בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
מוסיקה 
באייפוד של קורין אלאל 
 
  צילום: דנית סיגלר    
מוסיקה |
 
סנונית ליס

כשהיא בפתחו של סיבוב הופעות חדש קורין אלאל סיפרה לנו על אלבומים אהובים. בפלייליסט, הרבה רוק ואלקטרוניקה: ניק קייב, מובי ולורי אנדרסון

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
הרגעתי אותו. ניק קייב
 הרגעתי אותו. ניק קייב 
 צילום: יח"צ 
 
לפני כחודשיים יצא אלבומה של קורין אלאל, "פשוט כל כך". כשאני שואלת אותה על תחושותיה בימים אלו היא משיבה: "נראה ביום חמישי, אז אני אדע להגיד לך טוב יותר". בתשובתה מתייחסת אלאל לסיבוב הופעות אותו תפתח בחמישי הקרוב (23.10.08) במועדון "רידינג 3" בנמל ת"א. "אני חושבת שזה עומד להיות המופע הכי יפה שעשיתי. אני מקבלת תגובות מאוד חמות מאנשים על האלבום, אבל הופעה מול קהל חי תמיד שונה ומרגשת", אומרת אלאל. המופע, אותו הפיק לואי להב, ישלב בין שירים מהאלבום החדש לבין להיטיה של אלאל מאלבומים קודמים. תוכלו לצפות בו גם ביום חמישי ה-30.10 ב"המעבדה" בירושלים וביום שלישי ה-25.11 ב"ברקה" בבאר שבע. עד אז, סיפרה לנו קורין אלאל על האלבומים המעוררים בה השראה.

The Boatman's Call / Nick Cave and the Bad Seeds

התקליט הזה ליווה אותי במשך תקופה. כשמאזינים לשירים אפשר ממש להרגיש את האוניות, את הים הסוער ואת ניק קייב נלחם עם חבריו בגלים. יצא לי להכיר את ניק קייב ולעבוד איתו כשהקלטנו דואט שלו עם המכשפות לשיר Shivers ב-1995. זו הייתה חוויה מאוד מיוחדת. הוא היה אמור להתאים את השירה שלו לזו של ענבל פרלמוטר והקול שלו רעד, הוא לא הרגיש נוח. היו באולפן הרבה מאוד אנשים אבל אף אחד לא דיבר איתו כי כולם מאוד התרגשו. אני קלטתי שזה המצב ואמרתי "אני לוקחת את הדברים לידיים". הצעתי שישיר את השיר מבלי לשמוע את ענבל. הוא התחיל לשיר, הקול שלו נרגע וכך הקלטנו את הביצוע.
 
 
The best of David Bowie / 1969-1974, 1974-1979

דייויד בואי הוא אחד האמנים שאני הכי מתחברת אליהם. הוא חיבר בין צליל מאוד חדשני לבין הבעה, תיאטרון ותחפושות. אצלי במוסיקה אמנם אין תחפושות אבל מאוד אהבתי את זה שהוא חופשי, לא מתבייש מכלום ועושה את זה עד הסוף. הוא איש חשוב כל כך במוסיקה ובהתפתחות שלו. הוא ממשיך את דרכם של השנסונרים הצרפתים עם כל הלהט שברוק.

האלבום השני (הפעמון) / מתי כספי

לפני ששמעתי את האלבום הזה לא התחברתי למוסיקה ישראלית, אבל הוא חיבר אותי אליה. ההמצאות המוסיקליות שלו פשוט הסבו לי את האוזן להקשיב לו ולאהוב אותו. הלחנים שלו מסובכים ועם זאת, כל כך פשוטים והגיוניים. גם אצלו יש חופש גדול וישר מרגישים את זה, זה הגיע למקומות בהם שאלתי את עצמי: "וואו, איך עושים כזה דבר"? בזכות האלבום הזה המוסיקה הישראלית שוב חזרה להתנגן אצלי בבית.

Real Sugar/ Paban das Baul & Sam mills

זה אלבום מסדרת אלבומים שאני מאוד אוהבת בשם Real World שפיטר גבריאל הפיק למוסיקאים אחרים. האלבום הזה מכיל מן היפ הופ רגוע בהודית ואהבתי אותו מבלי להבין. שומעים בו את התפילה של הזמר פדאן דאס באול שהפך לזמר בעקבות תאונה שעבר אביו. כשהיה בן חמש אבא שלו איבד את שתי ידיו והתחיל להתפרנס משירה כשעבר בהודו מכפר לכפר. כילד, פדאן הלך אחריו ושר איתו. כשגדל הוא נסע ללונדון עם להקה שאיתה עבד. המוסיקאי האלקטרוני סאם מילס שמע אותו ונולד שיתוף פעולה בין הצליל האלקטרוני לבין השירה ההודית.
 
 
פורץ דרך. מובי
 פורץ דרך. מובי 
 צילום: יח"צ 
 
KO at Home / Karen O

זה אלבום סולו של קרן או, זמרת הלהקה Yeah Yeah Yeas . בפעם הראשונה ששמעתי את האלבום הזה התאהבתי בו. זו זמרת עם קול מדהים וחופשי. יש לה שליטה מטורפת בקול והיא מביאה שם רוקנרול במיטבו. התקליט הזה יכול להתנגן אצלי בבית כל היום.

Play / Moby

אני מתה על מובי, המוסיקה שלו תמיד עושה לי טוב, משמחת אותי ומשפרת לי את מצב הרוח. הוא לוקח מנגינות פשוטות ובעזרת סגנון מוסיקלי רפטטיבי מצליח ליצור מהן טרק שלם. זה מאוד נקי, אני מרגישה דרך השירים שלו אדם שלא מסתיר כלום ופשוט פורץ מהרמקול.

Beautiful Freak / Eels

התקליט הזה מלווה אותי כבר הרבה שנים. גם פה יש שילוב בין רוק פשוט לבין אלקטרוניקה ומחשב שמאוד מוצא חן בעיני. יש בו הרבה קטעים בהם הצליל משתתק לפתע. האלבום הזה יצא ב-96' ולפני כן אי אפשר היה ליצור אפקט כזה באולפנים, נגנבתי מזה. זו מוסיקה מאוד מימית שבה הכל כביכול רגוע, אבל מתחת לפני המים יש הרבה מאוד מערבולות.
 
שיאים ונפילות. הפרודיג'י
 שיאים ונפילות. הפרודיג'י 
 צילום: יח"צ 
 
The Fat of the Land / Prodigy

אני הרוסה על הפרודיג'י. ראיתי הופעה שלהם בסינרמה שלא אשכח. יש במוסיקה שלהם חופש מדהים. אלו היו החומרים האלקטרונים הראשונים שהתחברתי אליהם ומאז אני מאוד אוהבת את הסגנון הזה. יש פה מוסיקה מלודית מאוד, סבך שיוצר מנגינה קלאסית לגמרי. אני אוהבת את העומס שלהם ואת נפילות המתח שמשובצות בו.

Big Science / Laurie Anderson

שמעתי את האלבום הזה בשנות ה-80 ונגנבתי עליו ועליה. זו הייתה הפעם הראשונה בה שמעתי שילוב בין מוסיקה אלקטרונית לבין קול נשי. המוסיקה שלה מביאה בדרך כלל צליל אחד בודד שקורה לו משהו, שנמצא באיזה חלל. היא מאוד השפיעה עלי במוסיקה ובעיבודים. אני מאוד אוהבת את הקור ואת הנקיון שבמוסיקה שלה. האלבום הביא אותי להכניס צבעים אלקטרוניים לשירים שלי.
 
 
סיפורי פוגי / כוורת

זה אלבום נוסף שיצר אצלי חיבור חזק מאוד למוסיקה ישראלית. היה במוסיקה של כוורת חופש מילולי שחיבר אותי לעברית. הגילוי שאפשר לספר בדיחות בשירים בעברית מאוד פתח לי את הלב וגרם לי להרגיש שאפשר לעשות עם השפה הזו הכל.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by