בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
במה 
חי בפלורנטין חולם על חיפה סיטי 
 
 הבכורה הערב. מתוך ``שמו הולך לפניו``    צילום: ז`ראר אלון    
במה |
 
ענת זהר

הוא לא אוהב להתאמץ ולא ממש משנה לו אם הוא בלב המיינסטרים או בערוץ נישה, ובכל זאת, עמי סמולרצ'יק עסוק מתמיד עם חוזה חדש בתיאטרון חיפה, הצגה של אפרים קישון שעולה הערב בקאמרי וגם: תינוק. סמול (רצ'יק) טוק

 
 
 
 
 
 
 
 
 
רלוונטי יותר מתמיד. אפרים קישון ז"ל
 רלוונטי יותר מתמיד. אפרים קישון ז"ל 
 צילום: יח"צ 
 
אחת הפעולות הראשונות של הבמאי משה נאור עם מינויו למנהל האמנותי של תיאטרון חיפה במרץ האחרון, היתה צירופו של עמי סמולרצ'יק לאנסמבל השחקנים. נאור התרשם מהשחקן עוד בהבימה, כשביים את ההצגה "נודניק" בה שיחק סמולרצ'יק את איש המעלית. עם מינויו החליט נאור להזמין אותו להצטרף לתיאטרון הצפוני. סמולרצ'יק כמובן, נעתר בשמחה.

הערב עולה בתיאטרון הקאמרי בקו-פרודוקציה משותפת עם תיאטרון חיפה, קומדיה פרי עטו של אפרים קישון - "שמו הולך לפניו" גם כן בבימויו של נאור, שם משחק סמולרצ'יק בפעם הראשונה כחלק מצוותו החדש. מדובר בסאטירה חברתית נוקבת על צבי - עולה חדש המגלה כי ללא פרוטקציה או "צעטאלע" (שפתו של קישון) מהאיש הנכון, לא יצליח למצוא עבודה. שכנו התפרן מאלתר לו "פתק" שעושה את שלו, וצבי מתמנה למנהל משרד ממשלתי על אף שאין לו כל רקע מקצועי רלוונטי. סמולרצ'יק שמגלם בהצגה תפקיד של פקיד עירייה מושחת, חושב שלמרות שזהו מחזהו הראשון של קישון אותו הוא כתב כעולה חדש מהונגריה בשנת 1953 בעזרת מילון, רלוונטי היום - 55 שנה אחרי, יותר מתמיד.
 
 
"הרלוונטיות של המחזה הזה היא ההצדקה שלו", אומר סמולרצ'יק בראיון טלפוני שנערך לכבוד הצגת הבכורה. "הוא אמנם נכתב בשנות החמישים אבל הרלוונטיות מדהימה. היום כמובן השחיתויות קיצוניות בהרבה". ואכן בעידן שבו ראש הממשלה נחקר בפעם השביעית ברציפות על חמש פרשיות שונות, שר האוצר לשעבר הואשם בלקיחת שוחד ורעייתו של שר הביטחון מקשרת בפומבי בין הון לשילטון, נדמה שקישון כמעט ניבא את העתיד, ואם להתייחס להצלחתה של ההצגה "מבקר המדינה" (2005) שביקשה גם היא לחשוף את נורמות ההתנהגות של אנשי השילטון, צפויה גם הצלחה קופתית לא קטנה. "המחזה הזה מספר את השחיתות הקטנה" מסביר סמולרצ'יק, "זה לא ראש ממשלה וגם הסיפור מסופר בתמימות עם שפה מאוד עדינה, אבל הגרעין הוא אותו גרעין, זה לא משנה".
 
"הוא מקסים". סמולרצ'יק לצד הגורו - שלמה בראבא
 "הוא מקסים". סמולרצ'יק לצד הגורו - שלמה בראבא 
 צילום: ז'ראר אלון 
 
אתה נמנה על מעריציו של קישון?

"לא מעריץ, אבל אני מאוד אוהב את הסרטים שלו – 'תעלת בלאומליך' וכמובן 'השוטר אזולאי'. השפה והכתיבה שלו מדהימה, הפאנצ'ים שלו פשוט קורעים את הקהל מצחוק. יש איזה סצנה שפשוט היינו ממנה בשוק. בדרך כלל כשאתה משחק בקומדיה אתה בטוח שאתה יודע איפה הפאנץ' ואתה מנסה להרגיש אותו, אבל אצל קישון זה כמו במתמטיקה. פתאום משפט מסויים מתחבר למשהו שקרה בהתחלה וממש מצחיק את הצופה. לשחקן לא תמיד יש את היכולת לצפות את זה וזה מדהים כל פעם מחדש".

ואם כבר בהערצה עסקינן, לצידו של סמולרצ'יק משחקים גדולים וותיקים כמו תיקי דיין, שלמה וישינסקי ושלמה בראבא. סמולרצ'יק מתמוגג מהעבודה עם כולם, בעיקר מהאחרון."זו פעם ראשונה שאני משחק עם בראבא וזאת חוויה פשוט מדהימה" הוא אומר. "הוא בנאדם פשוט מקסים ונוגע ללב. יש בו משהו שממש תענוג להסתכל עליו – ההקשבה שלו הכריזמה, השאלות וההתנהלות באופן כללי. הוא איש יוצא דופן ובשבילי לפחות, בתור מישהו שמוני (מושונוב – ע"ז) ובראבא הם סוג של אגדה בחייהם, זו באמת מתנה. הוא ענק בהצגה הזאת, קומיקאי גדול. הפספוס היחידי מבחינתי הוא שלא אוכל לראותו אותו מהצד".
 
 
נולד להם תינוק. אמא ואבא סמולרצ'יק
 נולד להם תינוק. אמא ואבא סמולרצ'יק 
 צילום: רפי דלויה 
 
סמולרצ'יק, 38, הספיק לא מעט במהלך הקריירה שלו: הוא פרץ לתודעה בתקופת "פלורנטין" הלוהטת לצידם של דנה מודן, איילת זורר, סמי הורי ואורי בנאי בין היתר, שיצאו כולם לקריירות משגשגות אחרי כן. הוא שיחק בסרטים כמו "מבצע סבתא", "סימה ועקנין מכשפה" ו"זולגות הדמעות מעצמן", שיחק ב"פאפאדיזי" של "יס" לצד מנשה נוי וקרן מור, עשה הרבה פרינג' כולל הצגת יחיד, מדי פעם הבליח ברפרטוארי ואפילו הוציא ספר העוסק בשיגעון וחושף את מסעו האישי בהודו.

עם זאת, על כל עיסוקיו השונים, התחושה היא שסמולרצ'יק הוא שחקן מפוספס שתמיד נשאר בשוליים במסגרת תפקידי משנה, על אף שהקהל מאוהב בו וצמא לעוד. למרות שעד כה זה כנראה היה מבחירה ("אני לא אוהב להתאמץ"), נראה שהנושא עומד לקבל תפנית משמעותית. אולי זה קשור בעובדה שלפני שבוע בדיוק נולד לו בן, ואולי לא, אבל נראה שסמולרצ'יק מאמין בעצמו יותר מתמיד. על השאלה מתי נזכה לראות אותו בתפקיד ראשי הוא עונה שכנראה מהר מהצפוי: "זה חלק מהסיבה שהצטרפתי לתיאטרון חיפה" הוא אומר. "אז זה לא התחיל בהפקה שיכולתי לקחת בה תפקיד מרכזי אבל בהמשך העונה זה יקרה".

אתה מעוניין בתפקיד דרמטי או שאתה נשאר בקומדיות?

"זה נורא תלוי בחומר. נוח לי בקומדיות באופן אישי, זה אולי בא לי יותר בקלות. כל העיסוק התיאטרוני שלי התחיל רק לפני כשנתיים, אחרי תקופה של כמעט עשר שנים שהייתי בחוץ. אולי בגלל שעבר זמן יש לי כוח וכלים לעשות תיאטרון בצורה יותר קלה ולהתייחס לזה בצורה קלילה, למרות הרצון לעשות תפקידים גדולים יותר. אין לי ספק שזה בגלל הרצון שלי שלי לעלות מדרגה. הנה עכשיו אני צועד ברפרטוארי, אבל האמת היא שלהיות בתנועה זה מה שחשוב לי. לא משנה עם זה נישה או מיינסטרים, העיקר זה התנועה".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by