בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
מוסיקה 
טוקיו פינת לה גרדיה 

טוקיו פינת לה גרדיה

 
מוסיקה |
 
סנונית ליס

היום ב"על קו הזינוק": מיטל לאמור משקיעה, ערן לוי מסתבך עם קימונו ולה גרדיה נותנים פייט לסינרגיה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ערן לוי - "קימונו קינמון"

כדאי שתדעו: המוסיקאי בן ה-32 כבר הספיק להפיק, להלחין ולנגן עם הרכבים כמו בית הבובות, עמיר לב, אתניקס ויוסלס איי.די. קימונו קינמון הוא סינגל ראשון מאלבום הבכורה שלו, אותו כתב עם התמלילן המוכר מאיר גולדברג בעקבות רומן קצר שהותיר זכרון עז. באלבום הבכורה של לוי יופיעו שירים שכתבו במיוחד עבורו גולדברג והמשורר איתן נחמיאס גלס. חוץ מזה, ערן לוי מתאר את עצמו כמי שחי ונושם גיטרה.

בדרך למעלה או למטה: גם בלי לעיין בקרדיטים, קשה לפספס את כתיבתו המשובחת של גולדברג. הקימונו והקינמון יוצרים יחד מצלול יפהפה שסביבו נרקם השיר. הטקסט החושני שלו מתאר היטב את חווית ליל הבשרים ומשאיר אחריו ניחוח דק של געגוע. לוי מגיש את השיר בהמון בגרות, עומק ואופי. אם יש אלבום שלם במקום שממנו השיר הזה בא, נשמח לשמוע אותו.
 
לה גרדיה - "בלי פנים"

כדאי שתדעו: הלהקה הצעירה הזו פועלת כבר ארבע שנים שבמהלכן הופיעה במועדונים ברחבי הארץ. באחרונה יצא אלבום הבכורה שלה "פאזל", שמתוכו שוחררו כבר ארבעה סינגלים. אחד מהם הוא קאבר ל"בלדה לנאיבית" אותו ביצעה במקור יעל לוי. חברי הלהקה החליטו לחדש את השיר לאחר שחשבו שהביצוע המקורי חוטא לטקסט. סינגל נוסף, "אחמד", נכתב בעקבות פיגוע ליד פרדס חנה, בו נכח אדר שפרן סולן ההרכב. תוכלו לראות את לה-גרדיה בהופעה ב-14.8 בבארבי.

בדרך למעלה או למטה: קשה שלא להבחין בדמיון שבין הסאונד של לה גרדיה לזה של סינרגיה. כמו סינרגיה, לה גרדיה עושה רוק רך, קליט ומיוסר שעטוף בהפקה מוסיקלית מלוטשת. אלא שלתמהיל הזה מוסיפה לה-גרדיה טוויסט ואמירה אקטואלית. בניגוד לסינרגיה חלק משירי ההרכב הצעיר הזה פונים לקהל בשנות ה-20 וה-30 שלו ומתאפיינים בצליל אמיץ יותר. הסינגלים של לה גרדיה כבשו מצעדים והשתלבו בפלייליסטים של תחנות רדיו ברחבי הארץ. נראה שההרכב כובש לעצמו קהל ומקום בשוק המקומי.

למייספייס שלהם>>
 
 
מיטל לאמור - "שקיעה"

כדאי שתדעו: לאמור, בת-21 ויתרה בעבר על הצעתו של אביה לממן עבורה אלבום בהפקתו של טל שגב והתעקשה לשלם עבור הפרויקט מכיסה. בחודשים הקרובים יצא אלבום הבכורה שלה "המונה דופק", שאת שיריו כתבה והלחינה בעצמה. כתיבתה מושפעת מגידי גוב ומדני ליטני, עמם היא חולמת לשיר דואט. היא מצהירה שהיא לא מוכנה להיות "משועבדת" לחברת תקליטים כדי שהמוזיקה שלה תישאר נקייה מאינטרסים חיצוניים.

בדרך למעלה או למטה: "שקיעה" הוא סינגל קליט שמוכיח שלאמור ניחנה בכשרון הלחנה. ההגשה של הזמרת הצעירה הזו מתקתקה וחביבה והעובדה שכתבה והלחינה את האלבום בעצמה מעוררת הערכה. ההפקה המוסיקלית אומנם אינה עדכנית במיוחד, אך אין ספק שלאמור מצוידת בהרבה אמביציה, יצירתיות ופוטנציאל, שיעזרו לה להתקדם.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by