בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
רובי ויליאמס אאוט 

רובי ויליאמס אאוט

 
 
נילי אורן

הזמר הבריטי מאיים לעזוב את חברת התקליטים שלו. האם כדאי לו להפיץ אלבום באופן עצמאי באינטרנט? לא בטוח

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לא מרוצה מהשינויים. ויליאמס (אימג'בנק/ getty images)
 לא מרוצה מהשינויים. ויליאמס (אימג'בנק/ getty images)   
הזמר הבריטי רובי ויליאמס מאיים לעזוב את חברת התקליטים שלו EMI, כך אמר טים קלארק המנהל האישי שלו לעיתון הטיימס. ויליאמס הודיע בבלוג שלו שלא יופיע עוד בעתיד הקרוב, ולא יוציא אלבום חדש השנה.

הצעד הגיע לאחר מכירת הלייבל לחברת השקעות פרטית במאי 2007, עבור 2.4 מיליארד לירות שטרלינג. גאי הנדס, מנכ"ל חברת ההשקעות הזהיר אז את אמני EMI שהחוזה שלהם יבוטל אם לא יעבדו קשה מספיק עבור החברה. בעקבות המהלך עזבו את הלייבל בשנה שעברה שניים מאמניה הגדולים - פול מקרטני ורדיוהד.

לדברי קלארק, כיוון שהחברה שרכשה את EMI חדשה בתחום המוסיקה, אין להם מושג כיצד הם עומדים לקדם את אלבומו החדש של ויליאמס, והדבר היחיד שברור להם הוא שאין להם מספיק קשרים במדיה הדיגיטלית כדי לעשות את זה היטב. "EMI יכולים לתבוע אותו או לשלם לו, רובי צריך לדעת אילו שירותים היא יכולה להעניק לאמן בסדר הגודל שלו" אמר קלארק.

לפי הטיימס, גם קולדפליי שחתומה בחברת התקליטים, אינה מרוצה מהתנהלותה בבריטניה, לאור עזיבתו של ראש מחלקת המוסיקה הבריטית שלה טוני וואדסוורת' שהיה אחראי בין היתר להתחתמתם של רדיוהד, בלר וסופרגראס.
 

לידיעת הגולש רובי ויליאמס

לא בטוח שהניסוי צלח. רזנור (אימג'בנק/ getty images)
 לא בטוח שהניסוי צלח. רזנור (אימג'בנק/ getty images)   
במקרה שרובי ויליאמס מתכנן לצעוד בעקבות רדיוהד ולשווק את האלבום שלו באופן עצמאי באינטרנט, מומלץ שיפנים את תוצאות הניסוי שלהם – רק 38% מהמורידים בחרו לשלם על האלבום שלהם, מחיר ממוצע של שישה דולר. עם זאת, כשרדיוהד חתמו לאחר מכן על הסכם הפצה עם חברת תקליטים, והפיצו את האלבום שלהם באופן מסורתי כדיסק, הוא זינק לראשי מצעדי המכירות בבריטניה וארה"ב.

כמו כן מומלץ לויליאמס לעיין בפוסט שטרנט רזנור, מנהיג להקת ניין אינץ' ניילז, שביקר אצלנו בקיץ, כתב בבלוג שלו, בעקבות נסיונותיו לשווק באופן דומה אלבום שהפיק עבור הזמר האפרו אמריקני סול ויליאמס. בניגוד לרדיוהד, שנתנו למעריצים להחליט כמה כסף הם רוצים לשלם על האלבום, רזנור וסול נתנו שלוש אופציות: לקבל את האלבום בחינם בפורמט נחות, לשלם על האלבום חמישה דולר ולקבל אותו בפורמט באיכות נחותה או בינונית, שניתן לשמוע גם במחשב. או לשלם עליו חמישה דולר ולקבל אותו באיכות האזנה מצויינת, אבל בפורמט שניתן רק לצרוב על דיסק, ואי אפשר לשמוע במחשב.

לדברי רזנור, מהאלבום הקודם של סול וויליאמס, שהופץ בחנויות בדרך המסורתית בצורת דיסק ב-2004, נרכשו 33,897 עותקים. ואילו את האלבום שהוצע באינטרנט הורידו 154,449 אנשים. כלומר פי חמישה בערך. מתוך המורידים, רק 28,322 בחרו לשלם עבורו את חמשת הדולרים הנדרשים, כלומר 18% בלבד. מתוכם בחרו 3,220 איש את האלבום באיכות נמוכה, 17,964 איש בחרו באיכות הבינונית, ו- 5338 בחרו באיכות המצויינת.

הבעיה היא שלעדותו של רזנור, הידיעה על האלבום הופצה רק מפה לאוזן בקרב מעריציו והמעריצים של סול ויליאמס. לכן אומר רזנור שאינו בטוח אם להיות מעודד מהתוצאות או מתוסכל מהן, כי מי שהגיע להוריד את האלבום היו רק אנשים שמלכתחילה אוהבים את המוסיקה שלהם, והיו אמורים לרצות לתמוך בהם. לדבריו הוא וסול השקיעו באולפני הקלטות ונגנים מהשורה הראשונה, לכן אף אחד לא הצליח להתעשר מהפרוייקט. מצד שני, המוסיקה של סול ויליאמס מצויה עתה בנגני המוסיקה של פי חמישה יותר אנשים מקודם, כך שיש סיכוי שיותר מהם יגיעו להופעותיו הקרובות, והוא יצליח להרוויח יותר כסף מזה. לסיכום ממליץ רזנור לכל אמן שחפץ להתנתק מחברת התקליטים שלו ולנסות לשווק את יצירותיו באופן עצמאי באינטרנט, ללמוד מהנסיון האינטרנטי שלו עם סול, ולהחליט האם הדרך אכן תשתלם לו.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by