטרנטי שכזה, שמאפשר להתממשק עם אתרים אחרים), דרכו הם יוכלו להוסיף לפרופיל שלהם באתר קטעי וידאו מהאתר של טדי הפקות.
 
 

לא מתחרים ב"קשת", כן בונים על פרסומות

צביקה הדר (צילום: יח"צ)
 צביקה הדר (צילום: יח"צ)   
טמירה ירדני מעידה שהאתר החדש של טדי לא צפוי להתחרות באתר שתעלה בקרוב זכיינית ערוץ 2 "קשת", שותפת התוכן הגדולה של "טדי הפקות". לדבריה: "מבעד מעטה הסודיות הכבד, שמתקרב רק לעמימות סביב הכור בדימונה, אפשר להבין שקשת מתכוונת להעלות פורטל שיעסוק במגוון גדול של תחומי עניין, וצפוי להתחרות למשל עם ynet". לעומת זאת, היא מבהירה שהאתר של טדי יוקדש לבידור ותכני וידאו בלבד. לכן, לא רק שהיא אינה צופה תחרות בין האתרים, אלא אף מנבאה מיזמים משותפים בין "קשת", ל"טדי הפקות", שיוצאת לדרך אינטרנטית עצמאית. "אנחנו כמו הפלסטינאים שרוצים עצמאות, לכן שת"פ עם קשת יהווה דוגמא טובה לשלום אפשרי בישראל", סיכמה בלי טיפת הגזמה.

חנן מעין הסביר כי רווחי האתר צפויים להגיע מפרסום, וכי ההחלטה ללכת על הפרויקט הגיעה כיוון שרוב מומחי האינטרנט צופים קפיצה משמעותית במחירי הפרסום ברשת. לשאלה כיצד יראה הפרסום החכם באתר, הוא ענה כי בניגוד ליוטיוב, שהודיעה לאחרונה כי היא עומדת להעלות פרסום שיודבק לחלק התחתון בסרטוני הווידאו של שת"פי התוכן שלה - באתר של טדי הפקות, הפרסום יודבק כשכבה על 20 האחוזים העליונים של סרטוני הווידאו. בעיקר כי 20 האחוזים התחתונים של המסך, ישמרו לקטעי וידאו נוספים, ביניהם יהיה ניתן לדפדף גם בעת הצפיה בסרטון אחר. אבל את אלה החוששים מפני מסך וידאו קטנטן שיוסתר על ידי פרסומות מהבהבות מחד, וגלילת ריבועי וידאו מאידך, הוא מרגיע. כל סרטוני הווידאו באתר, ישודרו בפורמט של מסך רחב שיאפשר לצפות בהם בנוחות גם על מסך פלזמה או LCD בבית.

לנו רק נותר לאחל לטדי הפקות בהצלחה, ולשמוח על כי גם בארץ החלו סוף סוף יוצרי הטלוויזיה להפנים כי עתיד המדיה באינטרנט, ולנסות למצוא דרכים להתפתח ברשת. מצד שני, אנו גם מקווים מכל הלב כי בסופו של יום, האתר הזה לא ישמש רק כמסחטת כספים מחשבון הסלולרי של הורים לבני עשרה, שיאדיר את שמה של נינט, וירדד עוד יותר את התרבות הישראלית, שגם ככה כבר שטוחה ובנאלית כמו שיריה של קרן פלס. כי באמת שדי נמאס כבר מזה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by