בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
מתוקים 

מתוקים

 
 
אמיר עמרמי

חדש של "הסוכריות" ורפי אדר הוותיק מארח את מאור כהן. סינגלים חדשים

 
 
 
 
 
 
 
 
 

ליאור דטאוקר// לא מבין (3:56)

ליאור דטאוקר הוא הכותב האחראי על הלהיט המסחרר של השנה שעברה, "חושב עליה" של עידן יניב. כעת הוא בדרך לאלבום סולו ונדמה שהוא מכיר בדיוק את המשתנים הידועים. קרה משהו, היא עזבה, הוא נפגע, היא לא חוזרת, הוא עדיין חושב עליה ולא מבין. אם הייתי ילדה בת 12 עוד הייתי מתרגש. נו באמת, שירים כאלה הם בדיוק הסיבה מדוע צריך לשקול חלוקת רישיונות מפוקחת של עפרונות כתיבה. איך קורה שאמן יוצר כותב שיר כזה? מי אשם ואיפה זה מתחיל? מי שטחי יותר – הקהל או היוצר? אם השיר הזה עובר רשימת השמעה אחת זה פשוט עצוב.

אבל בינינו, את זה מי זה מעניין? אם דטאוקר זכה בפרס אקו"ם (!) על "חושב עליה", זה גם אומר משהו עלינו כחברה תרבותית. רמת הכתיבה הזאת לא מתקיימת בחלל ריק, תמיד יהיה קהל שיחפש שירים כאלו ותמיד יהיה מי שיכתוב אותם. אבל כשזה מגובה בפרסי אקו"ם, מישהו עוד עלול לחשוב שמדובר במשהו איכותי, כשזה אפילו לא משהו קטן וטוב.

מילים ולחן: ליאור דטאוקר
 
 

הסוכריות// על ספסל בשדרה (4:04)

 
הכירו את להקת ה"סוכריות", שנמצאת בדרך לאלבום בכורה. תנו להם צ'אנס למרות שיש להם שם עם סקס אפיל של להקת חתונות מהמאה הקודמת. מדובר בקבוצת אנשי היי טק שהחליטו ללכת על זה וצירפו אליהם את יעקב גלעד כמנהל אמנותי (כבוד למגזר). סולן הלהקה, תומר אלבז, מגיע משדרות והוא גם הכותב של שיר הביכורים שלהם: "בלב העיר שדרה בין בניינים, וברוש זקן סופר את השנים, שומע סיפורים, שירה של ציפורים ונרדם לאט לאט".

שיר חמוד, מבט אישי על בחור שמחכה ומחכה. יכול להיות שהוא יושב שם חמש דקות או חמש שעות. עם זאת, ההפקה המוסיקלית וההגשה חוטאים בכוונת המשורר - ששר את המילים של עצמו -ומגיש אותם ללא כאב. יש כאן שיר פספוס שיוצא מפוספס מעט. סליחה על האסוציאציה הדמוגרפית, אבל יש לי הרגשה שאם יורם חזן מ"כנסיית השכל" היה מבצע את השיר הזה, הוא היה משרת את הטקסט בצורה טובה יותר.

מילים ולחן: תומר אלבז
 
 

החפוז המכני// היתוך קר (4:35)

"החפוז המכני" עובדים ביחד כבר מספר שנים ועתידים להוציא בקרוב את אלבום הבכורה שלהם. לסינגל הבכורה צורף גם הסבר קצר על השם של חברי הלהקה ש"אינו מהווה רמיזה מינית, אלא בא לבקר מגמה שלטת בחברה כיום, אשר לרוב דוגלת במה שמהיר וטכני, או ללא התערבות של הגורם האנושי".

לא בטוח שירדתי לסף דעתם של חברי הלהקה בקשר לשם, מה גם שההסבר לוקה בחסר, אבל בגזרה המוסיקלית הם משכנעים הרבה יותר. "היתוך קר" נשמע כמו גרסה ישראלית לשיר של דוראן דוראן, בהישען בעיקר על פתיחת הגיטרות הנהדרת. הפקת השירה רטובה מדי וגדושה אפקטים, אבל ישיבה קצרה בדף המייספייס של הלהקה מגלה עוד כמה פנינים, כמו "על גדות הירקון" המצוין שאתם פשוט חייבים לשמוע.

מילים ולחן: Roads
 
 
 

רפי אדר מארח את מאור כהן// זה משהו (3:02)

רפי אדר חוזר לנוף המוסיקה הישראלית אחרי יותר מעשור אחרי אלבומו "הלב המלא של קונטינקה" (הליקון) שיצא ב-1994. אדר נמצא כאן עוד מהסבנטיז, כשהוא במינגלינג קבוע עם אושיות מוסיקליות כאריק איינשטיין, שלום חנוך ונאמברים נוספים. במקביל הוא גם מנהל את המסעדה האיטלקית המצליחה "פרונטו", ועכשיו הוא חוזר לעמוד מאחורי המיקרופון.

אלבומו הקרוב של אדר ייקרא "מזייף כמו כולם", ויהיה כולו תרגומים לשירים של היוצר האיטלקי פאולו קונטה. סינגל הבכורה, "זה משהו", הוא תרגום לשיר המקסים של קונטה "It's Wonderful" (או במקור "Via con me"). מי שלא בקיא ברזי התרבות האיטלקית קיבל גרסה של השיר באחת הפרסומות המסחריות לא מזמן (וכמובן שלא נפרט). פיטר רוט, רן שמעוני ועמית יצחק נכנסו להקליט לייב את שירי האלבום, כשאפשר ליהנות מהאיכות שלהם כנגנים כבר מהשמיעה הראשונה.

במקביל יש כאן גם נבחרת ווקאלית שעושה עבודת קודש: גלי אלון, גל דה-פז, צליל אילוז ורעות יהודאי. התוצאה הסופית בהחלט מעולה. באלבום הממשמש ובא יתארחו גם אבי בללי ועמיר לב, לצד שירים נוספים שהסינגל הזה בהחלט משאיר להם טעם של עוד.

מילים ולחן: פאולו קונטה / תרגום: רפי אדר
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by