בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
מוסיקה 
הורג ברכות 
 
  צילום: יניב אדרי    
מוסיקה |
 
סנונית ליס

תשע שנים לאחר אלבומו האחרון ועל רקע תהפוכות בחייו האישיים, מוציא אסף אמדורסקי את "הרי את", אלבום שילחץ לכם על כל הכפתורים הנכונים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לוחץ, לא סוחט. עטיפת האלבום
 לוחץ, לא סוחט. עטיפת האלבום 
 צילום: יח"צ 
 
כוכבת הסרט "להרוג את ביל" מחסלת את יריבה המושבע בעזרת טכניקה קטלנית שמאפשרת לפוצץ את לבו של אדם ביד אחת, תוך לחיצה על חמש נקודות מדויקות. "הרי את", אלבומו החדש של אסף אמדורסקי, מצליח לעשות פעולה דומה - הוא שולח בדיוק רב אצבעות אל עומק לבו של המאזין ומותיר אותו מוקסם, מפורק רגשית ונאנח מעונג. האלבום לוקח את המאזין למסע דרך סיפור אהבה ארוך ומלא תלאות החל בהתאהבות הראשונה דרך הרצון להשתחרר, המאבקים והבגידה ועד לפרידה ולמלנכוליה שאחריה.

"הרי את" יוצא בתקופה סוערת בחייו של אסף אמדורסקי. לפני מספר חודשים דיווחו מדורי הרכילות על פרידתו מאשתו ב-14 השנים האחרונות, מיכל אמדורסקי, ולפני כחודש הוא עזב את הבית. האלבום החדש מספר באופן אקסהבציוניסטי כמעט על הזוגיות ועל הפרידה. אמדורסקי כותב בו לראשונה גם על הפרידה מאביו, בני, חבר "שלישיית גשר הירקון" ו"הדודאים" שנפטר לפני כ-14 שנים.

כתשע שנים חלפו מאז אלבום הסולו הקודם של אמדורסקי – "מנועים שקטים". האזנה בודדת ל"הרי את" מספיקה על מנת להבין שהציפייה השתלמה. כמו באלבומיו הקודמים, גם הפעם משלב אמדורסקי בין מינונים מדויקים של אלקטרוניקה עשויה ביד אמן לבין נגינה איכותית. בתוך אלו שזורים לחנים יפהפיים וטקסטים אישיים, ישירים ומרגשים. העיבודים של אמדורסקי ושל רונן בר חורין מאתגרים ומתוחכמים וההפקה המוסיקלית של בר חורין מבריקה. כבעבר, גם באלבום זה מכילים שיריו של אמדורסקי רוך נדיר, מרווח נכון מאוד בין כלי הנגינה בין האלקטרוניקה והשירה. זהו דיוק מהסוג שלוחץ על נקודות הרגש, אך לא סוחט אותן.
 
 
"רכבת לצפון", השיר הפותח, הוא סינגל חביב ועשוי היטב, אך הוא לא מיצג את הגבהים אליהם נוסק האלבום כמכלול. הרצועות שאחריו מעניקות לשיר הזה משמעות מלנכולית: "מתוק" מסתיים בפרידה, "יש לך מקום" שמגיע אחריו הוא שיר מינימליסטי וחזק המוקדש לבני אמדורסקי. הרצועה השלישית, "סיני" היא אפלה ובעלת ניחוח שמזכיר השפעות מ-Nine Inch Nails. הטקסט החושפני שלה מספר על חוויות זוגיות מתוקות של גיל-20: שכיבה על חוף בערום ועמידה בשורות ראשונות בהופעות. הניגוד שבין הטקסט הרך לחספוס המוסיקלי מעורר תחושה מצמררת.

שלוש הרצועות הראשונות לא מכינות את האוזן ליופיה של הרצועה הרביעית "נוגעת בחלום". זהו שיר עוצר נשימה המתאר אהבה חושנית ובגידה. מכאן ואילך ממריא האלבום אל שיאיו. "מהסוף להתחלה" הנהדר מספר על האהבה שממשיכה לטלטל אחרי שנים, "א. אוהב אותך" הוא שיר אירוטי וסוחף ושתי הרצועות האלו נשמעות כהמשך למוד נסיון ל"רוך וקושי" המופלא מ"מנועים שקטים". "גשם מטאורי" מספק תיאור חי של התאהבות שיעביר בכם צמרמורת.

הרצועות הסוגרות את האלבום מוקדשות לפרידה: "בראשית" מגיש מלות סיום בפשטות וללא כעס, ובדיוק בגלל זה הוא חותך בבשר החי. "מסתכל על הים" הסוגר את האלבום נשמע כהמשך עברי ל- "Sea Change", אלבום הפרידה המהולל של בק. "הרי את" הוא אלבום קונספט נדיר באיכותו שמזכיר לכל מי שהספיק לשכוח מדוע נחשב אסף אמדורסקי לאחד מהיוצרים המוכשרים והמקוריים בסביבה. האזנה לו היא חוויה מטלטלת שאסור לוותר עליה.
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by