בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
יש עתיד למוסיקה? 

יש עתיד למוסיקה?

 
 
נילי אורן

תעשיית המוסיקה משתנה באופן דרסטי. בוירג'ין מוכרים חנויות, אבל בוורנר עדיין אופטימיים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
בקרוב בסלולרי הקרוב לאוזנך (WMG)
 בקרוב בסלולרי הקרוב לאוזנך (WMG)    
לאחרונה נודע כי קבוצת וירג'ין השייכת למיליארדר ריצ'ארד ברנסון, מכרה את רשת חנויות התקליטים שלה בבריטניה ואירלנד עבור סכום בלתי ידוע. ברנסון תירץ את המהלך: "אנו בוחרים עתה להיות זכיינים בעסקי הבידור הקמעונאיים שלנו, במקום להיות הבעלים שלהם, וזה היה העסק המרכזי האחרון שהיה בבעלותנו המלאה". לדבריו "המותג וירג'ין ימשיך להיות מיוצג בחנויות דרך אירועים של אגפי המדיה והסלולר שלו".

רשת חנויות התקליטים המפורסמת, היתה למעשה אבן הפינה של אימפריית וירג'ין, החולשת כיום על חברת תעופה, חברה סלולרית, חברת תקליטים, ועוד. מכירתה מסמלת יותר מכל את מצבו העכשווי של שוק המוסיקה המסורתי, כפי שהיה מוכר לנו עד בוא ה-MP3.

אבל לא כולם פסימיים בכל הנוגע למצב מכירות המוסיקה. מנכ"ל קבוצת המוסיקה של תאגיד וורנר, אדגר ברונפמן ג'וניור, למשל, דווקא אופטימי. הוא אמנם מודה שהתעשייה חווה קשיים, אבל מצייר עתיד ורוד למוסיקה דרך המדיה הדיגיטלית והסלולרית.

במהלך סבב שאלות ותשובות בכנס תקשורת שנערך במלון גראנד הייאט בניו יורק, הוא אמר שהוא עדיין רואה עתיד לניהול זכויות יוצרים דיגיטליות, ומוצרים פיזיים בתעשיית המוסיקה, אם כי אולי לא באופן בו הם קיימים כיום. לדבריו, למרות שהוא אינו בטוח שהורדות בחינם של מוסיקה, מבוססות רווחים מפרסומות, תמשכנה לעבוד בצורתן הנוכחית, הוא עדין רואה עתיד למודל הכלכלי הזה.

לדבריו קבוצת המוזיקה של וורנר נטשה את המודל הישן של ניצול מוזיקה מוקלטת, ועתה תשקיע באמנים בתחילת ואמצע דרכם, מתוך ציפייה להשתתף איתם בזרם ההכנסות. "התעשיה שלנו עוברת שינויים מאסיביים, אולי יותר מכל תעשיה אחרת. אבל היא עדיין לא מימשה את כל ההשלכות של המעבר לטלפונים סלולריים, שכרגע מקבל ביטוי רק ברינגטונים. התעשיה גם לא ראתה עדיין את השלכות ההשפעה שתהיה להורדות דיגיטליות ברגע שיקומו מתחרים ל-iTunes. והתעשיה גם לא חזתה בהשפעה של מודלים עסקיים מבוססי מנויים, שעדיין נמצאים בשלבי פיתוח ראשוניים."

מה שלא יהיה, הגישה הזו שמבטאים שניים מבכירי תעשיית המוסיקה העולמית, בריאה יותר לשוק המוסיקה, והיחס בין חברות המוסיקה הגדולות לקהל הקונים שלהן, מאשר תביעות בנוסח אלו שנראו בארה"ב בשנים האחרונות. עכשיו רק נותר לחכות ולראות מה תהיינה התוצאות של הפניה לעולם הדיגיטלי והסלולרי, ונטישת המודלים הישנים. מה שבטוח, בנו כקהל צרכני מוסיקה זה יפגע פחות מהדרכים הקודמות בהן בחרה תעשיית המוסיקה להתמודד עם השינויים הטכנולוגיים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by