בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
קולנוע 
פיט בול 
 
 סימביוזה מושלמת. פיט ופינצ`ר    צילום: אימג`בנק/GettyImages    
קולנוע |
 
דני סגל

בעוד סרטם המשותף, "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן" קוצר שבחים ומתחמם לקראת האוסקר, החלטנו לבחון את חברותם יוצאת הדופן של בראד פיט והבמאי דיוויד פינצ'ר. מההנגאובר בטיחואנה ועד לצלקות שמותיר יופי מושלם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
מתמחה בכשלונות איכותיים. "זודיאק"
 מתמחה בכשלונות איכותיים. "זודיאק" 
 צילום: מתוך הסרט 
 
דיוויד פינצ'ר, האיש שהביא לנו את "מועדון קרב", "שבעה חטאים" ובשלב מוקדם יותר בקריירה שלו את הקליפ פורץ הדרך ל "ווג" של מדונה, הוא ללא ספק במאי שיודע למתוח את עצבי המפיקים. גם אם נתעלם לרגע מחיבתו לסרטים קודרים וביקורתיים בעלי סוף פסימי, ומהכישרון המוכח שלו לייצור דימויים מעיקים ומגעילים, השורה התחתונה היא שהוא לא תמיד מביים סרטים רווחיים כפי ש"זודיאק" מ-2007 מוכיח. למרות "שזודיאק", כמו "מועדון קרב" לפניו, שהיה גם הוא כישלון קופתי לפני שקיבל את מעמדו הפולחני, התאושש בסופו של דבר בדי.וי.די ובהקרנות מסביב לעולם, אין ספק שאת השורה הספציפית הזו ברזומה מקבלי החלטות בהוליווד לא אוהבים לקרוא כשהבמאי מגיע אליהם במטרה להרים פרויקט. אבל לפינצ'ר יש שפן שמן למדי בכובע, ושמו בראד פיט.
 

כל סוף רע הוא התחלה טובה

מוות עם תוצאות. "הנוסע השמיני 3"
 מוות עם תוצאות. "הנוסע השמיני 3" 
 צילום: מתוך הסרט 
 
הקשר האמיץ בין פינצ'ר לפיט, ששיתוף הפעולה השלישי שלהם – "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן", עולה לאקרנים ביום חמישי הקרוב, התחיל לפני חמש עשרה שנה ביוזמה של פיט, שהתרשם במהלך הנגאובר מיתולוגי בטיחואנה מהסוף הלא שגרתי (בו מתה הגיבורה) של "הנוסע השמיני 3" סרט הביכורים של פינצ'ר, והתעניין לגבי תפקיד ב"שבעה החטאים". לא היה קשה לשכנע את הבמאי ללהק את הכוכב הענק למותחן המתוכנן, ופיט אף ויתר על תפקיד ב"אפולו 13" על מנת לשלב את הסרט בלו"ז. במהלך העבודה גילו פיט ופינצ'ר שפה משותפת, ופיט הוכיח את עצמו כהשפעה מרגיעה על פינצ'ר, שידוע כבמאי לחוץ שיכול להפוך לעוקצני ולא נעים כשעניינים מסתבכים על הסט. "זה כנראה היה ההנג אובר" מתבדח פינצ'ר לגבי הסיפור המקסיקני, אבל פיט מתעקש: "כשדיויד מציע לי להשתתף בסרט חדש אני קודם כל אומר כן, ורק אז שואל באיזה סרט מדובר".
 

שמור לי ואשמור לך

זה חטא להיות כל כך יפה. "שבעה חטאים"
 זה חטא להיות כל כך יפה. "שבעה חטאים" 
 צילום: מתוך הסרט 
 
האמונה העיוורת של פיט הוכיחה את עצמה כמועילה מאוד לפינצ'ר, ובראייה לאחור גם קידמה את הקריירה של פיט. מצויד בשחקן הרכש היוקרתי היתה לפינצ'ר הזדמנות לממש את החזון שלו ולסיים את "שבעה חטאים" בסצנה עוכרת שלווה שהדירה שינה מעיני יושב ראש חבר המנהלים של ניו ליין סינמה. כשהמשא ומתן לגבי הסצנה הגיע למבוי סתום הודיע פיט בפשטות כי הוא לא עומד להשתתף בסרט אלא אם כן יצולם הסוף המועדף על פינצ'ר וסיים את הדיון. פינצ'ר מצידו הוציא מפיט את אחד התפקידים הטובים שלו, ואפשר לו להוכיח את עצמו כשחקן אופי רציני אחרי תפקידי "תהיה יפה ותשתוק" בסרטים דוגמת "רוחות של תשוקה". הרגע המרשים בסרט היה אכן הסוף עליו התעורר הויכוח, בו מתלבט השוטר אותו מגלם פיט (זהירות ספוילר!) האם להוציא להורג את רוצח אשתו או לחכות למשפט. הסרט היה הצלחה והוביל להמשך העבודה המשותפת שלהם ב"מועדון קרב" המופתי, שזכור כפסגה בקריירות של שניהם והנציח את הסגנון האורבני האפל והדקדנטי שהפך להיות מזוהה עם פינצ'ר, כמו גם את פיט ופינצ'ר כמותג .
 
 

ללכת שבי אחריו

ליהוק משמעותי. "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן"
 ליהוק משמעותי. "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן" 
 צילום: מתוך הסרט 
 
מעריצים ותיקים של הצמד הרימו גבה כשפרטים התחילו לדלוף לגבי "בנג'מין באטן", המבוסס על סיפור של סקוט פ. פיצג'רלד, ופועל בטריטוריות חדשות עבור פינצ'ר. הסרט הסנטימנטלי ורחב היריעה, שמזכיר במבנה ובאווירה את "פורסט גאמפ" ומבוסס כמוהו על תסריט של אריק רות', מגולל את סיפורו של אדם הנולד זקן, והופך צעיר יותר ויותר ככל שהוא גדל, עד שלבסוף הוא הופך לנער בערוב ימיו. הסרט מתרכז במערכת היחסים בין בנג'מין לבין דייזי (קייט בלאנשט), שהופכת בתקופה הקצרה בה הם מקבילים בגילאים, לרומן סוער. הליהוק של פיט לתפקיד באטן הוא משמעותי במיוחד מכיוון שאחד הנושאים בהם הסרט מתעסק הוא הכוח המכונן והבעייתי של החיצוניות הפיזית, שהייתה מאז ומתמיד אחת התכונות החזקות של פיט. השלמות של פיט מדגישה את הפער בין עולמו הפנימי השונה ויוצא הדופן של באטן, להופעתו חסרת הדופי.
 
לא ראוי לאהבתנו. טיילר דירדן ב"מועדון קרב"
 לא ראוי לאהבתנו. טיילר דירדן ב"מועדון קרב" 
 צילום: מתוך הסרט 
 
גם בשיתופי הפעולה הקודמים שלהם – "שבעה חטאים ו"מועדון קרב", השתמש פינצ'ר בצורה מתוחכמת ומודעת בפרסונה של פיט. בשני המקרים נשבה הצופה בקסמו של השחקן ומגלה בסוף הסרט שהדמות אותה פיט מגלם לא ראויה לאהדתו. הדבר אירוני במיוחד במקרה של טיילר דירדן, אותו מגלם פיט ב"מועדון קרב", שנבחר על ידי מגזין 'אמפייר' לדמות הקולנועית האולטימטיבית. בסרט זה הצליח פינצ'ר למצות את היכולות של פיט כשליהק אותו לתפקיד אדם המשתמש במודע בכריזמה שלו על מנת לסחוף אחריו את ההמונים ולהקים ארגון מיליטנטי מהפכני המבוסס על פולחן אישיות והערצה לכוח. עם טיילר דירדן צירף פינצ'ר את פיט למסורת ארוכה של גיבורים מפוקפקים אך מעוררי הזדהות שהחלוץ שלה הוא אלכסנדר דה לארג' גיבור "תפוז המכני" של סטנלי קובריק, במאי שפינצ'ר מעריץ.

היופי בסיפור הוא שקסמו האישי של פיט, ששימש את הדמות אותה הוא מגלם בסרט על מנת למכור להמוני גברים מודחקים את התיאוריות שלו, שימש גם את פינצ'ר על מנת למכור למפיקים יצירה חתרנית\ אנרכיסטית, וכמו החיילים הממושמעים בסרט, המפיקים נפלו בפח. גם לפני אסון התאומים הייתה סצנת הסיום של הסרט, בה נראים גורדי שחקים מתמוטטים, נועזת, וסביר להניח שאחריו היא לא הייתה עוברת - עם פיט או בלעדיו.
 
 
"הסרטים המועדפים עלי הם לא הסרטים מהם אני נהנה" טוען פינצ'ר, "אלא הסרטים שמשאירים בי צלקת. הסיבה בעטייה כל כך אהבתי את 'מלתעות' היא העובדה שמאז הצפייה בסרט לא העזתי לשחות בים אפילו פעם אחת". עם חזון אמנותי כזה לא פלא שפינצ'ר צריך עזר כנגדו, ופיט, החבר הכי טוב שכל במאי צריך, ממלא את התפקיד נאמנה. "בנג'מין באטן" חזר אמנם בידיים ריקות מטקס גלובוס הזהב אבל מביני עניין עדיין מנבאים לו הצלחה באוסקר.ובעצם, זה לא באמת משנה. כל עוד יש לפינצ'ר את פיט, מה עוד הוא צריך?
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by