בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
שניים סוכר ארבע 

שניים סוכר ארבע

 
 
אמיר עמרמי

אייל גולן מנפק עוד אחד בשורה של אינסטנט-להיטים וגם היהודים לא מרגשים. סינגלים

 
 
 
 
 
 
 
 
 

אייל גולן// הוזה אותך מולי (3:58)

כבר אין היום הבדל בין אייל גולן לעידן יניב ולכל מסלסל אחר (ההכללה, אגב, בכוונה). בין אם מדובר במוסיקה ים תיכונית לייט או פופ-לייט עם מקצבים ים תיכוניים או סתם מוסיקה שמבקשת שתתרגשו ולא בטוח שאפשר להצביע בגלל מה.

"הוזה אותך מולי" יוצא מתוך האוסף "שניים סוכר 4", אחד מאוספי הלהיטים המובילים בז'אנר. יש לזה קהל ענק ועצום, אולי אחד הז'אנרים הכי מצליחים היום ולחלוטין לא בזכות העובדה שמישהו יושב שם לקרוא טקסטים. בגלל זה אפשר להוציא בלי שום בושה משפטים כמו "הייתי כה רגוע/ עכשיו הלב פצוע/ הראש רק בך שקוע", כי תמיד יהיה מי שיקשיב לזה, ויתרה מזאת - יתחבר לזה. אני מתגעגע לימים הטובים של גולן ואתניקס, ונוצר בליבי את שיתוף הפעולה שלו עם ארקדי דוכין. גם כשלא היה מדובר ברגעי מופת וחסד (אתניקס) עדיין היה אפשר להתרפק על שירים יפים (דוכין).

מילים: יוסי בן דוד/ לחן: ערבי עממי
 
 

היהודים// חולמת (3:06)

 
היהודים משחררים סינגל נוסף מאלבומם האחרון "פורטה" (התו השמיני) שיצא השנה. כבר כתבתי על האלבום הזה, ועל הפער הקיים בו בין העיבודים וההפקה המוסיקלית מעוררי הקנאה, לבין הטקסטים והתוכן שלא תמיד עומדים באותו הקו. "חולמת" מתאים עצמו לתזה הקצרה שלי.

אורית שחף נשמעת כאן טוב כשהיא מנסה לספר סיפור על בלבול, תהיות ספק-קיומיות ספק-לפני שנת צהריים. אין כאן שום דבר, זולת אוסף של אסוציאציות הקשורות בתהייה על "מה בעצם קורה איתי עכשיו". אם יש סיפור מאחורי הטקסט, וסליחה על הבורות – זה פשוט לא עולה מהשיר, אז היה שווה לכתוב אותו במקום את הסיסמאות המצורפות כאן ללחן היפה. אבל היי, אולי מישהי תשיר את זה באודישנים של כוכב נולד 6 ותסביר למצלמה שהיא לא יודעת, השיר פשוט נוגע בה.

מילים: אורית tt שחף, תום פטרובר/ לחן: אורית tt שחף
 
 

מיכל אדלר// אולי מחר (4:28)

המפוחית הנפלאה של מיכל אדלר מלווה את המוסיקה היפה של שלמה גרוניך, לצד הליווי האישי שלה ושלו. כעת היא עושה צעד אחד קדימה ומשחררת שיר שהלחין גרוניך למילים של לאה גולדברג. מעבר מוערך לחלוטין, אולי אפילו מחייב במסגרת החיים המקצועיים והאישיים שלה.

הצרות הגדולות כאן מגיעות דווקא מכיוונו של גרוניך, שאת דמותו המפוסלת צריך לשים מעל כל פסנתר בישראל. עם זאת, הלחן שלו מורח את הטקסט היפה של לאה גולדברג, מה שגורם לאדלר למשוך את הצלילים שלה, כשהיא לא מגובה ביכולות ווקאליות מבורכות מדי. חבל, היה אפשר לעשות מזה בובה של שיר.

מילים: לאה גולדברג/ לחן: שלמה גרוניך
 
 
 

הדרה לוין ארדי// תחנת הרדיו הישנה (3:44)

אחרי שבעה אלבומים בלעז, הדרה לוין ארדי תוציא בקרוב אלבום חדש בעברית שייקרא "כאילו אין מחר" (עננה). גם אחרי אלבומה האחרון "After The Storm" שיצא בשנה שעברה, לא מצאתי את עצמי מתחבר במיוחד. גם הייתי בהופעות וחזרתי אמביוולנטי. אבל איך אומר יוני בלוך? אולי זה אני.

"תחנת הרדיו הישנה" הוא שיר יפה, מוגש בטעם. דודוש קלמס ("הדג נחש") עושה כאן עבודה יפה מאוד עם הפנדר רודס שלו. התוצאה הסופית קורצת ומחויכת. אולי אלה התמורות התרבותיות שמחייבות אמן מוערך להגיש משהו קליל, שיווקי. אבל היה אפשר לגזור את הפזמון ולכתוב שיר נוגה הרבה יותר.

מילין ולחן: הדרה לוין ארדי
 
 

ריטה // הפעם (4:05)

בקהילה מתפתחת ונושמת של יוצרים רבים, שפותחים דפים חדשים מדי יום במייספייס, לומדים לנגן, כותבים ועוד, התרבות של ישראל 2007 כבר לא יכולה לעכל זמרת-מבצעת גרידא, אפילו כמו ריטה. אבל ריטה, שועלית ותיקה, יודעת שלה תמיד יהיה קהל גדול ולכן היא ממשיכה לבעוט במלוא המרץ.

בתחילת השבוע העלנו להשמעה את הסינגל החדש של ריטה "הפעם", שנכתב והולחן ע"י עברי לידר, כשמעל הכל מרחפת רוח המבקשת להיות רלוונטית לריטה 2007. מעבר להשמעה פרופר, יש כאן גם הרבה מעבר שראוי להתייחסות:

עבור גלגולה הנוכחי, ריטה עברה מטמורפוזה ווקאלית, וההגשה שלה עברה שיפוץ מהותי. היא שרה נקי יותר, ישר יותר ומבקשת לתת מקום לטקסטים שלה. זה עבד מצוין עם "אני גרה מול המים" שיצא לאחר מותו של יוסי בנאי, והמשיך בצורה סבירה עם הסינגל הקודם שלה, "אחרי שאהב".

אבל "הפעם" מסגיר שוב את העובדה שלאוזן השומעת, לפחות אצל אוהבי ומחפשי מוסיקה, כבר אין כוח לשמוע שירים סתמיים. "הפעם" הוא פשוט עוד שיר. סתמי, חסר תוכן, מתחבא, לא אומר כלום. הטקסט והלחן לא מחמיאים לרגע אחד ללידר, יוצר רגיש ברגיל שיודע לכתוב שירים. "ואני רק רציתי לשיר" שכתב בזמנו אהוד מנור, כבר לא רלוונטי היום. ערוץ 2 לקח על זה בלעדיות.

אני פחות משתכנע מהעולם החדש שריטה מבקשת להציג, וכבר מתחיל לפתח געגועים עזים לימי התום שלה. ממשרד יחסי הציבור של ריטה מטפטפים לנו שמדובר בזמרת הכי חשובה היום. האמת היא שזמרות יוצרות כמו הבנות נחמה, קרן פלס, נעה בביוף, תמר אייזנמן, שירה גבריאלוב ונוספות (וסליחה על האקלקטיות החצופה) - חשובות הרבה יותר, היות והן מכתיבות את פסיפס הקול הנשי והיוצר במוסיקה הישראלית. במבחן הזמן, ספק אם ייזכרו לריטה את פועלה מהמילניום החדש צפונה. אלא אם כן היא תשב לכתוב אלבום משלה. הלוואי.

מילים ולחן: עברי לידר
 
 

לסיום: מי רוצה להיות עופר מאירי? ולמה?

מטרופולין טרם שיחררו סינגל חדש לרדיו ונותנים ל"אחת, שתיים, שלוש", אחד השירים המוצלחים שלהם מאלבומם האחרון "הסליל" (הליקון) להמשיך לככב ברדיו. בינתיים הם מחפשים את הממקסס הבא של ישראל, שמוזמן לעשות רימיקס לשיר "נפילות קטנות" בביצוען של דנה עדיני ורוני אלטר, שעוד לא יצא כסינגל באופן רשמי.

אם זה היה תלוי בי, הייתי מוציא את הרמיקסים מחוץ לחוק. נתפזר בהסבר: אתמול ישבתי עם זוג חברים, כשאחד מהם סיפר שבאיזשהו שלב בחיים החליט להפסיק לאכול ג'אנק פוד ולשבת כל יום מול קערת סלט ירוקה. רק אחרי שעשה את הצעד המבורך הוא שם לב שיש לו הרבה יותר אנרגיה בגוף. ולאו דווקא בגלל הוויטמינים, אלא גם בזכות העובדה שהגוף שלו פינה זמן מלעכל את הג'אנק שבלס. תחשבו על זה. מי שרוצה - שייכנס לאתר מטרופולין וייתן את הכי טוב שלו (הרמיקס הזוכה יצורף לסינגל הבא שייצא לרדיו). אבל מי שרוצה באמת ליצור, מוזמן לנסות לכתוב שירים.

מילים ולחן: עופר מאירי / כניסה לאתר >>
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by