בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
החיים בלחמניית המבורגר 

החיים בלחמניית המבורגר

 
 
אמיר עמרמי

אירופה והאירוויזיון פתחו לטיפקס את התאבון, ועכשיו יוצאת הלהקה לסיבוב הופעות בארה"ב, שנראה מאוד מבטיח

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מגלים את אמריקה. טיפקס (צילום: רמי זרנגר)
 מגלים את אמריקה. טיפקס (צילום: רמי זרנגר)   
עד טיפקס, המוסיקה הים תיכונית כבר סיימה את מלחמת הלגיטימציה שלה, אבל בעיקר לקחה את עצמה מאוד ברצינות. קובי אוז עשה קריירה שלמה מלא לקחת את עצמך ברצינות רבה מדי, אך בו בזמן להוכיח שיש לך מה להציע מבחינה אמנותית, בידורית ומוסיקלית. טיפקס שילבו מוסיקת רוק עם מוסיקה ים תיכונית בצורה מעוררת קנאה. אף פעם לא צחקת עליהם, תמיד צחקת והתרגשת איתם. וכך זה נמשך כל הקריירה.

עם פוש דה באטן, טיפקס הצליחו ליצור עניין חדש שהמשיך את הכיוון המוסיקלי שהתחיל ב"דיסקו מנאייק" שיצא ב-99'. הם טסו עם השיר הזה להלסינקי (למרות הפצרותיי) אך לא העפילו לשלב הגמר של האירוויזיון. גם הרדיו הישראלי לא הפציץ בחומרים החדשים של הלהקה כשחזרה ארצה (ביוטיוב, מנגד, צפו בהם כבר למעלה ממיליון וחצי אנשים). בעיקר הם גרמו לכמה גבות ברחבי העולם להתרומם, ולתיאבון שלהם להיפתח. העולם הגדול עשה לקובי אוז התל אביבי את מה שתל אביב עשתה לקובי אוז השדרותי.

בשבוע הבא יוצאת להקה טיפקס לסיבוב הופעות בן שבועיים בארצות הברית. הם לא הולכים לנצל את האשראי האמנותי שצברו, אלא לנסות את מזלם עם שירים חדשים (הן בעברית והן בלעז). את מבחן הבמה הראשון הם עברו מול קהל מקומי בחמישי האחרון, במועדון לבונטין 7, מעוז האלטרנטיבה של העת האחרונה.
 
ככה הם נראו לפני שנה (צילום: אסנת רום)
 ככה הם נראו לפני שנה (צילום: אסנת רום)   
ההופעה הייתה קצרה מאוד, קצת יותר משעה, אבל זה היה מספיק כדי להתרשם מהקונספט החדש והמגובש שלהם ומהתאטרליות של אוז, אותה הוא לקח שלושה צעדים קדימה. עכשיו אוז שר באנגלית, אבל אופי הטקסטים נשאר אותו הדבר. אם בעברית הוא זורם ושנון, באנגלית הוא חייב להיות חד פי שתיים. האיכויות הווקאליות הנהדרות שלו נעלמות לפעמים בגלל בעיות של מבטא וחיתוך דיבור, אבל גם את זה קובי פותר. איך הוא פותר את זה? הוא מחייך, הוא שר, הוא לא לוקח את עצמו ברצינות - אפילו כשהוא מגיש שיר מחאה על ג'ורג' דבליו.

טעימות נוספות שהוגשו לנו: דואט מצוין של קובי אוז עם עצמו בשם "Croque Madame", וגרסה אנגלית לשיר "הורה נדלנים" ("Money Trees Forever") מאלבום האולפן האחרון של טיפקס "רדיו/מוסיקה/עברית". הכל נשמע נהדר - העיבודים וההפקה המוסיקלית, אבל בעיקר ההגשה הכל כך מוגבשת של טיפקס.

הנפילה היחידה שנרשמה הייתה העיבוד באנגלית של השיר "עוד שבת", שהטמפו האיטי מידי שלו לא הצליח לסחוב. הטקסט של השיר (דוגמה, לרענון הזיכרון: רוגעלך, שניצל, פיצה) זקוק לטמפו המהיר שמצוי בגרסה העברית.

לסיום אחזק את דני אברג'יל, גיטריסט הלהקה, שנכנס תכופות לתפקיד הגיטרה המובילה, שהיה בעבר נחלתו העיקרית של רמי יוסיפוב. היה תענוג לשמוע צבע נוסף של גיטרות בלהקה. בכלל, משהו טוב עובר על טיפקס כלהקה - אמנם אלבום האולפן האחרון שלהם לא היה פסגת היצירה, אבל בשנתיים האחרונות הם עוברים בדיוק את השינויים הנכונים, כאלה שיכולים לספק להם דלק לעשר שנים נוספות ביחד.

4.10 לבונטין 7, טיפקס בהופעת טרום בכורה לפני יציאה לחו"ל.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by