בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
קולנוע 
אין עוד מלבדו (חלק ב') 
 
  צילום: אימג`בנק/GettyImages    
קולנוע |
 
דני סגל

מוזה יפהפיה של גאון מוטרף, רב אמן אפל ושחקן הזיקית שלו ובמאי אינדי שקט במיוחד שגילה לעולם כוכב חתיכי ומסוקס. הבטחנו ולכן נקיים - עוד מערכות יחסים צמודות בין בימאים לשחקנים

 
 
 
 
 
 
 
 
 

טים ברטון וג'וני דפ

זיקית. דפ ב'המספריים של אדוארד'
 זיקית. דפ ב'המספריים של אדוארד' 
 צילום: יח"צ 
 
ג'וני דפ ידוע כשחקן זיקית שמנסה לגלם דמויות מגוונות ככל האפשר ומשנה את מראהו החיצוני לחלוטין בין תפקיד לתפקיד. טים ברטון ידוע כחובב תפאורות מושקעות, ששואב את השראתו מסרטי אימה, מדע בדיוני, קומיקס, ואגדות ילדים. הם מתאימים. במהלך שני העשורים האחרונים ליהק ברטון את דפ לכמה מתפקידיו הטובים ביותר, כשבכל אחד מהם נראה דפ אחרת לחלוטין. כבר ב 'המספריים של אדוארד' (1990) הפתיע דפ, שהיה מוכר בעיקר כשוטר הסמוי החתיך מ '21 ג'אמפ סטריט', בתפקיד ללא מילים, כשעור פניו חיוור ושיערו ארוך ומדובלל. ב'אד ווד' (1994) לעומת זאת לא הפסיק דפ לדבר בתפקיד הבמאי הגרוע ביותר בכל הזמנים. בתפקיד זה ניכרה גם נטייתו של דפ לגלם תפקידים אנדרוגניים בעלי זהות מינית מעורפלת כמו שהוא עשה מאוחר יותר כ'ווילי וונקה' בעיבוד של ברטון ל 'צ'ארלי והשוקולדה' (2005). דפ עבר מטמורפוזה נוספת על מנת לגלם את איכבוד קריין בסרט 'סליפי הולו' (1999). 'לא אכפת לו איך הוא נראה' אומר בארטון על דפ, 'ויש בזה חופש עצום'. ברטון ודפ הודיעו כבר על שיתוף הפעולה השביעי שלהם בגרסה מתוכננת של ברטון ל'אליס בארץ הפלאות'. דפ עומד לגלם את הכובען המטורף.
 
חברות רבגונית. ג'וני וטים
 חברות רבגונית. ג'וני וטים   צילום: אימג'בנק/GettyImages 
 

ווס אנדרסון ואוון ווילסון

אוון ווילסון ב'משפחת טננבאום'
 אוון ווילסון ב'משפחת טננבאום' 
 צילום: יח"צ 
 
מרגע שווס אנדרסון ואוון וילסון נפגשו הם הבינו שיש ביניהם חיבור קוסמי לא מובן. שניהם הגיעו מטקסס, שניהם חלק משלישיית אחים, והאבות של שניהם עבדו בתעשיית הפרסום. יותר מידי צירופי מקרים. את התסריט של 'Bottle Rocket' משנת 1996, סרטו הראשון של אנדרסון שבו כיכב וילסון לצד אחיו לוק, כתבו ווס אנדרסון ואוון וילסון ביחד, כמו גם את התסריט של 'המרוץ לצמרת של מקס פישר' (1998). לצד ביל מוריי, אנג'ליקה יוסטון, ג'ייסון שוורצמן ולוק וילסון, שלכולם הופעות חוזרות ונשנות בסרטיו של אנדרסון, מהווה וילסון חלק מאנסמבל מכובד וקבוע שהתאחד גם לסרט המצליח והמוערך 'משפחת טננבאום' ב-2001.

למרות שהקריירה של וילסון התקדמה לכיוון קומדיות כמו 'זולנדר' ו 'דופקים חתונה' הוא אומר בראיונות שהיה שמח לחזור לכתיבה ומשתתף כמעט בכל סרטיו של אנדרסון. אנדרסון מצידו מקפיד לשלב בכל תסריט תפקיד לוילסון, בדרך כלל של דמויות מורכבות ורגישות הרבה יותר מאלו שהוא משחק בסרטים מסחריים יותר. עד היום אנדרסון ווילסון הם חברים טובים ווילסון תורם הרבה לתהליך כתיבת התסריט של אנדרסון, גם אם אינו מקבל קרדיט כתסריטאי.
 
הפרייה הדדית. ווס ואוון
 הפרייה הדדית. ווס ואוון   צילום: אימג'בנק/GettyImages 
 

קוונטין טרנטינו ואומה תורמן

מיסיז מיה וואלאס. 'ספרות זולה'
 מיסיז מיה וואלאס. 'ספרות זולה' 
 צילום: יח"צ 
 
אומה תורמן הייתה מאז ומתמיד שחקנית מוערכת, אבל בזיכרון הקולקטיבי שלנו היא תישאר לנצח מיה וואלס מ 'ספרות זולה' (1994) ו'הכלה' מ 'קיל ביל 1 + 2' (2003\2004 ). בסרטים אלו ברא טרנטינו את אומה תורמן מחדש כדיווה נחשקת ושובה לב שנשים בכל העולם מנסות לחקות. בין אם הסיבה לכך היא סגנון הלבוש, סגנון הלחימה, האישיות הממגנטת של תורמן או הבימוי הססגוני של טרנטינו, ללא ספק בסרטים אלו תורמן קורנת כמו שהיא מעולם לא קרנה. את התסריט של שני סרטי 'להרוג את ביל' כתב טרנטינו במיוחד בשביל תורמן ולפי מידותיה ואין בו שנייה שלא ברור בה שהסרט פשוט לא היה קורה בלעדיה. לטרנטינו יש מוניטין כבמאי שמוציא משחקנים את המיטב ואין ספק שתורמן היא הדוגמא הבולטת מכולן.
 
לא יכול בלעדיה. אומה וקוונטין צמודים
 לא יכול בלעדיה. אומה וקוונטין צמודים   צילום: אימג'בנק/GettyImages 
 
 

פול תומס אנדרסון

חלק מהמשפחה. ריילי עם מארק וולברג ב'לילות בוגי'
 חלק מהמשפחה. ריילי עם מארק וולברג ב'לילות בוגי' 
 צילום: יח"צ 
 
כבמאי בעל חיבה מיוחדת לסרטים בעלי קווי עלילה רבים ומפותלים פי טי אנדרסון נוטה גם הוא להיעזר בקבוצה קבועה של שחקנים על מנת להשתלט על ההפקות הסבוכות שהוא יוזם. התופעה ניכרה בעיקר בשלישיית הסרטים 'Hard Eight' (מ-1996), 'לילות בוגי' (1997) ו-'מגנוליה' (1999) שבשלושתם השתתפו פיליפ סימור הופמן (שהשתתף גם ב'מוכה אהבה') , ג'ון סי ריילי ופיליפ בייקר הול, ובשניים מהם השתתפה ג'וליאן מור. אנדרסון מייחס את החיבה שלו לשיטת האנסמבל לרצון ליצור משפחתיות על מנת להגן על הקבוצה נגד ציפיות ולחצים מכיוון ה'תעשייה'. בסרט 'מגנוליה', בעקבות חופש יצירתי מסוים שההצלחה של 'לילות בוגי' הקנתה לו, הביא אנדרסון את השיטה שלו למיצוי. הוא כתב תסריט שמבוסס על היכרות מעמיקה עם צוות שחקנים שעם רובו כבר עבד בעבר.
 
שובר טייפקאסט. הופמן ב'מגנוליה'
 שובר טייפקאסט. הופמן ב'מגנוליה'   
את דמות השוטר של ג'ון סי ריילי הוא פיתח ביחד עם ריילי שנתיים לפני כן כבדיחה ומצא הזדמנות לשלבה בתסריט. הוא כתב לפיליפ סימור הופמן תפקיד של אדם רגיל לשם שינוי, מתוך רצון לשבור את הטייפ קאסט של הופמן כדמות מוקצנת. לג'וליאן מור הוא כתב את תפקידה כלינדה פארטרידג' ההתאבדותית פשוט בגלל שלדבריו: 'רציתי לראות אותה מתפוצצת, היא מעולם לא עשתה את זה'. בסרטו השלישי אנדרסון יכול היה לשחק בפרסונות של השחקנים שלו ולעצב אותן כרצונו, להנות מפריבילגיה נדירה בהוליווד – ניסוי וטעייה.
 
אוהב אותם באנסמבל. אנדרסון עם כוכביו האהובים
 אוהב אותם באנסמבל. אנדרסון עם כוכביו האהובים   צילום: אימג'בנק/GettyImages 
 

קווין סמית' ובן אפלק

לפני התהילה. אפלק וג'ואי לורן אדמס ב'לרדוף אחרי איימי'
 לפני התהילה. אפלק וג'ואי לורן אדמס ב'לרדוף אחרי איימי' 
 צילום: יח"צ 
 
לסוף שמרנו מישהו שכבר קיבל תשומת לב מאיתנו לאחרונה וגם הוא מתהדר בצוות גדול של שחקנים קבועים. אנחנו מדברים כמובן לילד הרע של האינדי האמריקאי הלא הוא קווין סמית' הבלתי נלאה. מאט דיימון, ג'ייסון מיאו, קייסי אפלק וקווין סמית' בכבודו ועצמו מככבים באופן קבוע בסרטיו המופרעים של האחרון ובן אפלק הוא משתף הפעולה היציב ביותר בחבורה. עוד לפני הפריצה העניקית והאוסקר על 'סיפורו של וויל האנטינג' שיחק אפלק, ב'עכברי קניונים' (1995) וב'לרדוף אחרי איימי' המוערך (1997), אותם ביים סמית'. גם אחרי שהפך לכוכב הוליוודי המשיך אפלק להופיע באופן קבוע בסרטיו של ידידו. בסרט 'ג'רזי גירל' (2004) הוא גם הביא אתו את בת זוגו דאז ג'ניפר לופז (למרות שהדמות שלה מתה עשר דקות אחרי תחילת הסרט).
 
לוקחים סיכונים. בן וקווין בסחבקיות
 לוקחים סיכונים. בן וקווין בסחבקיות   צילום: אימג'בנק/GettyImages 
 
 
אפלק מודה שהוא וסמית' חברים ותיקים וטוען שאחד היתרונות של עבודה עם סמית' היא התקשורת המעולה ביניהם, שנוצרה על ידי עבודה משותפת במשך שנים. 'הגענו למצב שבו קווין לא צריך להסביר את עצמו, וזה חוסך הרבה זמן.....אני מוכן לקחת יותר סיכונים אתו, מכיוון שאני הרבה יותר רגוע'. בן אפלק בהחלט לוקח סיכון בכל פעם שהוא משתתף בסרטיו המוזרים של סמית' ויחסית לדמויות הזויות כמו ג'יי ובוב השקט הוא מתבלט בנורמליות שלו, אבל זה ללא ספק תענוג לראות את אפלק וסמית' ממשיכים לעבוד ביחד למרות שהקריירות שלהם לקחו כיוונים כל כך שונים.

למקרה שפספסתם - חלק א' של הכתבה
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by