בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
מה לך ילדה 

מה לך ילדה

 
 
אמיר עמרמי

מירה עווד עם דוגמה יפה מהאלבום, אורי בנאי עם "ילדה" הלא מפעים ויובל בנאי שר על אלינור

 
 
 
 
 
 
 
 
 

מירה עווד// הקשר שלנו (3:41)

מירה עווד מככבת בימים אלה על מסך הטלוויזיה במסגרת הסדרה "עבודה ערבית", ויש לה קילומטרז' מכובד על במות ישראל, במחזות והצגות תיאטרון. במוסיקה היא כתבה שיר לפרויקט של עידן רייכל (שנכנס לאלבום השני) ושרה עם אחינועם ניני.

עווד היא בין הכוכבות הגדולות מהייצוא הגדול של בי"ס רימון בשנים האחרונות, והיא החלה לבנות את עצמה עוד לפני שיצא הגל הפופולרי שאתם מכירים מהרדיו. עווד משחררת בימים אלה סינגל רשמי ראשון, בהפקה מוסיקלית של עמוס עבר הדני.

אולי זאת רוח התקופה, אולי זה שיקול אמנותי נטו, אבל השיר הזה מוגש בערבית, תחת הכותרת "עולאקתונה". זה מקסים והנה התרגום, תהנו:

"הקשר שלנו הוא סוג של קשר דם/ אולי זה קשר של דימום/ דימום עם פן פילוסופי/ דימום עם אסתטיקה/ בקשר שלנו יש קרבה/ יש מרחק/ יש ניגודים/ ניגודים שגורמים לי לראות אסתטיקה בדימום".

מילים ולחן: מירה א.עווד
 
 

יובל בנאי// בחצר של אלינור (3:33)

 
אי אפשר לקחת מיובל בנאי את העובדה שמדובר באושייה מוסיקלית, שלה מפעל חיים פורה ואחריות על פסקול חיים של המוני בית ישראל שצורכים מוסיקה ישראלית, ובימים שלנו גם צורבים אותה. הוא מוסיקאי פורה, מוכשר ואהוד, אם מפאת נוסטלגיה או ריגושים רלוונטים. אבל אפשר גם להסתכל מהצד, להרים דגל בודד ולנפנף בעובדה שיש גם מי שלא מתחבר.

יובל בנאי מעולם לא הצליח לתפוס אותי. הנוכחות שלו בתור סולן בעייתית והעולם ההרמוני שלו משעמם. הטקסטים סבירים, כמו כאן בסינגל החדש "בחצר של אלינור": "לפעמים החיים הם יפים, בלי להסביר בלי דימויים, לפעמים רגע מדהים, כמו אחד שצייר לו אלוהים". טקסט מצויר שבקריאה ראשונה לא מפיל את הלסת אבל מצליח ליצור חצי עניין.

ההפקה אינטימית, לא דוחפת כמו בלהקת הבית שלו, כמו מנסה לתת משהו אחר. חדש. יש גיטרות אקוסטיות, יש מילים ולחן ויש גם ביצוע נחמד. נתונים יבשים שבונים שיר אקוסטי, אבל לא משהו שמצליח להחזיר לשמיעה נוספת.

מילים ולחן: יובל בנאי
 
 

אורי בנאי// ילדה (3:29)

בנאי נוסף שלא משכנע בתור זמר הוא אורי בנאי, שהוא שחקן מצוין הרבה יותר מהצד המוסיקלי שלו. יש משהו בשירה הפשוטה והנקייה של בנאי, שהיא רחוקה מלהיות מיוחדת כמו השירה, לדוגמה, של יהלי סובול.

"ילדה" יוצא כסינגל ראשון מאלבומו השני של אורי בנאי, הפעם בהפקה מוסיקלית של עידו אגמון הפנטסטי (הפקה אחרונה שזכורה לו לטובה: "חדשות מהמגירה" של אסף ארליך). אבל חבל שבנאי לא קרא שוב את הטקסט שכתב לפני שישב להלחין אותו. התוצאה הסופית מגישה שיר המוני, הכי לא אינטימי שיש, מכוון יותר ל"ילדה סוכר" של מוקי, ללא כל המגניבות, וממש רחוק מ"ילדה" האמין של אלון אולארצי'ק.

מילים ולחן: אורי בנאי
 
 
 

אסף אמדורסקי// זה רק געגוע (3:59)

לא ברור מה אסף אמדורסקי עושה בהפקת הריאליטי "גריז" של ערוץ 2, ולמה עבר כל כך הרבה זמן מאז שהייתה הופעה שלו שהגישה חומרים חדשים מהאלבום שבדרך - ואלבום בינתיים אין - כולל סנונית מוסיקלית שיצאה בשם "ביחד", מקיץ 2006.

הציפייה, אפוא, ברורה. בינתיים נאלץ להסתפק בסינגל השני שיוצא מאלבום המחווה ל"חתונה לבנה" של שלום חנוך. לצד היותו אמן יוצר נפלא, לאמדורסקי יש גם כשרון עיבודי ויכולת אינטרפרטציה מצוינת ומרגשת. הביצוע הנפלא כאן הוא לחלוטין רצועה חסרה מהאלבום "קדימה אחורה" שיצא ב-2005. עם כל הכבוד לשלום חנוך, העם רוצה חומרים חדשים כדי להניע את מנועי הלב. אנחנו צריכים שמן חדש ומקורי, ולא משהו שגריז או כל חומר סיכה אחר יכול לעשות.

מילים ולחן: שלום חנוך
 
 

יגאל בשן// ויש אשה אחת (3:53)

הקריירה המוסיקלית המוצלחת של יגאל בשן זקופה לזכותו. בשנים האחרונות הוא מככב בכל שישי עם תכנית הרדיו האישית שלו. הוא מדבר שם יפה ואמיתי וחודר עמוק יותר משירים כמו "ויש אשה אחת" שהוא מוציא בימים אלה לרדיו.

טל שגב ויעקב למאי (צמד דו סול) כתבו והלחינו, יגאל פשוט בא לשיר. זה נשמע טוב, זה מתוקתק ומהוקצע. בתור אחד שמצטיין מבחינה ורבלית ברדיו ויודע מה לומר כדי לרגש, יגאל בשן הצליח לסדר לעצמו עוד רצועה סמי-רומנטית, שלא מצליחה למקסם את האדם הרומנטי שהוא בשלושה בתים ופזמון. וזה מה ששיר רוצה לעשות, לא?

מילים ולחן: טל שגב ויעקב למאי
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by