בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
רואים עולם 

רואים עולם

 
 
לילך וולך

עינת ארליך ויתרה על תפקיד הבובה על חוט לטובת עניין אמיתי ושאלות מעמיקות ב"עד סוף העולם". לילך וולך מרוצה מדוקומנטרי מושקע

 
 
 
 
 
 
 
 
 
בשיאה המקצועי (צילום: שרון בק)
 בשיאה המקצועי (צילום: שרון בק)   
הידעתם? תסריטאים עושים לילות כימים כדי להצליח לכתוב דיאלוגים ואירועים בדיוניים שישמעו כמו מציאות. עובדת 'בזוקה' זו עוד תלווה אתכם בפעם הבאה שתאלצו להאמין לטקסטים הזויים, בשידורים החוזרים של "פיק אפ", למשל. לפעמים, עם זאת, אין כמו דיבור אמיתי - גס, מגמגם, שעושה לפעמים טעויות של מבוכה ובלבול. אנשים "אמיתיים" מספקים את החומר הרוטט ביותר, הויטאלי ביותר, ואת זה קשה לזייף.

"עד קצה העולם", היא סדרת דוקו מושקעת בבימויו של רון כחלילי ובהנחיית ועריכת עינת ארליך. ארליך עוקבת בכל פרק אחרי ישראלי (או ישראלית) היוצאים את הארץ לחוויה משמעותית בארץ זרה, שעשויה להיות אירוע משנה חיים עבורם. אתמול צפינו בשרון, גבר צעיר ורווק ש"כל חייו חלם להיות אבא", ולא הוא לא הומו, תודה ששאלתם, ותודה גם למשרד הפנים שחיטט לו בתחתונים. שרון נוסע עם אמו ועם עינת ארליך לגואטמלה, לפגוש את הפעוט בן השנה וחצי המיועד להיות בנו, בבית יתומים עמוס בעוד 60 תינוקות ופעוטות נטושים אחרים.

ארליך, כפי שהיא מתגלה בגלגול הנוכחי, רחוקה מלהיות בובת הפיתום המסוכרת שגילמה כמנחת תחרויות וטקסים בשנים קודמות. היא שואלת שאלות חשובות, מתלבטת בסוגיות של מוסר ועמדות פוליטיות. היא טבעית, נגישה ודוגרית, ומייצגת פחות או יותר את הצופה הממוצע בשאלות שהיא מעלה. במבט רוחב על הקריירה שלה, ארליך נמצאת ב"עד קצה העולם" בשיאה המקצועי עד היום, ואין ספק שכמאמר הסלוגן, היא הכי יפה כשנוח לה.

"עד קצה העולם", לא מסתפקת במבט נקודתי ומצומצם על מושא התיעוד שלהם, נראה שחשוב להפקה לייצר יריעה רבת שכבות, המכסה רבדים מורכבים הנוגעים לתופעות המתועדות. כך למשל, הפרק של אתמול לא הסתפק ביצירת סיפור עם סוף טוב, אלא נגע גם בבעייתיות של הפיכת העולם השלישי למכרה ילדים לאימוץ עבור האדם המערבי שהממון זמין לו. גם הבחירה הלא קונבנציונאלית בגבר רווק היוצא לאמץ ילד, מקפיצה בכמה דרגות את הסיפור שהיה יכול להיות מרגש בלאו הכי, אבל ככזה (בהיפוך התפקידים המסורתיים שבו), הוא מעניין ומורכב הרבה יותר.

ג', ערוץ 2, 22:00

בקטנה
*ואם כבר באנשים אמיתיים עסקינן – מה תאמרו על האושיה הטלויזיונית הלא מעורערת החדשה – הרצל, נהג המונית המתוק בתבל שהתגלה אתמול ב"פספוסים"? היה שווה אפילו לסבול את הפרומו היומרני של התכנית בשביל זה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by