בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
נשואה למאפיה  

נשואה למאפיה

 
 
גולן כספי

גולן כספי נפעם מהסרט "סימנים של כבוד", אפילו אם קרוננברג קצת נרגע

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מפגש של חיים ומוות (יח"צ)
 מפגש של חיים ומוות (יח"צ)   
דיוויד קרוננברג, הקולנוען הוותיק ומותג הקוליות הסהרורי, מתמתן. קרוננברג, שנחשב בצדק לאחד הבמאים המשפיעים של העשור, זנח בשלוש השנים האחרונות את השוליים הקיצוניים של תעשיית הקולנוע ואת חיבתו הפרוורטית לסרטים מדממים והתחיל לעשות סרטים, איך נאמר ...אכילים. קרוננברג חוזר כעת עם "סימנים של כבוד", סרט מתח עסיסי שהוא המשכו הטבעי של "הסטוריה של אלימות" המעולה.

הפעם מדובר בסרט מאפיה רוסית אלים ומסוגנן המתרחש באנגליה של ימינו. כשזונה נרקומנית קטינה מתה במהלך לידת חירום עגומה המיילדת המלנכולית אנה (נעמי ווטס), נחשפת לעברה המזעזע של האם הצעירה בעזרת יומן שנמצא בין חפציה.

היומן מוביל את אנה אל בין ציפורניה של מאפיה רוסית אלימה ומסוכנת המתנהלת מתוך מסעדת יוקרה. על אף התיעוד המפורט של סחר וניצול אכזרי המתגלה ביומנה של הנפטרת, אנה יוצאת בהחלטה שרירותית לאתר את אבי התינוקת. המפגש שלה עם משפחת הפשע הרוסית ועם שליחה ניקולאי (ויגו מורטנסן) מוביל את נציגת ומיילדת החיים למפגש חזיתי עם נציגי האלימות והמוות.
 
הופעה ראויה לאוסקר. מורטנסן (יח"צ)
 הופעה ראויה לאוסקר. מורטנסן (יח"צ)   
סטיבן נייט, התסריטאי המהוקצע של "דברים יפים מלוכלכים" מוביל רצף עלילתי מלוטש. ההקבלות הדתיות-נוצריות של הלידה מתוך המוות משמשות כעמוד השדרה של התסריט ומייצרות מערכת יחסי גומלין בין טוב לרע, בין מוות ללידה, בין אלימות לטוהר ומצפון.

העולם בו מתרחשת העלילה הוא אפל, זר ומנוכר. המאפיה הרוסית זוכה לפרזנטציה איכותית ומסוגננת אותה מוביל במאי פרובוקטיבי ששליטתו במדיום הקולנועי נוכחת בכל פריים בסיפור. קרוננברג מוביל את צופיו אל תוך העולם הקר והאכזרי של המאפיה הכי מאיימת בעולם.

מורטנסן מגלם ביסודיות רבה פושע מאיים שכל הוויתו מקפיאה ומלאת הדר. הקודים ההתנהגותיים וטקס הקבלה של ויגו למשפחת הרשע הרוסית מובאים בסצנה מדויקת ונפלאה, בה ועדת הקבלה בוחנת את גופו העירום, עליו מקועקעים רזומה הרצח והיסטוריית הפשע שלו.
 
טיפה יותר ידידותי למשתמש. קרוננברג (יח"צ)
 טיפה יותר ידידותי למשתמש. קרוננברג (יח"צ)   
לא בכדי דבק קרוננברג בליהוק של מורטנסן כגיבור שני סרטיו האחרונים. הדמות האגדית שהוא בונה עשויה מחומרים של אוסקר. דמותה של נעמי ווטס מחווירה לעומתו ולעומת הדמויות הצבעוניות של יתר חברי משפחת הפשע, ובעיקר של קיריל (וינסנט קאסל המעולה), בנו הסדיסט והמופרע של ראש המשפחה.

מיד בסצנת הפתיחה של הסרט המציגה אקסטרים קלוז-אפ של גרון משוסף מודיע קרוננברג לצופים שהוא כאן, בועט ומזעזע כתמיד. אפשר להתדיין על השימוש הציני שקרוננברג עושה באלימות קיצונית בסרטיו ועל הרציונל העומד מאחורי הבחירות האמנותיות שלו, אבל כשהקהל מגיב בצחוק למראה עקירת אצבעות וריטוש אישונים, נדמה שהדיון הסתיים. קרוננברג פשוט אוהב לזעזע ולטלטל את צופיו.

למרות שקרוננברג הבוגר מתקרב אל חיקו של המייניסטרים, במה שנראה כסרט מאפיה הוליוודי רגיל למדי, " סימנים של כבוד" הוא סרט מהודק ונהדר. התסריט הרב-שכבתי מציג סיפור בעל משמעויות רחבות והכתיבה אינטליגנטית וקולחת. האלימות המבליחה והקיצונית של קרוננברג מגיעה כעסקת חבילה עם במאי שהוא אוטוריטה פילמאית נדירה. כבוד לגמרי.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by