בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
מגזין קולנוע 
מה עובר על ליאו? 
 
  צילום: יח``צ    
מגזין קולנוע |
 
דני סגל

אחרי שמימש את ההבטחה הצעירה שהיה בילדותו ונשא על כתפיו תפקידים עצומים, עושה רושם שליאונרדו דיקפריו מתחיל לאבד את זה: החל בקריינות לסרט ירוק, עבור בניסיונות לבחור סרטים בעלי אופי פוליטי וכלה במפגש נוסף עם קייט ווינסלט. דני סגל גלגל הצלה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
בשנתיים האחרונות יש תחושה שליאונרדו דיקפריו יצא לחופשה ארוכה ולא ברור מתי, אם בכלל, הוא מתכוון לשוב ממנה. כבר אין זכר לשאפתנות ולשעטה הבלתי פוסקת לפסגה שאפיינו את הקריירה שלו עד סרטו "השתולים". הסרט היחידי שבו דיקפריו הופיע בשנת 2007 היה כקריין בדוקומנטרי הירוק "השעה האחת עשרה" וכשכיכב בשנה שעברה לצד ראסל קרואו ב"גוף השקרים" היה נראה כי קרואו קצת גונב את ההצגה, מה שמפתיע בהתחשב בעובדה שהיחיד אי פעם שהצליח לעשות זאת היה מי שנחשב לשחקן הטוב בעולם, דניאל דיי לואיס ב"כנופיות ניו יורק".
 
אכפת לי מהכדור. מאוד
 אכפת לי מהכדור. מאוד 
 צילום: אימג'בנק/GettyImages 
 
האם איכות הסביבה עומדת לעשות לדיקפריו מה שהסיינטולוגיה עשתה לטום קרוז? האם הפרידה הממושכת מדי ממרטין סקורסזה ייצרה את ההפוגה? ואולי בכלל זו הזוגיות עם בר רפאלי שמסיחה את דעתו? בכל מקרה, לא נראה ש"חלון פנורמי", הסרט שמאחד את דיקפריו לראשונה אחרי 12 שנה עם חברתו הטובה קייט ווינסלט, ששיחקה איתו ב"טיטניק", הוא זריקת האנרגיה שהקריירה של דיקפריו כל כך זקוקה לה.

"אני אוהב את העובדה שבסופו של דבר הוא לא הצליח להגשים את חלומותיו", מנתח דיקפריו את פרנק ווילר, הגבר הבורגני שהוא מגלם ב"חלון פנורמי". "אין בו שום דבר הרואי, הוא קצת פחדן והוא מוכן להשלים עם מעמדו כמוצר של הסביבה". לא בדיוק הטייפקאסט של דיקפריו, לא בדיוק ההגדרה שדיקפריו עצמו היה רוצה שתירשם לצידו.
 

יומן נעורים: ליאו נעשה אליל הבנות

הרפתקן מלידה. ליאו ב"יומן נעורים"
 הרפתקן מלידה. ליאו ב"יומן נעורים" 
 צילום: מתוך הסרט 
 
דיקפריו, 34, שכבר בגיל 19 קיבל מועמדות ראשונה (מתוך שלוש) לאוסקר על תפקידו ב"מה עובר על גילברט", הבהיר לעולם כבר מגיל צעיר כי מדובר בכוכב ענק. מתוך שורה ארוכה של שחקנים בני דורו הוא היה המוכשר, היפה והכריזמטי ביותר. אחרי שגרם לדור שלם של טינאייג'ריות לקרוא את שייקספיר ("רומיאו ויוליה") ואת ארתור רמבו ("ליקוי מאורות") ולהפסיק להזריק הרואין ("יומן נעורים"), ליהק אותו ג'יימס קמרון לתפקיד ג'ק דוסון ב"טיטניק".

השילוב בין דיקפריו הצעיר והאנרגטי לקייט ווינסלט, שהייתה מוכרת באותה תקופה בעיקר כנערה הסקסית והפרובוקטיבית מ"יצורים שמימיים", היה מחשמל. "בנקודה הזו הוא היה יכול לשחק באופן קבוע בסרטי פעולה רווחיים ולעשות הרבה כסף, אבל ליאו בחר בדרך שונה, הרפתקנית יותר", אומר ידידו הטוב ומורהו הרוחני מרטין סקורסזה על מי שהוגדר כ"דה נירו החדש" של הבמאי הוותיק.
 
 

הטייס: סקורסזה מרים את הקריירה של דיקפריו

להתאהב בו. ליאו וגוון סטפאני ב"הטייס"
 להתאהב בו. ליאו וגוון סטפאני ב"הטייס" 
 צילום: יח"צ 
 
בסדרה של שיתופי פעולה עם במאים מהשורה הראשונה כמו סטיבן שפילברג ("תפוס אותי אם תוכל"), וודי אלן ("סלבריטי"), דני בויל ("החוף") וכמובן בשלושה סרטים עם סקורסזה, הגדיר את עצמו דיקפריו כשחקן אופי שמקפיד לקחת תפקידים מאתגרים. בסרטים "הטייס", המבוסס על חייו של ג'ון יוז, "כנופיות ניו יורק", המתאר את עולם הכנופיות של ניו יורק במאה ה-19, ו"תפוס אותי אם תוכל" העוקב אחרי מעלליו של אחד הנוכלים המפורסמים בהיסטוריה – שלוש יצירות ארוכות ומורכבות אותן החזיק השחקן הצעיר על כתפיו, הוא הגיע לשיא ונוצר הרושם כי הוא מממש את ההבטחה שהיה בתחילת דרכו.

בשלושת המקרים דיקפריו מנתב את הקסם האישי שלו ואת יכולות המשחק על מנת לגרום לקהל להתאהב גם בדמויות שליליות או מפוקפקות. "שלא כמו שחקנים אחרים", מוסיף סקורסזה, "דיקפריו ממשיך לחפש ולדחוף עד שהוא מוצא את האמת הרגשית של התפקיד – ולא משנה לו עד כמה האמת הזו ילדותית או מכוערת".
 

לגעת ביהלום: ליאונרדו חיה פוליטית

 האמת של דיקפריו, במיוחד בשנתיים האחרונות, מתבטאת יותר בפעילות למען איכות הסביבה ובמודעות פוליטית מאשר בפיתוח הקריירה שלו כשחקן 
לאחרונה נראה כי האמת של דיקפריו, במיוחד בשנתיים האחרונות, מתבטאת יותר בפעילות למען איכות הסביבה ובמודעות פוליטית מאשר בפיתוח הקריירה שלו כשחקן. בין אם מדובר ב"גוף השקרים" של רידלי סקוט העוסק בטרוריזם מזרח תיכוני ובין אם ב"לגעת ביהלום" שחוקר את שחיתות היהלומים בעולם השלישי, נוצר הרושם כי דיקפריו בוחר את סרטיו משיקולים פוליטיים יותר ואסתטיים פחות. למרות שהיה מועמד לאוסקר על תפקידו ב"לגעת ביהלום" ולמד על בוריו את המבטא הדרום אפריקאי, לא ניכרה בסרט המחויבות הרגשית הידועה של דיקפריו.
 
אני כאן בגלל האג'נדה. ליאו וג'ניפר קונלי ב"לגעת ביהלום"
 אני כאן בגלל האג'נדה. ליאו וג'ניפר קונלי ב"לגעת ביהלום" 
 צילום: יח"צ 
 
לעומת זאת, הצצה בסרט התעודה "השעה האחת עשרה", שעליו חתום דיקפריו גם כמפיק, מוכיחה לאן האנרגיה של השחקן מופנית בימים אלו. הסרט, שיתוף פעולה של דיקפריו עם המועמד לנשיאות לשעבר אל גור, הוא אכן מסמך חריף ומרתק, אבל לא מספק תחליף להופעות המשחק היצריות שבהן הורגלנו. בכלל, אחרי הצהרתו כי ינסה להפיק חידוש לסדרה "אזור הדמדומים", סביר להניח שבשנים הבאות נראה אותו יותר ויותר על כס המפיק, כמו שעשו שחקנים כמו טום הנקס וטום קרוז.
 

חוזרים לטיטניק: שקיעת הזריחה?

הקסם האבוד. ליאו וקייט ב"טיטאניק"
 הקסם האבוד. ליאו וקייט ב"טיטאניק" 
 צילום: מתוך הסרט 
 
אם אפשר היה להבין את מניעיו הפוליטיים והסביבתיים, ליהוקו של דיקפריו ל"חלון פנורמי" כבר הרים לא מעט גבות הוליוודיות. אומנם ב"טיטניק" השילוב בין ווינסלט לדיקפריו עבד מצוין, אבל כיום קשה להבין מה הם עושים באותו הסרט לאור הבחירות הקודמות של כל אחד מהם בנפרד. "זו ללא ספק הפעם הראשונה בשבילי", מתייחס דיקפריו לדמותו הבנאלית בסרטו החדש. "הרבה פעמים סרטים פשוט לא יוצאים לפועל אלא אם כן הם מתעסקים במשהו גדול מהחיים, משהו שנראה לאנשים יותר מעניין מהמונוטוניות של חיי היומיום, שהיא הנושא של הסרט הזה".
 
 
למרות שדיקפריו מצליח לגנוב לווינסלט את ההצגה לכל אורך הסרט (בכל זאת, הוא עדיין ליאו), התפקיד החד-ממדי גורם לו ללכת לאיבוד. מה שבטוח הוא שסם מנדס, בעלה של ווינסלט ובמאי הסרט, פשוט לא ידע מה לעשות איתו.

עם שלושה שיתופי פעולה מתוכננים של סקורסזה ודיקפריו, אפשר רק לקוות שהאחרון יחזור לעצמו עם תפקידים יותר מאתגרים, כי בינתיים הבחירות האחרונות שלו יוצרות געגוע לדבר האמיתי – לרגשות שדיקפריו ידע להוציא מהצופים שלו היטב כשהוא עוד רצה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by