בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
הם לא יודעים מה זה קוואטר פאונדר, לעזאזל 
 
 
מערכת מיקסר

תוספת חשובה למדף הספרים הקולנועי בעברית, עם השקת סדרה חדשה לדיון בסרטי פולחן. "ספרות זולה", "תלמה ולואיז" ו"קטיפה כחולה" פותחים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הלייבל הספרותי המצויין 'רסלינג' משיק סדרת ספרים חדשה המוקדשים לחקר סרטי קאלט.

הספרים נכתבו על ידי חוקרי ומבקרי קולנוע בכירים מאירופה ומארצות הברית, ומתמקדת בסרטים שזכו בחשיפה ציבורית גבוהה והיו זה מכבר לסרטי פולחן בעלי חשיבות תרבותית. הספרים המתורגמים לקוחים מהסדרה הבריטית המצליחה והיוקרתית של ההמכון הבריטי לקולנוע.

שלושת הספרים הראשונים בסדרה יוקדשו ל"ספרות זולה" של קוונטין טראנטינו (מאת דיינה פולאן), "תלמה ולואיז" של רידלי סקוט (מאת מריטה סטרקן) ו"קטיפה כחולה" של דיוויד לינץ' (מאת מייקל אטקינסון).

פולאן דן בסגנון ובטכניקה של "ספרות זולה"; הוא חושף עד כמה רחבות ומעמיקות התייחסויותיו למורשת ולהיסטוריה הקולנועית-הוליוודית, כמו גם לתרבות ההמונים בכלל; מנתח את הישגיו הדרמטיים-נרטיביים הייחודיים של הסרט ואת המבנה המעגלי המפגיש בין מספר עלילות מצטלבות. בניגוד לדעות פסבדו-אינטלקטואליות, שנטו לבקר את האלימות המוגזמת ואת גילויי ההערצה ל"קוּליוּת", מדגים המחבר כיצד סולל הסרט דרכי דיון חדשות ומקוריות על אודות הקודים התרבותיים והחברתיים של ימינו.

סטרקן רואה ב"תלמה ולואיז" את אחד מאותם סרטים נדירים שמתמצתים את הפוליטיקה של תקופתם. היא דנה בהתייחסות המחודשת של הסרט לז'אנר "נרדפי החוק" - בהיפוך שהוא עורך בתפקודים מגדריים ובעיסוקו המורכב בקשר החברות בין נשים ובקשר בינן לאקדחים ולחוק.

מייקל אטקינסון חושף בקריאה מעמיקה את המרקם העשיר של "קטיפה כחולה", כביטוי האולטימטיבי לתמימות שעברה תהליך טראומטי, המאפיין את מהלך יצירתו של לינץ'; ככזה, מצליח הסרט לבטא את האווירה הפראית של התת-מודע האנושי בחדות מוחשית יותר מכל סרט לפניו או אחריו.

את ספרי הסדרה תרגמה מאנגלית איה ברויר, שנעזרה בייעוץ מדעי של דני ורט.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by