בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
וביניהם 

וביניהם

 
 
סנונית ליס

מאיר בנאי אירח בחמישי האחרון את אחיו אביתר להופעה. סנונית ליס חושבת שהקרבה של השניים לאלוהים עושה להם ולנו רק טוב

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מתחברים. הבנאים (צילום: רוני שיצר)
 מתחברים. הבנאים (צילום: רוני שיצר)   
רגע מרגש במיוחד בהופעתו של מאיר בנאי, שבה אירח את אחיו אביתר בחמישי (19.6) באמפי ווהאל נרשם כשהשניים שרו יחד את "תחרות כלבים" של אביתר. נדמה שהמלים: "הייאוש, הבשר, הגאווה, אויבים גדולים שאני טיפחתי. להדליק את השמש בצחוק ובכי ובמנגינה, אני כבר מגיע, אני כבר נמצא", הטיבו לתאר את הדרך שעשו האחים לאורך שנות יצירתם. ההופעה הפגישה באופן מרגש בין כמה עולמות: בין עברם החילוני של מאיר ואביתר בנאי לבין הווה שלהם, הקרוב יותר לדת, ובין כל אחד מהאחים לשיריו של השני. על הבמה שרתה אווירה חמימה של סגירת מעגל ושל השלמה. הקהל, שמילא את האמפי עד גדותיו, שר עם הבנאים, זכר כל מלה מלהיטיהם הישנים, אך חיבק גם את חומריו החדשים של מאיר.

למרות זאת, דווקא את השירים מאלבומו האחרון, "שמע קולי", המחברים בין טקסטים מן המקורות לבין עיבודי רוק, הגיש מאיר בנאי באיפוק מה. את השירים "אילת חן", "שמע קולי", ו"פרח הרימון", בהם נפתחה ההופעה הוא שר כמעט בזהירות, כמי שפוסע על קצות אצבעותיו. השירים הוגשו במופע בעיבודים דומים לאלו שבאלבום, שניהם הופקו מוסיקלית על ידי גיל סמנטה. כמו באלבום, גם בהופעה, עיבודי השירים הסטנדרטים והמיושנים משהו, התקשו להעביר את עומק החיבור שבין אדם לאלוהיו. יש ניגוד מסוים בין שמרנותם של העיבודים לבין גודל השינוי האישי שכרוח בהתקרבות לדת. חבל שההופעה המיוחדת לא נוצלה כדי להעניק לשירים הפקה מוסיקלית ועיבודים מעט אמיצים יותר.

עם זאת, כשבנאי ביצע את "לך אלי", הלהיט הגדול ביותר מאלבומו האחרון, נפרצו כל הסכרים. הוא שר מהבטן, בעיניים עצומות, מתוך חיבור עמוק, כמי שמתפלל או זועק. זה היה ביצוע מדיטטיבי כמעט, מלא עוצמה ומרטיט. גם ביצועיו של מאיר בנאי לשירים מאלבומיו הקודמים היו משוחררים ומלאי מבע. את "כמה אהבה" הוא שר באופן תיאטראלי ומרגש, והעביר לקהל את החום ואת תחושת הכמיהה שבשיר. ביצועו ל"גשם", אותו שר כשהוא מלווה את עצמו בקלידים בלבד, היה מצמרר. קולו נשמע במיטבו כששר באופן חשוף וכואב.
 
 
מאיר בנאי לא הרבה לדבר במהלך ההופעה, אך כשעשה זאת, התבדח בחמימות: "לפעמים אני מרגיש כמו אח שלו", אמר כשהזמין את אביתר, שעלה לבמה בכיפה ובזקן ששיבה זרקה בו. ניכר היה שעבור שני האחים מדובר במעמד מיוחד. היה בביצועיהם המשותפים משהו מחבק וחגיגי. "טיפה של אור", מאלבומו האחרון של אביתר בנאי, הוגש בגירסה משותפת ויפהפיה. בהמשך הוענקו ביצועים משותפים לשירים של השניים. כל אחד מהאחים החליק בטבעיות מפתיעה לשיריו של השני. הצבת שיריהם זה לצד זה סיפרה משהו על דרך דומה שעשו, שהורכבה מכאבים, מחיפוש, וממציאה. "אתם יודעים שחזרנו בתשובה, נכון?זה כיף גדול", אמר מאיר במהלך ההופעה בבדיחות הדעת.

מעניין לא פחות היה להיווכח בדומה ובשונה שבין הגשתם שני האחים, כששרו כך זה לצד זה. בעוד שביצועיו ושיריו של אביתר מרחפים ואווריריים, שירתו וחומריו של מאיר מכילים משהו יותר בשרני וארצי. ההבדלים הללו העניקו להופעה גיוון מעניין ומיוחד. ההופעה הטיבה להמחיש שלמרות שהתחזקותם של שני האחים התרחשה רק בשנים האחרונות, גם בשיריהם הקודמים, היום-יומיים יותר, בולטת הרוחניות. רבים מהם, בדרכם הארצית, נשמעים כתפילות אישיות של חיפוש דרך, תשובה או גאולה. קטע מעבר בשני קולות ששרו מאיר ואביתר בשיר "יש לי סיכוי" של אביתר, נשמע כתפילה פרטית מלאת יופי ועוצמה.

לקראת סוף המופע חזר מאיר בנאי לבצע לבדו שירים מ"שמע קולי". בהדרן, שר את "שירו של שפשף" ואת "שער הרחמים". הקהל עטף ולא הרפה ממנו עד 23:00 - שעת סגירת האמפי. החיבור האישי והמוסיקלי החזק שבין האחים הותיר טעם של עוד. האם בעתיד נשמע על סיבוב הופעות משותף ועל אלבום הופעה חיה? נקווה שכן.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by