בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
לא מסיקה מסקנות  

לא מסיקה מסקנות

 
 
אמיר עמרמי

מירי מסיקה מציקה שוב עם המלודרמה, סי היימן עוברת רמיקס, שרון מנסה להיות שירי מימון ורק חמי רודנר מפצה עם שיר מסע יהודי. סינגלים

 
 
 
 
 
 
 
 
 

מירי מסיקה// הוא (3:24)

"איך כל רגע בלעדיך נעלם לי לאט, כל הזמן רוצה אליך להביט עוד מבט". רגע, יש גם פזמון: "הוא האור שבעיניי, הטעם בשפתי, הדם שבעורקיי".

יש כמה גורמים מציקים בשיר הזה של מירי מסיקה. נתחיל בקפיצות בטקסט מגוף שני לגוף שלישי, שסובבות, בעצם, סביב דמות שאין לה לא גוף ולא רוח. ולא, זה לא שיר מיסטי על אלוהים. ההצקה השניה היא רמת הכתיבה, שהיא פשוט חפה מאמינות כלשהי. היה כאן רצון לייצר עוד שיר לזמרת פופלרית ומצליחה וזה מה שיצא. הרדיו כבר מנגן את זה בעוז ואפשר להמר שעוד זוג מצא לעצמו שיר כניסה לחופה. איזה יופי, אחת אפס לתרבות המוסיקה הישראלית.

מה שהכי מציק כאן היא העובדה שהסינגל הזה לא היה מקבל אפילו חצי התייחסות אלא אם כן הוא היה מגיע בעטיפה של מירי מסיקה. שולחן המערכת מלא במוסיקה כזאת עד אפס מקום, מבלי השאירו מקום למושג הנשגב הזה שנקרא היום "חומר מקורי". מירי מסיקה היא זמרת מצוינת, ללא ספק. אבל היא מלאה בדרמטיות וטררם שבכלל לא מגובה בשיר. ההפקה רצה אחריה אבל אף אחד לא עוצר רגע, בודק או שואל - מה קרה? על מה השיר?

מילים ולחן: איתי זילברשטיין ומאיר עמר
 
 

חמי רודנר// נוסע (5:26)

 
"נוסע, יוצא מתל אביב, רוצה הרים, הרם, חושב על ההורים, חושב על האחים, על חברים ועל זרים. נוסע, עוצר פונדק דרכים, אוכל מהר כי שוב נוסעים".

עוד שיר אישי ויפה יוצא כסינגל מהאלבום האחרון והמצוין של חמי רודנר, "מכונת השירים הגדולה" (עננה), ששיר הנושא מתוכו זכה בצדק מוחלט בתואר "קליפ השנה" בטקס פרסי עמ"י. מבחינה רדיופונית הוא פחות מתאים, כי צריך לעצור בצד כששומעים אותו; לא לעשות שום דבר מלבד להניח את הראש ולתת לשיר לעשות בו כרצונכם.

ייתכן שהגזמתי בפסקה הקודמת אבל אלה רק תחושות שעולות מהשיר הנפלא הזה. קובי אוז הפיק מוסיקלית, רודנר הלחין וכתב, ואוהד בן אבי על הקלרינט הנהדר שמגיע מאוחר יותר במהלך השיר. זה שיר מסע קלאסי (איזה יופי לחרוז "הרים" עם "הורים", נכון?) המהול באלמנטים יהודיים. לצד "השארת אותי עם רוח", מדובר בעוד רצועה משובחת מהאלבום הזה.

מילים ולחן: חמי רודנר
 
 

סי היימן & מורן קריב// גיבור גדול (3:59)

לא אחסוך מכם את העובדה שיש בי כמיהה עזה להוציא את הרימיקסים - על כל סוגיהם - מחוץ לחוק. הפטיפון במועדון צריך לנגן שירים בביצוע מקורי. אם שיר רקיד, אז שאנשים ירקדו. אם לא, אז לא.

סי היימן מוציאה מחדש בימים אלה את הלהיט הכי גדול שלה "גיבור גדול", הפעם בשיתוף פעולה עם היוצר והדי.ג'יי מורן קריב. היימן לא נכנסה מאחורי שמשת אולפן ההקלטות להורדות חדשות של שירה, ומה שמובא כאן לקוח מהביצוע המקורי משנת 1987. שיר האהבה הכואב, המלא בכעס ותסכול נשטף כאן בביטים אלקטרונים שמיועדים להזיז לכם את שני פלחי הישבן.

סי היימן היא מוסיקאית וזמרת נהדרת. אני מניח שהיא מאמינה (כמוני) שאדם צריך להתפרנס. היא גם אחת המוסיקאיות היותר עסוקות שיש היום. בימים אלה מסיימת היימן את העבודה על אלבומה החדש שייצא באביב הקרוב. נקווה שיהיה שם הרבה יותר מקום לנשמה ולא רק רצועות ושירים לפרנסה, שזה ההסבר היחידי שאני יכול למצוא למטמורפוזה האלקטרונית הזאת.

מילים ולחן: סי היימן
 
 
 

אילה אשרוב// אני כזאת (2:36)

הכירו את אילה אשרוב, מי שחתומה על השיר "לאורך הים" הזכור לטובה בביצוע המרגש של עופרה חזה המנוחה. אשרוב מוציאה בימים אלה סינגל חדש מאלבום הבכורה שלה שייקרא "חוצה את הנהר". אשרוב היא בתם של הזמרת והשחקנית דליה פרידלנד והשחקן מישה אשרוב ז"ל.

אכן פתיחה מעט כבדה, אבל צריך להציג אותה, מה לעשות? סינגל הביכורים של אשרוב נקרא "אני כזאת", והוא כולל טקסט יפה ואישי המצייר דמות אישה על כל סודותיה וכמיהותיה, לצד ממזרותה וחוצפתה הגלויים לעין, אותן היא ודאי שאינה מסתירה.

אלבום הבכורה של אשרוב הופק מוסיקלית על ידי לני בן בסט ולקחו בו חלק מוסיקאים נפלאים נוספים כמו אדם שפלן ומרקו גורקן, שהפיק את אלבומו האחרון של אלון אולארצ'יק "רוק & רוך" (התו השמיני). היא הספיקה להופיע במחזה "הכבש ה-16" בתיאטרון הקאמרי, למדה מוסיקה בברקלי וכתבה מוסיקה לסרטים דוקומנטריים לערוצים כמו הנשיונל ג'אוגרפיק ודיסקברי.

נתוני הפתיחה מרשימים, הרזומה מוצלח, והגברדיא משובחת עבור אלבום בכורה. אבל בשורה התחתונה, מה שאפשר לזכור אחרי שמיעה ראשונה של השיר הוא את השיר עצמו. פשוט שיר מוצלח ויפה.

מילים ולחן: אילה אשרוב
 
 

Free// שרון (3:00)

הנה עוד דוגמה קלאסית לכך שהפופ הלועזי לנצח יישמע טוב יותר מהפופ הישראלי ההממוצע. באנגלית זה נשמע יותר טוב, וזאת הפעם האחרונה שאני כותב את השורה הזאת.

Free שייך לזמרת ישראלית בשם שרון (24), הקומוניקט לא הסגיר משפחה (יכול להיות שמדובר בתהליך מיתוג, אז למה להרוס?). אחרי השחרור מלהקת פיקוד צפון עזבה שרון את קיבוץ מענית בה גדלה ועברה להתגורר בלונדון.

על אלבום הבכורה שלה היא עבדה עם המפיק המקומי ראובן חיון. שרון מגובה בשני מיתרי קול חזקים וגרון מיומן. אבל על סקאלת הזמרות היא לא שונה משירי מימון או כל אחת אחרת המנסה לעשות היום מוסיקת סול, או פופ, או איך שלא תקראו לזה. רוצה לומר: שוב אין כאן משהו מקורי. צעקו את זה קודם לפניה, זה לא משנה.

הסיפור ב-Free לא מגבה את השם הגדול שנתנו לשיר הזה. אין כאן יותר מדי - יותר נכון - אין כאן שום דבר. אפילו לא אמרה אחת ראויה. אגב, בתרגום חופשי מהטקסט, הכוונה כאן ב-Free היא פחות ל"חופש" ויותר ל"שחרר אותי". יש כמה פזמונאים מהזמר הים תיכוני שהיו עושים מזה מטעמים.

נחזור לשרון. בוודאי שאין בה שום דבר פסול, ולא שאין לזה סיכוי בארץ וגם בחו"ל. מבחינה טכנית זה נשמע מצוין. הפקה טובה, תמונת פרומו מושקעת עם פאסון דרמטי על גבול פרוורטיות חושנית. חשבו כאן על הכל.

מילים ולחן: שרון
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by