בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
דן ראת'ר תובע את CBS 

דן ראת'ר תובע את CBS

 
 
סוכנויות הידיעות

מגיש החדשות האמריקני הנודע תובע 70 מיליון דולר מהמעסיקה שלו לשעבר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
דן ראת'ר. כועס, פגוע ותובע (רויטרס)
 דן ראת'ר. כועס, פגוע ותובע (רויטרס)   
מגיש החדשות הנודע דן ראת'ר, תובע את המעסיקה שלו לשעבר, רשת CBS. ראת'ר שהתפטר מהרשת לאחר שהופעלו עליו לחצים כיוון שביקר את תקופת השירות הצבאי של הנשיא בוש בתקופת מלחמת וייטנאם, הגיש אתמול תביעה על סך 70 מיליון דולר נגד תאגיד ויאקום ורשת CBS שבבעלותו.

בתביעה, שהוגשה בבית משפט בניו יורק טוען ראת'ר נגד הרשת שלא נתנה לו זמן שידור מספיק בתכנית "60 דקות", לאחר שפיטרה אותו מהגשת חדשות הערב, במרץ 2005.

עוד טוענת התביעה כי הרשת הפכה את ראת'ר לשעיר לעזאזל למען האינטרסים העסקיים שלה, לאחר שידור התכנית "60 דקות 2" בספטמבר 2004, שעסקה בשירותו הצבאי של הנשיא בוש. התביעה בת 32 העמודים טוענת כי ראת'ר הוחרם, ובאופן סדרתי נמנע ממנו להתגונן מפני התקפות עליו מפנים ומחוץ CBS. ראת'ר טוען כי לצוות העצמאי שהוקם כדי לבדוק את הנושא היו קשרים קרובים עם אביו של הנשיא, ולכן הכריחו אותו להתנצל על השידור, למרות שהוא לא היה מעורב באופן ישיר בהכנתו.

בתביעה גם מתאר ראת'ר כיצד באופן סדרתי וכאוב הוא נדחק אל שולי ההיררכיה ב"60 דקות". הוא טען כי הוקצה לו צוות קטן מאוד, חלק קטן מהסיפורים שהציע התקבל, שירותי עריכה נמנעו ממנו, ושידור הסיפורים המעטים שלו שכן התקבלו נדחה ושודר באופן מחושב בערבים בהם היו צפויים אחוזי צפייה נמוכים.

ראת'ר מבקש עד 20 מיליון דולר בפיצויי נזיקין, ו-50 מיליון כתשלום עונשין. הוא הבטיח בהצהרה שהוא יתרום את רוב הסכום בו יזכה "למטרות שירחיבו את העצמאות העיתונאית".

CBS השיבו בזריזות לתביעה בהצהרה תמציתית: "התלונות הלו הן חדשות ישנות, והתביעה חסרת ערך".

כמובן שגם ממקורות אחרים לא אחרו להגיע תגובות לתביעה. פרופסור פול לוינסון מאוניברסיטת פורדהאם, למשל, אמר שבעיניו התביעה של ראת'ר מוצדקת, כיוון שהוא קיבל יחס מקומם מ-CBS. לדעתו דו"ח הצוות העצמאי לא אומר במפורש שהקטע ב-"60 דקות 2" על שירותו הצבאי של הנשיא בוש היה שגוי, ולכן ראת'ר לא עשה שום טעות. "מה ש-CBS היתה צריכה לעשות זה לגבות את ראת'ר. מדובר באדם שהיה נאמן כל חייו לארגון. נראה לי שויאקום ברחה בפחד."

ביל מקלאפלין מגיש חדשות CBS הקודם, אמר שכל הפרשה אפלה, אך הוסיף שגם CBS וגם ראת'ר עשו טעויות. עוד הוא אמר שזו תקופה גרועה עבור חדשות CBS שנמצאת הרחק מאחור בגזרת הרייטינג של חדשות הבוקר והערב, ולא זקוקה לחדשות רעות נוספות. עם זאת, לדעתו הגשת התביעה על ידי ראת'ר אינה הצעד הנבון ביותר.

"זה לא עומד לעזור לקריירה של דן כעיתונאי" אמר מקלאפלין, שמתפקד כבימים אלו כפרופסור באוניברסיטת קוויניפאק שבהמדן, קונטיקט. "זה ממש לא יעזור למורשת שלו, וזה חבל."
 
הנשיא בוש. הפרשה החלה בגללו (רויטרס)
 הנשיא בוש. הפרשה החלה בגללו (רויטרס)   
עורך הדין לעניייני תעסוקה אי. כריסטופר מורי מלונג איילנד שבניו יורק, אמר כי התביעה נוגעת למוניטין של ראת'ר ולעובדה ש-CBS אכזבה אותו במקום לתמוך בו. "אני חושב ש-CBS התרפסה בפני לחץ הקהל והרחיקה עצמה ממנו מהר. הייתי מצפה מהם שיגנו עליו יותר."

הוא מאמין כי יהיה קשה ל-CBS להגיע לפשרה עם ראת'ר. "יש פה יותר מרק כסף" הוא אמר, אבל הוסיף גם ש-70 מיליון דולר בתביעת נזיקין הם "מספר מוגזם" שעורכי דינו של ראת'ר יצטרכו להצדיק.

השנה האחרונה של ראת'ר ברשת, בה דעכה הקריירה שלו בעודו מדווח על נושאים שוליים כמו ניתוח הלב של קלינטון, ומכין כתבת פרופיל ל-CNBC על מצבו הכלכלי של הנשיא לשעבר קארטר, השאירה את המגיש לשעבר ממורמר ומתוסכל. ראת'ר חטף ביקורות על ידי הגווארדיה הישנה של CBS וקיבל צוות קטן ומשרד מרוחק מיתר הסגל של "60 דקות".

הוא התייחס לכך בתכנית של לארי קינג ב-CNN ב-2006, לאחר שעזב את CBS, שם אמר שהוא שקל להגיש תביעה נגד המעסיקים שלו לשעבר. הערב הוא יופיע שוב בתכנית של קינג, וידבר על התביעה.

בין יתר גילויי חוסר הכבוד שראת'ר סבל במהלך שנתו האחרונה ב-CBS ניתן למנות גם את דחיקת רוב דיווחיו לשולי הלו"ז, ודחיית בקשותיו להשתתף בסיפורים מרכזיים, או התעלמות מהן, כך נטען בכתב התביעה. ראת'ר היה כנראה הכתב המפורסם היחיד שלא נשלח לסקר את נזקי ההוריקן קטרינה בניו אורלינס באוגוסט 2005. הוא אמנם התנדב, אבל CBS יירטו את הבקשה.

"מר ראת'ר הוא העיתונאי המנוסה ביותר בכיסוי הוריקנים בארה"ב" נאמר בתביעה. אבל מקלאפלין, עובד לשעבר של CBS גם כן, לא קונה את הטענה שהייהרד ראש מחלקת החדשות של CBS דאז רדף את ראת'ר. "להייהרד לא היה את הכח, כמו שכולם ידעו אז" אומר מקלאפלין. הייהרד עצמו סירב להגיב לתביעה.

ראת'ר פעל בפרופיל נמוך מאז שעזב את CBS ב-2006. תכנית התחקירים השבועית שלו "דן ראת'ר ריפורט" משודרת בתחנה נמוכת רייטינג, הוא מופיע מדי פעם בתכנית הסינדיקציה "המופע של כריס מת'יאוס" ובערוץ FOX, בין היתר.

עיתוי התביעה לא יכול להיות יותר בעייתי מבחינת CBS. זו התמודדה לאחרונה עם מגוון תביעות על סך מיליוני דולרים. שדרן רדיו שלה למשל הגיע איתה להסדר תשלומים של 20 מיליון דולר לאחר שתבע אותה על שפיטרה אותו כי ניבל פיו בשידור. מה גם שמגישת החדשות שלה קייטי קוריק ספגה ביקורות רבות ולא הצליחה להעלות את חדשות הרשת מעל המקום השלישי בו היא מתבוססת מזה זמן רב.

עורכי דינו של ראת'ר כוללים גם את עו"ד מרטין גולד שזכה בעבר בתביעה על סך 248 מיליון דולר של אינדיאנים נגד מדינת ניו יורק, על גזילת אדמות ב-1975. כך שבהחלט יש סיכוי שגם הפעם הוא יצליח. מה שבטוח, יהיה מעניין.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by