בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
בלוז כנעני 

בלוז כנעני

 
 
ברק וייס

האלבום החדש של Third World Love זונח את אנרגיות הרוק לטובת ג'אז טהור. ברק וייס אהב

 
 
 
 
 
 
 
 
 
חזרה לג'אז הטהור (מתוך האתר הרשמי)
 חזרה לג'אז הטהור (מתוך האתר הרשמי)   
בימים אלה עומד לצאת "New Blues", אלבומם החדש והרביעי במספר של Third World Love, היוצא בלייבל הניו יורקי Anzic. מאז אלבום הבכורה שלה בשנת 2002 הפכה הרביעייה, המכונה בחיבה TWL, לאחת מהלהקות הפופולריות בישראל וקנתה לה קהל מעריצים החורג בהרבה מגבולות הקהל המצומצם של חובבי הג'אז. זה לא מפליא בהתחשב בכך שהמוסיקה של TWL מעולם לא היתה ג'אז "טהור", אלא פיוז'ן מקורי של רוק, מוסיקה אפריקאית, לטינית, ים תיכונית - וגם ג'אז.

הרביעייה, בה חברים החצוצרן אבישי כהן, הפסנתרן יונתן אבישי, הקונטרבסיסט עומר אביטל והמתופף האמריקאי דניאל פרידמן, מגישים באלבומים שלהם, ועוד יותר מכך בהופעות, רמות אנרגיה וגרוב הלקוחים הישר מעולם הרוק, כולל אימוץ הפוזות הבלתי נמנעות של כוכבי רוק.

אך לפני שתרוצו לקנות את "New Blues" רצוי שתדעו שמי שמצפה לאלבום המשחזר את האנרגיות הפרועות של הופעותיהם החיות של ה-TWL צפוי להתאכזב עמוקות. החדש של TWL אינו אלבום חפלה מרובה גרובים אגרסיביים וסוחפים, אינו רועש ואגרסיבי ואף אינו אקלקטי כשלושת אלבומים הקודמים. "New Blues" הוא אלבום ג'אז שקט ואינטימי המפנה את הזרקור לאמת בסיסית, שלפעמים אולי נשכחת מליבות מעריצי הלהקה - מדובר בארבעה מוסיקאי ג'אז מעולים.
 
TWL בהופעה (מתוך האתר הרשמי)
 TWL בהופעה (מתוך האתר הרשמי)   
הבעירה האיטית של האלבום מאפשרת לארבעת המוסיקאים להדגיש את הנשמה והיופי שבנגינתם. באלבום הזה כל צליל חשוב, כל פאוזה משמעותית לבנייה הדרגתית של אנרגיה שקטה. האלבום כולו מאופיין בעומק ובהתבוננות עצמית, שבהופעות החיות הוזזו הצידה לטובת החפלה.

להקת ה-TWL היא אולי הדבר הקרוב ביותר לסופר-גרופ בקנה מידה ישראלי. כל אחד מארבעת חברי ההרכב מנהיג או משתתף בהרכבי ג'אז אחרים. כולם גם מלחינים מוסיקה משלהם. לכן, זה לא היה מפתיע שכאשר הארבעה חברו ליצירה משותפת, האקלקטיות הסגנונית שלטה בכיפה. "New Blues" הוא אלבום שונה, ובו מיתנו הארבעה את אלמנט ההפתעה והגיוון הסגנוני ובחרו להתמקד בשורשים המוסיקליים המשותפים לארבעה. כל רצועה באלבום מהווה מעין נקודת מבט שונה על שורשיהם המוסיקליים הכי בסיסיים: הג'אז והבלוז האפרו-אמריקאי מצד אחד, והמוסיקה הישראלית מצד שני. ככזה, "New Blues" הוא האלבום המגובש, הטוב והשלם ביותר של TWL עד כה.

מן העבר השני, גם באלבום מגובש כ-"New Blues" הארבעה לא איבדו את ייחודם כמוסיקאים יוצרים. כל הארבעה תורמים לחנים פרי עטם לאלבום, ונגינתם עודנה ייחודית: עומר אביטל ממשיך את סיפור האהבה שלו עם לחנים מאוד ישראלים שיכולים בקלות להיכלל בשירון הבא של שרה'לה שרון או עינת שרוף, לו רק יוסיפו להם מילים; יונתן אבישי מעולם לא נשמע קרוב כל כך ברוחו לגרוניך ולכספי; אבישי כהן ממשיך את הרומן שלו עם מקצבים אפריקאים ודניאל פרידמן, הצלע היותר נחבאת אל הכלים ברביעייה תורם שני לחנים מקסימים בפשטותם ובקלילותם, המאפשרים לו לנגן סולואים מובנים ומעולים בצליל הבראסי העצמתי והיפה שלו.

האם מעריצי TWL יאהבו את הדיסק? כלל לא בטוח. במידה רבה "New Blues" הוא ל- TWL מה שהאנפלאגד היה לנירוונה. בהחלט ייתכן שיהיו רבים שיתאכזבו מהשקט והליריות של האלבום החדש ומהעדר האנרגיה והגרוב הרוקי שהכירו מהופעות הלהקה. ב- "New Blues" ארבעת המוסיקאים כאילו אומרים – "על הבמה אנחנו אולי מתנהגים כלהקת רוק, אבל בחזנו פועם לב ג'אזיסטי אמיתי".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by