בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
בבקשה תאהבו אותנו 

בבקשה תאהבו אותנו

 
 
נילי אורן וסוכנויות הידיעות

הממשל האמריקאי מנסה להתחבב על צעירים מוסלמיים באמצעות פרסומות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מוח הוליוודי להשכרה. פריס הילטון (צילומים: אימג'בנק ישראל/ getty images)
 מוח הוליוודי להשכרה. פריס הילטון (צילומים: אימג'בנק ישראל/ getty images)   
כולם מדברים על יחסי הציבור הגרועים של ישראל בעולם, אבל אנחנו לא לבד. מאז פיגועי ה-11 בספטמבר, אמריקה מנסה לשפר את מעמדה בעולם הערבי באמצעות פרסומות בטלוויזיה, אבל עד כה ללא הצלחה יתרה. הגישה העומדת מאחורי הנסיון היא שקידום תדמיתה של ארצות הברית בקרב מוסלמים, יסייע למאבק העולמי נגד הטרור.

"מכוניות גדולות, רובים גדולים, ציצים גדולים", כך תיארו צעירים מוסלמים סרטים ותרבות אמריקאית, בסקר שערך לאחרונה "מרכז פאו למחקרים" האמריקאי. במדינות מוסלמיות אמריקה זוכה לאהדה ציבורית דומה לזו של הפדופילים של דב גילהר, ומחקר אחרון של המרכז מגלה שאפילו בארצות שנחשבות ידידותיות לארצות הברית מידרדרת תדמיתה.

באופן אירוני למדי, כשזה מגיע להאדרת שמה של אמריקה בתפוצות, התעשייה בהוליווד יכולה ללמד את משרד החוץ האמריקאי דבר או שניים בנוגע להתאמת התכנים לקהל היעד. בעיקר כי ממשלת ארצות הברית ממשיכה לעשות את אותה טעות קלאסית כשהיא מנסה להגיע לציבור חשדני מחוץ לגבולותיה: היא מדברת בלי להקשיב.
 

"לדבר לאט, בעודך צועק חזק"

ניקה את ניו יורק, וינקה גם את התדמית האמריקנית? ג'וליאני
 ניקה את ניו יורק, וינקה גם את התדמית האמריקנית? ג'וליאני   
"המשרדים הממשלתיים לא מצליחים להפגין רגישות לערכי קהל היעד או לנושאים שמעניינים אותו", אומר ג'רי סוננפלד, מרצה למנהל עסקים באוניברסיטת ייל. ארצות הברית מבקשת לשנות את תדמיתה השלילית בקרב צעירים מוסלמים, אלא ש"אף פעם לא נערך על ידי הממשל האמריקאי מחקר מתודולוגי בו האזינו לצרכי קהל היעד", מוסיף קית' ריינהארד, נשיא עמותה פרטית המסייעת לעסקים אמריקאים להיטמע מחוץ למדינה.

ריינהארד מסביר את הבעיה בתפיסה האמריקאית: "באחד מהסקרים שערכנו דיברנו עם אדם בניו זילנד, שאמר לנו: 'אתם חושבים שבכל אדם על הכדור מסתתר אמריקאי שמחכה לפרוץ החוצה. זה לא נכון'".

מעט אחרי פיגועי ה-11 בספטמבר בארצות הברית משרד החוץ האמריקאי השיק קמפיין עבור קהל מוסלמי תחת הכותרת "ערכים משותפים". הקמפיין כלל פרסומות שיועדו לשידור ברחבי המזרח התיכון ובהם נראו צעירים אמריקנים מוסלמים מאושרים במגוון מקצועות כעיתונאי, אופה, כבאי ומורה.

"זה לא מה שמעניין צעירים מוסלמים במזרח התיכון", אומר ריינהארד. "הפרסומות הוגדרו 'משתקות מחשבה ומטומטמות'", מחרה מחזיק סוננפלד. "הן משולות ללדבר לאט יותר, בעודך צועק חזק יותר". בסופו של דבר, לא מעט רשתות שידור ערביות אף סירבו לשדר את הפרסומות הללו.
 
יעשה "הישרדות" ליחסי הציבור האמריקאים? מארק בורנט
 יעשה "הישרדות" ליחסי הציבור האמריקאים? מארק בורנט   
לאחר כשלון הקמפיין המדובר, נערכו חילופי תפקידים במערך הפרסום שיעד משרד החוץ האמריקני עבור העולם המוסלמי. יותר דוברי ערבית מונו למשרות ותקציב המשרד גדל ביותר ממאתיים מיליון דולר בארבע שנים. אלא שעדיין, אנשי הפרסום במשרד החוץ התקשו להעביר מסרים של סובלנות דתית ותרבותית, בעוד שמסכי הטלוויזיות ברחבי העולם הערבי הראו בעיקר תמונות של חיילים אמריקאים מפוצצים מגוון מטרות בעיראק.

בימים אלה המתמודד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית וראש עיריית ניו יורק לשעבר, רודי ג'וליאני, מתגייס גם הוא למטרה. ג'וליאני נזף במשרד החוץ על עבודתו הגרועה, והבטיח לשכור עוד חיילים לחזית יחסי הציבור נגד הטרור האנטי-אמריקאי. אבל מומחים אומרים שדיפלומטים לא יעזרו כאן, אם הם ימשיכו לעשות אותו דבר, ופה בדיוק עלתה ההצעה היצירתית לפנות אל עסקי הבידור של הוליוווד, שאם יש משהו שהם יודעים לעשות, זה לקלוע לטעמו של קהל היעד.

"מארק בורנט (מפיק "הישרדות" האמריקנית נ.א) היה צריך להפיק את פרסומות הטלוויזיה הללו", אמר סוננפלד. עכשיו, כשחילופי תפקידים נוספים מתרחשים בתפקיד מערך הפרסום לעולם הערבי, האתגר ברור. "הוליווד מאזינה למה שהאנשים רוצים. על הממשל ללמוד איך לעשות את זה גם", מסכם ריינהארד.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by