בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
השעות וכל הסרטים החדשים 
 
 
אודליה ברקין

אודליה ברקין בודקת את הביקורות על הסרטים החדשים בקולנוע: "השעות" ו"החיים של דיוויד גייל". שווה צפייה

 
 
 
 
 
 
 
 
 

השעות

 
The Hours

שלוש תקופות, שלושה סיפורים ושלוש נשים מתמזגים אל תוך רצף אחד. הראשונה היא וירג'יניה וולף (ניקול קידמן), בפרבר של לונדון בתחילת 1920, הנאבקת באי השפיות כשהיא מתחילה לכתוב את הרומן הגדול הראשון שלה "מרת דאלוויי". עשורים אחר כך , לורה בראון (ג'וליאן מור), אם ורעיה בלוס אנג'לס של סוף מלחמת העולם השניה, קוראת את "מרת דאלוויי" ובאמצעותו בוחנת את חייה הלא מספקים. ובניו יורק, בתקופתנו, קלריסה ווהן (מריל סטריפ), גירסא מודרנית של מרת דאלוויי, מתכננת מסיבה. למרות שהיא חולקת את חייה עם אשה, קלריסה עדיין מאוהבת בחבר הטוב שלה ריצ'ארד (אד האריס), משורר מבריק הגוסס מאיידס. שלושת הסיפורים שזורים ולבסוף נפגשים ברגע מפתיע ונעלה של הכרה משותפת.

"השעות" זכה השנה בשני פרסי גלובוס הזהב, ומועמד ל-9 פרסי אוסקר.

הסרט מבוסס על הספר של מייקל קנינגהם באותו השם, שנכתב בהשראת הרומאן של וירג'יניה וולף משנת 1925 "מרת דאלוויי". הספר שפורסם בשנת 1998, זכה לשבחים רבים והוכר כהישג סיפרותי בעל חשיבות גדולה.

במאי: סטיבן דלדרי (בילי אליוט), 120 דקות, ארה"ב 2002

(למידע על זמני ההקרנה)
 
Real.com: הסיפור היחיד שבאמת מתעורר לחיים הוא הסיפור האחרון והמודרני מבין השלושה, של קלריסה ווהן. המנגינה שחיבר פיליפ גלאס מרתקת ולעיתים מעצבנת. ובכל זאת למרות החסרונות שלו, זוהי דרמה מרתקת ומפתה.

Box Office Magazine: תסריט אלגנטי ומהודק. דרמה עשירה עם רעיונות פרובוקטיביים והופעות יוצאות מהכלל הן של הכוכבות הראשיות והן של צוות שחקניות המשנה - כמו ב"בילי אליוט", גם כאן הבמאי מצליח להוציא הופעות מעולות מהצוות שלו. דרמה על כוחה המושיע של הספרות ליוצר ולקורא כאחד ועל משמעות הקיום.

Slant Magazine: סיפור פוסט-פמיניסטי מורכב שמציג את וולף כאשה שמתה עבור זכויותיהן של אחיותיה לאהוב נשים ולעבור הפריות מבחנה. הופעה מדויקת ויוצאת דופן של קידמן, שמגלמת בכל רמ"ח איבריה את הייסורים ואש החיים של וירג'יניה וולף.

ואודליה מסכמת: סרט איטי ומסוגנן שלאט לאט מתלבש על כל אחד מהחושים ומעורר תחושת מועקה הולכת וגדלה. מסוג הסרטים שגורמים לך לשקול את חייך מחדש ולפתח נטיות התאבדותיות. גדולתו של הסרט היא בליהוק המושלם שלו, בתסריט המדוייק ובעיצוב הסגנוני המרהיב. כבד ומטלטל. שווה גם בשביל האף של ניקול קידמן.
 

חייו של דיויד גייל

 
The life of David Gale

דייויד גייל (קווין ספייסי), פרופסור באוניברסיטה, מואשם ברצח של עמיתה למקצוע, קונסטנס האלוויי (לורה ליני). שלושה ימים לפני הוצאתו להורג, גייל מסכים לתת ראיון בלעדי לביטסי בלום (קייט וינסלט), עיתונאית החושקת עד מאוד בפרס פוליצר. עד מהרה ביטסי מבינה שהמשימה גדולה בהרבה ממה שחשבה, וחייו של דיוויד גייל נמצאים למעשה בידיה. תוך סיכון חייה שלה היא מנסה לחבר יחד את האירועים שהביאו למותה של קונסטנס, רגע לפני שיהיה מאוחר מדי.

במאי: אלן פארקר (אוויטה, האפר של אנג'לה), 130 דקות, ארה"ב 2003

(למידע על זמני ההקרנה של הסרט)
 
 
Real.com: כמו פרופסור שיכור למדעי החברה, שתופס תלמיד אומלל באמצע מסיבה ומתחיל ללהג באוזניו, כך הסרט הזה נע בין פרשנות פוליטית מרתקת, וצדקנות מתחסדת מה שהופך את חווית הצפייה בו למאוד מתסכלת.

Box Office Magazine: הכישלון של הסרט טמון בניסיון של הבמאי למזג שני ז'אנרים שונים - בדרך כלל סרטים חברתיים העוסקים בסוגיית עונש מוות וערכי ליברליזם לא מתמזגים עם מותחני פשע ג'ימס בונדיים. עלילת המסתורין והמתח לא כל כך הגיונית.

Slant Magazine: הדיאלוגים כל כך מתישים עד שגם דמוקרטים שלא תומכים בעונש מוות יעברו מייד לצד הרפובליקני. הסגנון הויזואלי הושפע מאוד מסדרת הטלויזיה "אוז". המשחק המעולה של ספייסי הוא הדבר היחיד שמציל את הסרט.
 

בשבועות הקודמים

 

אתרים

 

טריילרים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by