בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
במה 
גשר צר מאוד 
 
 מתוך ``הלילה השניים עשר``    צילום: ענת זהר    
במה |
 
ענת זהר

אנשי תיאטרון גשר מתמודדים עם קיצוצים עצומים ונאלצים להתפשר על התכנית האמנותית. "אין לנו ברירה אלא לרדוף אחרי הכמות על חשבון האיכות" אמרה מנכ"לית התיאטרון במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול

 
 
 
 
 
 
 
 
 
"זו מלחמת הישרדות". לנה קריידלין
 "זו מלחמת הישרדות". לנה קריידלין   
במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול במטרה להציג את רפרטואר תיאטרון גשר לעונה הבאה, חשפו מנכ"לית התיאטרון, לנה קריידלין, והמנהל האמנותי יבגני אריה את בעיות התקציב שמאלצות התפשרויות אמנותיות. "המצב התקציבי הקשה שולל מכל התיאטראות ומגשר בעיקר את הזכות החשובה ביותר – הזכות לקחת סיכון", אמר יבגני אריה. "אנחנו נאלצים לבדוק ולחקור האם הבחירה שעשינו תצליח מבחינה מסחרית. הצלחה מסחרית היא לחלוטין לא עדות להצלחה אמנותית. ההתחשבות בפן המסחרי מתפתחת למגמה מסוכנת ביותר להתפתחות האמנותית".

קריידלין הוסיפה כי "תיאטרון גשר פועל בסביבה עסקית קשה ביותר, תוך קיצוצים מתמשכים בתמיכה ציבורית. תוך שלוש שנים, הגיע הקיצוץ המצטבר ל- 2.4 מיליון שקל. במצב כזה של מלחמת הישרדות אין לנו ברירה אלא להגדיל את הפעילות ולרדוף אחרי הכמות על חשבון האיכות".

במסגרת תכנית ההבראה לתיאטרון, נאלצו בגשר לקצץ כמיליון וחצי שקלים מהוצאות השכר, מיליון מהוצאות התפעול וסכום של כ- 300 אלף שקלים מהוצאות ההנהלה. עם זאת, תכנית התיאטרון לשנה הבאה אכן גדלה – בגשר מתכננים להפיק השנה 5 הצגות חדשות ולהריץ 400 נוספות, כאשר המטרה היא לסיים את שנת 2008 בעודף תפעולי, תוך כדי שמירה על ייחודו של התיאטרון.
 
"חייבים לשמור על הייחוד האמנותי". יבגני אריה
 "חייבים לשמור על הייחוד האמנותי". יבגני אריה   
בהקשר זה הוסיף יבגני אריה: "איך נצדיק את הקיום של גשר היום? כשהתחלנו ההצדקה היתה ברורה – גל עליה חדשה של רוסים שיצר תרבות חדשה שיש לה מקום. אבל הזמנים האלה חלפו, והיום אנחנו נמצאים בשורה אחת עם התיאטראות הישראלים האחרים. גם בלעדינו יש מספיק הצגות. מה ההצדקה לקיום תיאטרון נוסף אם כן? באופן אישי אני יכול לחשוב רק על סיבה אחת, והיא הייחוד האמנותי של גשר. לעשות את זה במצב הקשה של היום שמאלץ אותנו להתמודד מול תקציב מוגבל וחישובים מסחריים, זה כבר כמעט בלתי אפשרי. קשה להתחרות ברף השכר של שחקנים מובילים והעובדה שעדיין נשארו פה שחקנים בסדר גודל של 'כוכבים' עדיין מפליאה אותי".
 
 
על אף הקיצוצים הדרמטיים והביקורת הקשה של ההנהלה נגד המהלך, התיאטרון ממשיך לעמוד ולהקת השחקנים ממשיכה להתפתח. את העונה החדשה פותחת ב- 21 לחודש (ספטמבר) ההצגה השייקספירית "הלילה ה- 12" בבימויו של הבמאי הצעיר רפי ניב ובהשתתפות מספר גדול של שחקנים צעירים: אלינור פכט, מיקי לאון, מיכל ויינברג, אלכסנדר סנדרוביץ', יובל ינאי, נעה קולר, ד'ניאל צ'רניש, אורי יניב ועוד.

לקראת סוף נובמבר תעלה "שונאים, סיפור אהבה" שתחתום את טרילוגיית ההפקות על פי יצחק בשביס-זינגר ("העבד" ו"שושה"). ההצגה בעיבודם המשותף של יבגני אריה ודרמטורג התיאטרון רועי חן ובהשתתפות סשה דמידוב, אפרת בן צור, נטשה מנור, בוריס אחנוב ועוד. במהלך ינואר תעלה "החייל האמיץ צ'ונקין" על פי ולדימיר ווינוביץ' בבימוי מיכאל טפליצקי. בהצגה שמיועדת לבמה הקטנה בהאנגר ת"א ישתתפו בתפקידים הראשיים אלכס סנדרוביץ' ונטע שפיגלמן. במסגרת פסטיבל על פי מחזאות מאת הרולד פינטר, צפויה לעלות במרץ ההצגה "מסיבת יום הולדת" בבימויו של עודד קוטלר שגם מנהל אמנותית את הפסטיבל.
 
 
לרגל חגיגות מאה שנה לת"א, יעלו בגשר שני פרויקטים: הראשון "צרצרים" – הצגה שמבוססת כולה על שירה עברית. בבחירת קטעי השירה תוכלו למצוא את אלתרמן, גולדברג, פן, ביאליק ואבידן. ייתכן שתשולב גם שירה מודרנית עכשווית. הפרויקט השני הוא "דודה שלומציון הגדולה" על פי ספרו של יורם קניוק, בבימויו של מיכה לוינסון.

בנוסף, יביים יבגני אריה את "הקיסר גוק" של חנוך לוין, במסגרת פסטיבל מיוחד שיוקדש להצגות של לוין שטרם הועלו על הבמה. לקראת נובמבר צפוי להגיע לארץ הסופר והמשורר אדגר אלן פו, לעבד מחזה מקורי שלו בשם "פו פה". מאוחר יותר, יעלו שתי הצגות נוספות בבימויו של אריה: "שפינוזה – ירושלים החדשה" הבוחנת את אישיותו של הפילוסוף המהפכן, ו"מכונת התופת", גרסה של ז'אן קוקטו לסיפור המיתוס העתיק של אדיפוס.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by