בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
"מארי לואיז היא אגוז קשה לפיצוח" 

"מארי לואיז היא אגוז קשה לפיצוח"

 
 
נילי אורן

בלעדי לנענע 10: מאת'יו סאלסברג, תסריטאי בכיר ב"העשב של השכן" מספר על העבודה בסדרה הכי אמיצה של ימינו. מה מחרפן את מארי לואיז פארקר, למה אין ג'וינטים בישיבות ומה נהיה עם השביתה? ראיון

 
 
 
 
 
 
 
 
 
בראש סדר העדיפויות. מארי לואיז פארקר (צילומים: יח"צ)
 בראש סדר העדיפויות. מארי לואיז פארקר (צילומים: יח"צ)   
"אף אחד בצוות הכותבים שלנו לא מעשן גראס, לפחות כשאנחנו כותבים, כי זה קצת מקשה להתרכז" כך מעיד מאת'יו סאלסברג, תסריטאי ב"העשב של השכן" שחוזרת הערב (א') ל-yes לעונה שלישית, "למען האמת כשאני צריך לכתוב אני לוקח לפעמים ויקודין. זה עוזר לי נגד כאבי הגב שלי, ומרגיע אותי. אני חושב שבאז קל עוזר קצת לכתיבה". אח, ד"ר האוס ודאי היה גאה.

סאלסברג הוא התסריטאי הבכיר ביותר ב"העשב של השכן" אחרי היוצרים והכותבים הראשיים ג'נג'י קוהן ורוברטו בנאביב. הוא עומד בראש צוות של שבעה כותבים קבועים, שכל חבריו גם נושאים טייטלים הפקתיים שונים- במקרה של סאלסברג, מפיק בפועל. בשיחה טראנס אטלנטית שקיימנו עם סאלסברג (36) הוא נשמע משעשע, אינטיליגנט, דברן, ויהודי מאוד. דמיינו לעצמכם שיחה עם מל ברוקס, מינוס בדיחות הפלוצים. וכן, כמו כולם בלוס אנג'לס גם הוא ענה בהתחלה למיילים שלנו מהבלאקברי שלו.

איך נכתבות עלילות הפרקים?
"בכל עונה אנחנו מתרכזים בסיפור הגדול יותר מבעלילת כל פרק בנפרד, למרות שאנחנו משתדלים לבנות לכל פרק סוף חזק ומותח. בהתחלה ג'נג'י קוהן, הכותבת הראשית, מתווה את קוו העלילה הכללי, אנחנו כותבים אותו באופן מפורט יותר ומעבירים לה את הדפים, היא משפצת אותם לפי החזון שלה ומחזירה לנו אותם, אנחנו עובדים עליהם שוב לפי ההוראות שלה, ולה תמיד יש את המילה האחרונה. אחרי הכל היא יוצרת הסדרה, והקול האמיתי שלה".
 
"יתכן שלא נתנו לו את השירות הטוב ביותר". חביב בנות המערכת, ג'סטין קירק
 "יתכן שלא נתנו לו את השירות הטוב ביותר". חביב בנות המערכת, ג'סטין קירק    
קיצור שתי העונות הקודמות, עבור מנויי הוט, ואלה שבשורת האינטרנט המהיר עדיין לא הגיעה לבתיהם: בראשית איבדה ננסי בוטווין (מארי לואיז פארקר, זוכת גלובוס הזהב 2006) את בעלה, אחר כך החליטה למכור גראס למחייתה ולכלכלת שני ילדיה: שיין הצעיר וסילאס המתבגר. במהרה הצטרף אליה ג'אסטין קירק ("ג'ק וג'יל", "מלאכים באמריקה"), בתפקיד אנדי, אחיו הצעיר וההולל של בעלה המנוח. בהמשך התאהב בה והתחתן איתה שוטר ממחלק הסמים, והיא הסתבכה עם גאנגסטרים מכל מיני סוגים וגזעים, עד שבסיום העונה השניה, היא מצאה עצמה עומדת לבדה מול קני הרובים השלופים שלהם.

בדרך היא גם הסתבכה עם השכנה האנטיפטית והאגוצנטרית שלה, סיליה הודס (אליזבת פרקינס – "הפלינסטונס", "ביג"). הקימה יחד עם רואה החשבון שלה דאג (קווין נילון – "סאטרדיי נייט לייב"), ודון בעלה של סיליה, מאפיה למכירת מעדני מריחואנה. הילדים שלה התחרפנו כל אחד לכיוון אחר. אנדי כמעט הצליח לשגל את מיטל דוהן שקפצה לתפקיד אורח בתור יעל הישראלית שעובדת במשרד הרב המקומי, כשניסה להתחמק מגיוס לעיראק. וכל זה עוד לפני שדיברנו על המשפחה האפרו אמריקנית שמספקת לעסק של ננסי את הסחורה.

בעונה החדשה משתתפים בתפקידי אורח מארי קייט אולסן ("צער גידול בנות") ומת'יו מודין ("בירדי"), וננסי ממשיכה להסתבך, כמובן. הדגש, מסביר סאלסברג, הוא לגמרי עליה: "אחד האתגרים הגדולים שלנו כתסריטאים הוא לתת לכל שחקן זמן מסך. כל פרק אורך רק 25 דקות, יש לנו צוות שחקנים גדול, ומארי לואיז עומדת בראש סדר העדיפויות. היא הדמות הראשית, והסיפור סובב סביבה. לכן יכול להיות שבעונה הנוכחית לא נתנו לג'סטין קירק את השירות הטוב ביותר, כי הדמות שלו היתה מפוזרת מדי, כמו גם ליתר השחקנים הקבועים".
 
 פארקר בת 43, וגרה בניו יורק. יש בדמה גנים שבדיים. היא כיכבה בסרט "עגבניות ירוקות מטוגנות", והשיר של הקאונטינג קרואוז Butterfly in reverse נכתב עליה. יש לה שני ילדים. הגדול ביניהם הוא וויליאם אטיקוס בן ה-3 מהשחקן בילי קורדופ ("סיפורי דגים", "סניץ'") שנפרד ממנה לאחר שבע שנות זוגיות, כשהיתה בחודש השביעי להריונה. כמה סימבולי. ביוני השנה נפרדה מג'פרי דין מורגן, שגילם את בעלה המת בסדרה. קצת אחר כך, אימצה תינוקת אפריקנית בשם אש, כנראה בהשראת אנג'לינה ומדונה. פארקר העידה לא פעם בעבר שלא היתה מתרועעת עם דמותה בסדרה. לחצו לצפיה בראיון וידאו איתה לקראת העונה השלישית של "העשב של השכן". 
דברים כאלה משפיעים על היחסים בסט?
"למזלנו כולם בצוות השחקנים שלנו נעימים ומקצוענים. כל הבחורים לוקחים את זה באופן ספורטיבי. קווין נילון, אנדי מילר וג'סטין קירק מאוד מנוסים וג'נטלמנים, אז אין הרבה מריבות ביניהם. האתגר הגדול ביותר שלנו הוא לשמח את מארי לואיז פארקר. היא אגוז קשה לפיצוח, כי היא חכמה, דעתנית, ודורשת אתגרים כשחקנית".

בעבר היו שמועות על חיכוכים בין כוכבת הסדרה מארי לואיז פארקר והיוצרת שלה ג'אנג'י קוהן. אפילו היו שמועות שפארקר זרקה עליה כוס תה, בגלל שהתנגדה לדברים שדמותה הייתה אמורה לעשות. האם זה נכון?
"זה היה לפני המון זמן, בין העונה הראשונה לשניה, ומארי לואיז אף פעם לא זרקה עליה כוס תה, מקסימום עשתה כאילו היא עומדת לזרוק עליה תסריט. מארי לואיז היתה אז מאוד רגישה בקשר לתוכן הסדרה, ולא רצתה לפגוע באף אחד. אבל היא שחקנית, וננסי היא דמות, והיא בהחלט מבינה את ההבדלים. היא גם מבינה היטב את הדמות, ומציגה אותה כמישהי פגומה, כמו שהתכוונו שהיא תוצג. היא עושה אותה מאוד מושכת ומסובכת, כי אם ננסי רוצה להגן על הילדים שלה, היא לא יכולה להיות כל כך עסוקה בעצמה ובאבל שלה, ולמכור סמים. מצד שני, היא מתחילה למכור סמים כדי לשמור על המשפחה שלה. זה כל הפרדוקס בסדרה. מארי לואיז הצליחה ליצור דמות עם שכבות שמובילות להזדהות איתה, למרות הבעייתיות שבה. היא שחקנית מאוד מוכשרת, ויש לה הבנה מדהימה בנימי הנפש, לכן הדמות של ננסי היא תלת מימדית, בניגוד לדמויות בקומדיות טיפוסיות כדוגמת 'כולם אוהבים את ריימונד'".

לפני "העשב של השכן" כתבת ב"הפמליה", מה היו ההבדלים בעבודה על שתי הסדרות?
"תקציב 'הפמליה' הוא בערך פי שניים מהתקציב של 'העשב של השכן'. למען האמת צילומי 'הפמליה' דומים יותר לצילומי סרט קולנוע מדי שבוע. יכולנו לצלם בכל לוקיישן שרצינו, בין אם מדובר בחוף הים, בפסטיבל הסרטים סאנדנס, או בקאן, עם המון כוכבי קולנוע שמפציעים בפריים. 'העשב של השכן' יותר דומה במובן הזה לתכנית טלוויזיה רגילה. יש לנו רק יום אחד בשבוע לצילומים מחוץ לאולפן".
 
 
חיכוכים על הסט? פארקר ופרקינס
 חיכוכים על הסט? פארקר ופרקינס   
אבל נראה דווקא שבעונה השלישית של "העשב של השכן" יש המון צילומי חוץ
"לא ממש למען האמת. זה די מדהים איך הצלחנו לבחור לוקיישנים שקרובים מאוד לאולפנים, ואנחנו משחקים ומתפתלים איתם. בכלל, באמצע העונה נגמר לנו הכסף, אז תיקנו את התסריטים. זה מעולם לא קרה לנו ב'הפמליה' שהייתה מאוד כייפית, אבל לא ממש מאתגרת".

מתיו מודין וקייט אולסן, שמצטרפים בעונה הזאת, ישארו גם לעונה הבאה?
"לא. סיימנו את קווי העלילה של הדמויות שלהם בסוף העונה הזו, ואני גם ממש לא בטוח שנתנו להם שירות טוב מבחינת זמן המסך שהם קיבלו, בגלל הבעיות שתיארתי קודם". (מזל, כי לאחרונה פורסם שהאולסנית אושפזה שוב. נ.א)

איפה עומדת היום העשב של השכן מבחינת השביתה?
"בארה"ב סיימנו כבר את עונה 3 (שכאמור תעלה אצלנו הערב נ.א), אז כרגע אנחנו בהפסקה. אנחנו אמורים לחזור לעבוד על העונה הרביעית בינואר, אבל אם שביתת התסריטאים תימשך נאלץ לדחות אותה".

אתה שייך לגילדת הכותבים האמריקנית? אתה שובת?
"כן, כמובן. בכל הימים בהם היו הפגנות, הפגנתי יחד עם ג'נג'י קוהן. בשבוע שעבר היתה צעדה גדולה, בה הביעו את תמיכתם הרבה אנשים חשובים, כמו חברי מועצה מעיריית לוס אנג'לס ועוד. כולנו מקווים שהדיונים הקרבים יניבו תוצאות של ממש ולא יהיו סתם עוד נסיון מריחה שלנו. לפני זה האולפנים עשו סימנים של היערכות לשביתה ארוכה, אבל יכול להיות שזה היה סתם תרגיל. כל צד עושה שרירים עכשיו, אבל כולם רוצים לחזור לעבודה, כי זה עולה לנו כסף. לי באופן אישי זה עולה המון כי אני מכור לקוקאין וצריך לשלם על זה. סתם, אני צוחק. האמת היא שאף אחד לא משלם לנו על הזמן הזה, ולפני השביתה התחלתי לעבוד על פיילוט לרשת NBC שעכשיו אני לא יודע אם אוכל לגמור".
 
שם היה יותר תקציב. אדריאן גרנייה מ"הפמליה"
 שם היה יותר תקציב. אדריאן גרנייה מ"הפמליה"   
באמת? ספר קצת עליו, זה הפיילוט הראשון שלך?
"לא. לפני זה עשיתי פיילוט ל-FOX שנקרא Me and Lee, על בחור שסובל מכאבי גב ועובר ניתוח ביוני במעבדה סודית של סטיב אוסטין. לי מייג'ורס (ששיחק את סטיב אוסטין בסדרה המקורית נ.א) היה אמור להשתתף בה. למעשה הרעיון לסדרה הזו נולד כשישבתי איתו פעם בבית קפה. אבל אני לא אהבתי את הבמאי, שניסה לדחוף לי את ג'יימי קנדי ("הרולד וקומר משתוללים באמריקה" נ.א) לתפקיד הראשי. אני ממש התנגדתי, והמפיקים לחצו, ובסוף בהקרנת המבחן, הקהל אמר שהוא לא מצליח להתחבר לקנדי. כך שההתעקשות שלהם חזרה ונשכה אותם בתחת. זו הבעיה כשאתה כותב צעיר וצריך להתמודד עם בכירים לחוצים בהפקה שמנסים לדחוף לך כוכבים, שלדעתם ימזערו את הסיכון שהם לוקחים. אני מעריך חלק קטן מאוד מהבכירים באולפנים. רובם נכשלים כלפי מעלה".

ובחזרה לפיילוט הנוכחי
"הפיילוט עליו אני עובד היום הוא קומדיה על מנהלים מובילים מתחומי עבודה שונים שמתגרשים ועוברים לגור יחד בבנין דירות, כשהסיפור יועבר מנקודת המבט של הדורמן. אני מכיר את הבכירים ב-NBC אז נוח לי לכתוב עבורם יותר מאשר עבור כל רשת מסחרית אחרת. הבעיה היא שבגלל השביתה יתכן שבכלל לא אוכל לכתוב אותו, כי עונת פיתוח הפיילוטים נגמרת בינואר, ואחר כך נכנסים להפקה כדי להגיע לשידור בעונה הקרובה. הכל פה עובד בלוח זמנים צפוף".

אז איך מגיעים בכלל להיות כותב בסדרות מצליחות כמו "העשב של השכן" ו"הפמליה"?
"צריך לשכב עם האנשים הנכונים. סתם, אני צוחק. אני כותב כבר 13 שנה. צריך להכין תיק עם דוגמאות כתיבה מרשימות בכמה שיותר ז'אנרים, ולמצוא סוכן טוב שידע לשווק אותו לאנשים הנכונים. אחר כך, ברגע שאתה עובד אתה צריך להתחבר, הן ברמת הכתיבה והן ברמה האישית, לאנשים הנכונים כדי שיקחו אותך איתם לפרוייקטים הבאים שלהם. כך למשל כשעבדתי עם ג'נג'י על סדרה קודמת התחברנו מאוד, מבחינת הומור ודרך חשיבה, והיא הביאה אותי ל"העשב של השכן". אגב, ב'הפמליה' זה היה שונה, וממש לא התחברתי ליוצר שלה דאג אלין".

שאלה אחרונה, שם המשפחה שלך נשמע משלנו, אתה גם מדבר עברית? .
"כן, אבל אני מתרגל אותה רק עם הספר הישראלי שלי יוסי עובד, שלמען האמת אני בדרך אליו עכשיו".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by