בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
בואו בנים  

בואו בנים

 
 
עידו שי

הלו ניינטיז: עידו שי נהנה מסירובם של הבקסטריט בויז להתבגר באלבום החדש, אך הרבה פחות סלחן כלפי האוסף המקושקש של סנטנה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מה קאמבק, היינו כאן כל הזמן. הבקסטריט בויז (יח"צ)
 מה קאמבק, היינו כאן כל הזמן. הבקסטריט בויז (יח"צ)   
לכל עשור מגיע הקאמבק שלו. זה לא משנה איך הוא נשמע. בשלב מסוים הילדים שהקשיבו למוסיקה הזו יתבגרו והנוסחה החברתית תתחיל את פעולתה הטבעית. מצד אחד, כמה מהילדים האלה יהפכו לעורכים מוסיקליים, מנחים בערוץ המוסיקה ותקליטני בארים. מצד שני, כבר יהיו מספיק אנשים באותו טווח גילאים שיחפשו מסיבה או סתם ערב שתייה שיזכיר להם שירים שפעם הם היו שומעים. אוסף התקליטים\קסטות\דיסקים שלהם כבר זרוק כבר שנים בבית של ההורים אבל הסיבה שהם לא זורקים אותו לפח היא אותה סיבה שהם ינוענעו את הראש בחיוך כששיר אחד יפלח את הלילה ויזרוק אותם אחורה לימים שהיו.

אני מחכה כבר שנים לקאמבק של הניינטיז. זה קורה לאט לאט, בעיקר לניינטיז המוקדמים אבל לפי החישוב שלי, אוטוטו נוכל שוב לשמוע בבארים ובמסיבות קצת פופ ניינטיז קלאסי: הספייס גירלס (שמתאחדות להן), אול סיינטס, אקווה, סאבג' גארדן, אייס אוף בייס (שכבר שומעים), אינסינק וכמובן, הבקסטריט בויז.
 
יותר רוק רך (יח"צ)
 יותר רוק רך (יח"צ)   
כשהחזון הזה יתגשם ויחפשו שירים של הבקסטריט, לא יצטרכו לחזור לאלבומיהם הראשונים - יהיה אפשר פשוט להשמיע שירים מהאלבום החדש - Unbreakable. חמישיית הבנים שהפכה בינתיים לרביעייה ממשיכה את התהליך מהאלבום הקודם – הם נשארו בניינטיז אבל החליפו סגנון. פחות להיטים פופים מקפיצים ויותר רוק רך בשילוב עם בלדות שמתבססות על השילובים הווקאלים המוצלחים שלהם. להיטי ה-MTV עדיין פה אבל השילוב עם סגנונות אחרים הופכים את הדיסק הזה למעניין ומהנה יותר. Everything But Mine – השיר השני באלבום הוא דוגמא טובה. הוא נשמע לחלוטין כמו שיר דאנס של הלהקה אבל הוא מלווה בגיטרה חשמלית וקטעי מעבר שמזכירים יותר גרסא מרוככת (מאוד) של להקות כמו Blink 182.
 
לא יחזרו לפסגה (יח"צ)
 לא יחזרו לפסגה (יח"צ)   
Helpless When She Smiles הוא דוגמא נוספת. הוא מתחיל כמו עוד בלדה על פסנתר אבל כשהגיטרות נכנסות, זה כבר מזכיר את בון ג'ובי או בריאן אדאמס. One in a Million הוא שיר גרוב מוצלח עם פזמון רוק ונגיעות לטיניות. בין לבין יש כמה שירים עם ניסיונות יותר אלקטרונים לא ממש אפקטיביים שרק מבליטים את החולשה של הבקסטריט מול הפקות מלוטשות כמו של טימברלייק, טימברלנד ואחרים.

זה כנראה לא הדיסק שיחזיר את הבקסטריט לפסגת הפופ, שמתבססת היום על סוג אחר לחלוטין של סאונד, אבל הוא בהחלט ימספק כמה רגעים כיפיים למעריצי הבקסטריט, ולא רק להם.
 
 

Ultimate Santana: לא מאוזן

תפסת מרובה לא תפסת. עטיפת התקליט
 תפסת מרובה לא תפסת. עטיפת התקליט    
גם קרלוס סנטנה, האיש והגיטרה, מריח כנראה את הקאמבק של הניינטיז – והוא נערך. סנטנה מבין דבר או שניים בקאמבקים. האיש שהיה מהראשונים ששילבו בשנות השישים מוסיקת רוק עם מוסיקה לטינית, הצליח באופן די מדהים לשמור על הפופולריות שלו גם היום. סנטנה הוא מוסיקאי בעל קריירה מרשימה עם אלבומים מצוינים שמשלבים רוק, סלסה, בלוז וג'אז. האיש שניגן בוודסטוק, הוציא שורה של אלבומים מוצלחים בשנות השבעים ונהנה בעשור וחצי האחרון מהחזרה לאופנה של המקצבים הלטיניים. באמצעות שורה של שיתופי פעולה עם ריקי מרטין, וויקליף ז'אן ואחרים הוא עדיין מצליח למכור מיליונים.

נראה שהקריירה המגוונת של סנטנה עשתה כאב ראש למי שהיה צריך לערוך את האוסף הזה – Ultimate Santana - שמשווק כאוסף הראשון של להיטי סנטנה מכל הזמנים. אחרי הכל, איך משלבים קלאסיקות רוק יפיפיות כמו Black Magic Woman ו-Samba Pa Ti עם להיטי MTV רקידים כמו Maria Maria? או במילים אחרות איך מוכרים את האוסף הזה למעריצי סנטנה בני שישים ולמעריצות ריקי מרטין בנות 16?

הגישה היתה לנסות לשלב בין השניים ופשוט לערבב את השירים. האוסף לא מאוזן לחלוטין. לצד הקלאסיקות, מרבית השירים הם דואטים של סנטנה כולל דואטים עם צ'אד קרוגר (סולן ניקלבק), טינה טרנר וג'ניפר לופז שסנטנה לא הוציא מעולם. התוצאה בעיקר מעצבנת כי חוץ מהעובדה שכולם שירים של סנטנה אין ביניהם הרבה במשותף. המעברים נשמעים ברוב המקרים כמו שילובים גרועים של תחנת מיינסטרים ונראה שכולם מפסידים: אוהבי סנטנה ולא משנה בני כמה, והשירים עצמם.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by