בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
ועכשיו הפר-סו-מות 

ועכשיו הפר-סו-מות

 
 
נילי אורן

חדשות טובות: פרודקט פלייסמנט ושידורים באינטרנט יצילו את בריחת הכסף מהטלוויזיה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
זליגת התכנים הבלתי נמנעת מהטלוויזיה לאינטרנט המשיכה להעסיק גם אתמול (ה') את באי פסטיבל ראש פינה. את הנושא סיכם יפה מנכ"ל חברת Goome, דני פלד, שאמר כי המצוקה בה כל אחד מערוצי הטלוויזיה מצא את עצמו בשנים האחרונות, חייבה אותו להפוך מערוץ בלבד לחברת מדיה שלה יש גם ערוץ טלוויזיה. פלד אמר את הדברים בפתיחת הפאנל שעסק בנושא, תחת הכותרת, "פחות אבל עוד כואב".

לפי נתונים שהציג פלד, בשנת 2006 הפסידה תעשיית הטלוויזיה האמריקאית, שגלגלה לפני כן בממוצע כ-68 מיליארד דולר מפרסומות, כשליש מהסכום לו היתה רגילה – 20 מיליארד דולר. לירידה היו שלוש סיבות בולטות. הראשונה היא התפשטות מכשירי ההקלטה הטלוויזיוניים (DVR) המאפשרים לדלג על פרסומות בעת הצפיה ("יס מקס", "הוט מג'יק", "Tivo"). סיבה נוספת היתה החדירה האגרסיבית של קונסולות משחקים לשוק האמריקאי והסיבה השלישית המדוברת היא כמובן, תדירות ההורדות הבלתי חוקיות מהרשת.
 

אז איך עושים כסף מטלוויזיה?

היידן פאנטייר מ"גיבורים". מפרסמת את "ניסן" (יח"צ)
 היידן פאנטייר מ"גיבורים". מפרסמת את "ניסן" (יח"צ)   
פלד הציג בפני הפאנל את הפתרון ההולם לדעתו לסוגיית זליגת התכנים והירידה בהכנסות. לפי פלד, הפתרון מתפצל ל-4 חלקים, שכמה מהם מהדהדים את פסטיבלי ראש פינה מהשנים הקודמות. אחת מהדרכים היא העדפת שידורים חיים, המרתקים את הצופים למסך בזמן אמיתי. 6 סדרות מתוך 10 המובילות ברשימת הסדרות הנצפות בארצות הברית הן סדרות ריאליטי של תחרויות ששיאן משודר בשידור חי, דוגמת "כוכב נולד" שלנו. באמריקאית זה אומר שלג'ורדן ספארקס שזכתה ב"אמריקן איידול" ה-6, הצביעו 74 מיליון איש.

אפשרות נוספת לזכות שוב בהכנסות היא פרסום בדרכים אחרות, באתר האינטרנט של רשת הטלוויזיה ובתוך הסדרות עצמן, בשיטת "פרודקט פלייסמנט" (השתלת מוצרים בשיטת פרסום סמוי בתוך התוכן המשודר). פלד אמר שעל הרגולטור הישראלי להתגבר על הרתיעה משיטה זו של פרסום, האחראית על כרבע מהכנסות תעשיית הטלוויזיה האירופית ב-2006. גם בארצות הברית שיטת ה"פרודקט פלייסמנט" נהוגה והדוגמאות העדכניות הבולטות לה הן הסדרה "גיבורים", בה יצרנית הרכב "ניסן" מפרסמת מוצרים ו"שברולט" שנתנה חסות לסרט "הרובוטריקים", כפי שיעיד באמבלבי שהפך מחיפושית לקאמרו בשל העסקה.
 
 

יאללה, אינטרנט

היה חיפושית, נהיה קאמרו. באמבלבי (צילום: ויקיפדיה)
 היה חיפושית, נהיה קאמרו. באמבלבי (צילום: ויקיפדיה)   
עוד שלב בהתאמת הטלוויזיה לעידן החדש היא הפצת תוכן לפלטפורמות נוספות. פלד: "השנה סוף סוף התאספו יחד כל רשתות הברודקאסט בארצות הברית והן מעלות פרקים של הסדרות שלהן לאינטרנט מיד לאחר השידור בטלוויזיה. חוץ מזה, שירות חדש וגאוני של אמזון מאפשר לאזרחי ארצות הברית לבחור סדרה, ולקבל אותה ישר ל"טיבו" שלהם, בתשלום כמובן. לעומתם בבריטניה השיקה רשת BBC שירות אינטרנטי שנקרא Iplayer, בו יכולים תושבי בריטניה לצפות בסדרה האהובה עליהם גם שבוע אחורה, ובמיוחד עבור שחקני תופעת הרשת Second Life, התקינו אוהל וירטואלי בו יכולים השחקנים לצפות בסדרות של ה-BBC לבחירתם".

אפשרות נוספת לפי פלד היא רכישת נדל"ן אינטרנטי והצגת תוכן טלוויזיוני בו – כל חמש רשתות הטלוויזיה המסחריות בארצות הברית כבר עשו את זה. כך למשל, ניוזקורפ, קונגלומרט האב של רשת FOX הטלוויזיונית, חבר לרשת NBC והם יעלו ביום שני הקרוב את מגה-פרויקט הוידאו המשותף שלהם – Hulu, בו יציגו את הסדרות שלהם, ולא רק שלהם, תמורת צפיה בפרסומות. סביר להניח שהפעולה הזו ננקטה כדי לתת פייט הולם לג'וסט, מיזם הוידאו של הוגי, קאזה וסקייפ, שכבר סגרה חוזי תוכן עם ענקי המדיה טרנר וסוני.

לפי נתונים שהציג פלד, שילוב הפתרונות הללו אחראי לעלייה של 11 אחוזים בהכנסות של "גיבורים" השנה, לעומת השנה הקודמת. כך שמסתבר שהשמועות על שפלוליות הקידמה הטכנולוגית, היו מופרכות. למעשה, כל שרשתות הטלוויזיה נדרשו לעשות היה רק להתאים את עצמן אליה. בדיוק כמו ששיערנו.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by