בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
אמנות לכווולם 

אמנות לכווולם

 
 
ניב פרחי

הפצ'ה קוצ'ה מצליח היכן שרבים נכשלו ומביא את האמנות להמונים. ניב פרחי ביקר ביפו והרגיש אירופה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
האדם כחרק. מתוך עבודה של מיכל רובנר (צילום: ניב פרחי)
 האדם כחרק. מתוך עבודה של מיכל רובנר (צילום: ניב פרחי)   
במוצ"ש לקראת 20:00 נראו דייגי יפו הוותיקים מבולבלים מעט, המון אדם צובא על נמל יפו ומבריח את הדגים, מאות אנשים עומדים בטור עורפי מוקפד השמור לבירות אירופה, נתונים לחסדיהם של מפיקי הפצ'ה קוצ'ה הרביעי שעומד להתחיל. כ- 2000 איש הגיעו לאירוע, מעט יותר מ 1000 הצליחו להיכנס, קשה לחשוב על עוד אירוע אומנות שמצליח להביא כל כך הרבה מבקרים במנעד גילאים רחב כל כך.

אז מה יש בו בפצ'ה קוצ'ה שמצליח למשוך אליו כל כך הרבה מבקרים? אולי זו ארוחת הטעימות שהוא מציע – שש דקות ו20 שניות לאומן היא משבצת שקשה לאבד בה את הריכוז או להשתעמם. אולי זו תפזורת המציגים חוצת הז'אנרים המבטיחה שמשהו בטוח יקלע לטעמך ואולי אלו הבחירות המגניבות של צמד האוצרים ענת ספרן ואיתי מאוטנר. מכל מקום הפצ'ה קוצ'ה מצליח להכפיל את מספר המבקרים בו מאירוע לאירוע ומאותת למנהלי המוזיאונים והגלריסטים הוותיקים שיש אלטרנטיבה ואולי הגיע הזמן להתקדם.

הפצ'ה קוצ'ה האחרון היה אולי הטוב ביותר מבין הארבעה שהתקיימו עד כה, בלטו בו מיכל רובנר המצויינת עם עבודות הוידאו המוכרות בהן נחיל האדם הנראה לעיתים כקבוצת חרקים. רובנר לא הכבירה במלים ונתנה לדימויים לעשות את העבודה, והם עשו, לכל אותם שנדחקו להאנגר עם המון האדם עשרים דקות לפני כן היו הדימויים של רובנר פיסת מציאות והם אפילו עבדו טוב יותר.
 
מה רואה הסקייטר. עבודה של גיא פיטשון (צילום: ניב פרחי)
 מה רואה הסקייטר. עבודה של גיא פיטשון (צילום: ניב פרחי)   
מהרחוב הביאו מאוטנר וספרן את המגניבים שבאומני ארצנו, אמן הגרפיטי o cents עלה לבמה כשהוא חבוש במסכת חיה מפלצתית, המסכה לא נועדה להפחיד את האורחים וגם איננה גימיק עקר אלא דרך להימנע מהצקת הרשויות כי אומנות רחוב, אם היא לא בחסותן של חברות ענק, אינה חוקית עדיין. במקביל לעבודותיו המתחלפות על המסכים ובהן דימוים פנטסטיים ומיניים שכל משוטט בעיר מכיר נתן o cents מניפסט באנגלית שוצפת הקורא להחזיר את המרחב הציבורי אל הציבור. מרשימה במיוחד הייתה עבודתו המשותפת עם know hope האהוב ובה פסלי קרטון המתמזגים עם הקירות והאספלט ויוצרים גרפיטי תלת מימדי מתעתע.

אמן רחוב מפתיע נוסף הוא גיא פיטשון אותו ליוותה בגיטרה ושירה שרון קנטור. פיטשון הציג סדרה של תצלומי סקייטרים, תצלומים דרכם יכול הצופה לאמץ את נקודת המבט של הסקייטר על העיר – מעקות הם פתאום הדבר הכי לוהט בשטח, ריחוף הוא כורח המציאות וגרמי מדרגות גורמים לדופק לרוץ.

עוד בלטו אנה ים הצעירה עם תצלומיה המשפחתיים והמזרח אירופאים, אליאסף קובנר בקבוצת סרטוני וידאו משעשעים או שאולי היה זה אופן הצגתם שהיה משעשע ויובל קדם, איש אפקטים מיוחדים שהעבודה היומיומית שלו היא חלום הילדות של כולנו.

האופי הגימיקי של פצ'ה קוצ'ה וקבוצות הפייסבוק השמנמנות המלוות אותו אולי מרתיעים מעט בהתחלה, בוודאי את צרכני האומנות הסנוביים בהם מתאפיינת הזירה הישראלית. אבל לאחר כמה אירועים מוצלחים ובעיקר זה האחרון ניכר כי הפצ'ה קוצ'ה עובד ועוד איך. שאלו את הדייגים בנמל.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by