בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
חצי נחמה 

חצי נחמה

 
 
נילי אורן

הרכב חדש של זאב נחמה מצטרף לרדיוהד ועושה שלום עם האינטרנט והגולשים שלה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
בחרו בסינגל שתרצו לשמוע ברדיו (אתר טוטובל)
 בחרו בסינגל שתרצו לשמוע ברדיו (אתר טוטובל)   
לאחר שחברות התקליטים סימנו את האינטרנט כאויבת מספר אחת, עכשיו מסתבר שלפעמים היא דווקא יכולה להיות החברה כי טובה שלהן. קחו לדוגמה את ההרכב הישראלי "טוטובל", אותו מוביל היוצר זאב נחמה ("אתניקס"), שמציע לגולשים לבחור מבין שני שירים, איזה יצא כסינגל ראשון לשידור.

חברות התקליטים מאשימות את רשת האינטרנט, בערך מאז חדירתה לתודעתנו, בכך שהיא מהווה את הזירה המרכזית להפרת זכויות יוצרים. לפי דו"ח ביקורת על מדיניות הקניין הרוחני בישראל, היקף הנזקים לחברות התקליטים המקומיות כתוצאה מהורדות בלתי חוקיות באינטרנט מוערך בכחצי מיליארד דולר, והפגיעה בהכנסות המדינה נאמדת בכ-91 מיליון דולר.

זאב נחמה מסביר מה הביא אותו לצעד האינטראקטיבי בו נקט: "בזכות התמורות והשינויים בשוק המוסיקה, נולדו אפשרויות חדשות של אינטראקציה עם הצרכן", הוא אומר ומוסיף שלדעתו, "יש לפתח את היכולות האינטראקטיביות של מוסיקאים עם קהל הקצה. הפיתוח צריך להביא למעורבות מרבית של אוהבי המוסיקה כבר בתהליך החשיפה המוקדם של היצירות, עוד טרם יציאתם לשידור והרבה לפני הפיכתם למוצר צריכה בדמות תקליטור. מעורבות כזו, מאפשרת חשיפה ודיאלוג בלתי אמצעיים בין האמנים לקהל".

אבל זהו לא המקרה הראשון של ניצול היכולות האינטראקטיביות של הרשת לטובת יצרני וצרכני מוסיקה. הלהקה הבריטית רדיוהד שהציעה את אלבומה האחרון להורדה ברשת, במחיר שיקבע הגולש, היא המקרה הבולט מהשנה האחרונה של ניצול היכולות הללו.
 

זה בידיים שלנו

רדיוהד (אימג'בנק ישראל/ GettyImages)
 רדיוהד (אימג'בנק ישראל/ GettyImages)   
אחריה, באופן מתוקשר מעט פחות, הוציאה להקת האינדי הקנדית "ארקייד פייר" קליפ אינטראקטיבי לשיר Neon Bible מאלבומם השני. במסגרת הקליפ מוזמנים הגולשים ללחוץ על נקודות שונות במסך ולשנות את מראהו. לאחרונה נודע שבעקבות הצלחת הקליפ, חברת מדיה בשם Coull מבריסטול שבבריטניה, מציעה קליפים אינטראקטיביים לכל דורש.

ב-19 בנובמבר היא השיקה את Coull.tv אתר שיתוף קטעי וידאו בסגנון יוטיוב, המאפשר לכל גולש לקחת קליפים כרצונו, להפוך אותם לאינטראקטיביים, ולהפיץ אותם בחינם. בגרסת הבטא של האתר ניתן היה למצוא קטעים מהופעות של קיילי מינו, U2 ורבים אחרים, עליהם אפשר היה להקליק כדי לצפות בקטעים נוספים, ולהגיע למקומות אחרים ברשת.

"ההבנה שאתה יכול פשוט ללחוץ על הקליפ והוא יקח אותך למקום כלשהו היא ענקית", אמר מנכ"ל Coull, איפרון וטקינס. "זה יכול להוביל גולשים למרצ'נדייז, רכישת כרטיסים להופעות, וכל דבר אחר בו יבחרו האמן או הלייבל בו הוא חתום".

וטקינס והלייבלים שחתמו איתו על הסכם להפצת קטעי הווידאו האינטראקטיביים לא היו מוכנים לומר כמה כסף הושקע בקליפים הללו, ונציגים מחברות התקליטים יוניברסל וסוני מסרו שעדיין מוקדם מכדי לספק מספרים על מכירת מרצ'נדייז וכרטיסי הופעות באופן הזה.

מה שבטוח בינתיים הוא שמדובר בצעד יצירתי של חברות התקליטים והאמנים, שנובע מראיה אמיצה יותר של רשת האינטרנט, שבהחלט עשויה לסייע להם להשיב את יחסיהם עם קהל הלקוחות שלהם לתקנם, הרבה יותר מנגיד תביעות על סך מיליוני דולרים נגד גולשים שהורידו שירים באופן לא חוקי.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by