בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
מוזיקה 
על מי הוא עובד? 
 
  צילום: יח``צ    
מוזיקה |
 
סנונית ליס

גם באלבומו השלישי של יוני בלוך, ארבע שנים אחרי הפריצה הגדולה, נראה שהוא עדיין מכוון לבני נוער שממתינים בתור ללשכת הגיוס. אמירה ברורה או בוגרת? סנונית ליס יצאה לחפש כזו

 
 
 
 
 
 
 
 
 
"כשאת איתי אני רוצה למות" שר יוני בלוך לאהובתו בשיר המציע משפט דאחקה קליט, מתוך אלבומו החדש. זה שיר משעשע, אבל קשה למצוא בו עומק אמיתי. גם לאחר האזנות מרובות לא תשמעו בו תשובה לשאלת המפתח: למה, בעצם, נתקף בלוך בחשק כה עז למות כשהוא איתה? השטחיות הזו מאפיינת את אלבומו השלישי של יוני בלוך, "על מי אני עובד". בלוך מציג אלבום קונספט הפורש, כביכול, סיפור על אהבה ופרידה. לכל שיר באלבום נוצר קליפ, ויחד הם מתקבצים לכדי סרט המצורף לדיסק האודיו. במהלך האלבום תשמעו ותראו את בלוך המיוסר נוטש את אהובתו, שב אליה, מקנא, מתפייס, מציע נישואין אך היא מסרבת, הוא מת והיא ממשיכה עם אחר (ולא סתם אחר - אריק ברמן). אלא שלמרות פיתולי העלילה, השירים והקליפים לא מצליחים לייצר סיפור או אמירה ברורה על קשרים רומנטיים.
 
איזה ברוך. כלומר, בלוך
 איזה ברוך. כלומר, בלוך 
 צילום: עטיפת האלבום 
 
ב"על מי אני עובד" בלוך שוב מגיש פופ-רוק מלודי עם מעט דיסטורשן והשפעות ג'אז. כמו באלבומיו הקודמים, גם הפעם בלוך עוטף את עצמו בהומור מגונן, כזה שמוסיף לשירים נופך דני סנדרסוני, אך גם מפריד בינו לבין מאזיניו. רבים מהשירים נסובים סביב משפט קומי-אירוני שלוכד את האוזן, אך לא מצליחים לתאר אמיתות הקשורות למערכות יחסים. ב"הקנאה", למשל, בולטים משפטים פרובוקטיביים בעלי חריזה מביכה: "הקנאה כואבת בין רגלי, עשו אותך גם לפני, הקנאה כואבת בין רגלי, יעשו אותך גם אחרי, הקנאה כואבת וזה קשה, עושים אותך ברגע זה". השיר אולי מתמצת תחושת קנאה, אך לא מתאר את מקורותיה או את השלכותיה על מערכת היחסים המדוברת. בזה אחר זה, מדשדשים שירי האלבום בהתחבטויות ערטילאיות, מתישות וחוזרות על עצמן שעמן יזדהו, כנראה, בעיקר מי שטרם קיבלו צו ראשון.

ברוב שירי האלבום, קולו של בלוך נשמע שווה נפש ביחס לנושאים עליהם הוא שר. ב"תמונה מטושטשת", למשל, הוא מספר בשלווה מפתיעה על זכרונה של אהובתו שהולך ומתפוגג מתודעתו. יוצא דופן הוא "למה את לא עונה לי", שיר שבו קולו של בלוך, המועבר דרך פילטר מתכתי, נשמע כאוב ואמין. הדיסטורשן שבסוף הרצועה מוסיף לתחושת הכאב שהיא מעבירה. גם "על מי אני עובד" שבו משולב לחן מתקתק בצעקות כואבות של בלוך מייצר ניגוד מעניין.
 
 
למרות זאת, לחניו של בלוך באלבום מוצלחים וקליטים, עיבודיו איכותיים ומגוונים והפקתו המוסיקלית עשויה היטב. זמרת הליווי יעל קראוס (ששרה גם בלהקת "בוסה") עושה עבודה מצוינת, הכימיה בין קולה לבין קולו של בלוך מוצלחת מאוד, ו"שיר אחר" שהם מבצעים ביחד, הוא אחד מהמקסימים באלבום, למרות הטקסט הילדותי שלו.

השאיפה ליצור אלבום קונספט הייתה עשויה לבשר על התפתחות מוסיקלית מצד בלוך, אלא שקשה למצוא כזו בשיריו, הוא ממשיך לטפח את הפרסונה שיצר באלבומים הקודמים: הגיק הפאסיב-אגרסיבי, הבחור המשעשע וטוב הלב שבתוך תוכו מתסתתר גם ילד רע. אין ספק שבלוך הוא יוצר מוכשר, אלא שהגיע הזמן להפוך מילד פלא ליוצר בשל המביא אמירה בוגרת. את השינוי הזה הוא לא מצליח לבצע באלבום החדש החדש - גם הפעם כתב את רוב הטקסטים ברק פלדמן. יתכן שכדי להכניס אותה אותה אמירה בוגרת למוזיקה שלו, על בלוך להניח את מושכות המלל בידיו של כותב אחר, או לצרף צלע שלישית.
 
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by