בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
שואה לייט 
 
 
אודליה ברקין

אודליה ברקין עם הביקורות על הסרטים החדשים בקולנוע: "איך לאבד בחור בעשרה ימים", "אררט", "מר בטיניול", "פענוח", "שחקי אותה כמו בקהאם", "בחודש התשיעי" ו"אני אח של ג'וש פולונסקי". שווה צפייה

 
 
 
 
 
 
 
 
 

איך להיפטר מבחור בעשרה ימים

 
How To Lose a Guy in 10 Days

אנדי (קייט הדסון) היא כותבת טור עצות במגזין נשים. במסגרת תחקיר למדור הבא שלה היא חייבת להיפטר מהבחור שלה תוך עשרה ימים. הקורבן שהיא בוחרת הוא בן (מת'יו מק'ונהי), פרסומאי מצליח ושובר לבבות. אבל אנדי לא יודעת שגם בן נכנס למערכת היחסים ביניהם מתוך אינטרס - כדי לזכות בלקוח ענק, הוא רוצה להוכיח לבוס שלו שהוא יכול להישאר במערכת יחסים יותר מעשרה ימים. אנדי עושה הכל כדי לגרום לבן לעזוב אותה, ובן עושה הכל כדי שהיא תישאר איתו - מי מהם יפסיד ראשון? קומדיה רומנטית.

במאי: דונלד פטרי (מר מאגו, איזו מין שוטרת), 116 דקות, ארה"ב 2003
(למידע על זמני ההקרנות)
 
EFilmcritic: קומדיה רומנטית עשויה לפי כל חוקי הז'אנר. הייחוד של הסרט הזה טמון אך ורק בזוג הכוכבים הכריזמטי שבו. מכיל כמה סצינות צפויות למדי. הציון: בינוני פלוס.

Box Office Magazine: הקסם האישי של מק'ונהי והדסון מבליח מבעד לקלישאות הצפויות ומעניק לצופים כמה רגעי קסם. קומדיה בעלת פוטנציאל לא ממומש של הנאה ומתח מיני. חבל שהתסריט כל כך מפורש, וולגארי ולא משאיר מקום לדמיון.

Film Journal International: מושפע עמוקות מ"סקס והעיר הגדולה", הסרט הזה מנסה להיות סרט הבנות האולטימטיבי - וכמעט מצליח. הדסון פשוט יפהפייה אמיתית. מק'ונהי נראה כקצת מלאכותי ומאולץ.
 

אררט

 
Ararat

במאי ארמני (שארל אזנבור) שמנסה להכין סרט על הטבח שביצעו התורכים בארמנים בשנת 1915, נעזר במרצה ארמנית להיסטוריה (ארסיני קאנז'יאן). בנה של המרצה, רפי, מנהל רומן עם אחותו החורגת, ובמפגש עם קצין מכס קנדי (כריזטופר פלמר), מגולל את כל הפרשיות הסבוכות בדברי ימי משפחתו. הסרט מציג סרט בתוך סרט ונע בין ארבע תקופות זמן שונות. הוא מנסה להתעסק בין השאר, בשאלת הצגת האמת וסיקור אובייקטיבי של ההיסטוריה.

במאי: אטום אגויאן (המתיקות שאחרי), 115 דקות, צרפת 2002
 
 
Filmcritic: ההיסטוריה שכחה את שואת ארמניה, ואגויאן בעל השורשים הארמנים שאף נשוי לארמנית (משחקת בסרט), חייב להזכיר לכולם שהיא אכן קרתה. נדמה שהבמאי משתמש בעלילות המשנה כתירוץ ללמד את העולם שיעור בהיסטוריה. תסריט מצוין, משחק מעולה וסיפור טוב.

Box Office Magazine: נחישותו של הבמאי להציג כל נקודת מבט אפשרית על הטבח הארמני, בסרט של שעתיים, גורמת להרגשת ניתוק אצל הצופים (כמו בשעת ביקור במוזיאון) ויוצרת סרט שהוא אומנם מבריק לעיתים, אך לא מצליח להוות תיעוד היסטורי ראוי מספיק. יותר מדי דידקטי ומרובה עלילות.

Film Threat: הסרט הכי אישי והכי שאפתני של אגויאן. קשה להתייחס לאררט כמסמך אובייקטיבי בדיוק בגלל שזאת יצירה כל כך אישית. כל הגימיק של סרט בתוך סרט, לא נראה אמין. מיוחד וקשה לעיכול.
 

מר בטיניול

 
Monsieur Batignole

הסרט מתרחש בפריז, בשנת 1942. מר בטיניול (ז'ראר ז'וניו שגם ביים) הוא קצב פשוט ופסיבי, שנשלט בעיקר על ידי אשתו (מישל גרסיה) ונמנע מנקיטת עמדה לגבי המאורעות המתרחשים עליו ובהם כמובן השתלטות הנאצים על צרפת. עד שיום אחד מגיע אל מפתן ביתו נער יהודי שמשפחת בטיניול השתלטה לו על הבית לאחר שהוא ומשפחתו פונו למחנות. בטיניול מנסה למצוא פתרון לילד, וכשאט אט מצטרפים ילדים נוספים, הוא מחליט לראשונה בחייו לנקוט עמדה, ולהעביר אותם את הגבול לשוויץ בעצמו. דרמה קומית.

במאי: ז'ראר ז'וניו, 100 דקות, צרפת 2002
(למידע על זמני ההקרנות)
 
Jam Movies: סיפורו של איש רגיל שלמרות רצונו, הופך לגיבור. הבמאי מצליח לשזור הומור לצד עובדות מזעזעות על החיים באותה תקופה (כמו בסצינה בה מר בטיניול מבקר בבית החרושת בו מאוכסנים חפצי הערך והרהיטים של היהודים שנשלחו למחנות). קצת ארוך וקצת עליז יחסית לזה שהסרט מתאר את אחת התקופות הנוראיות בהיסטוריה.

EYE Weekly: יש משהו בעייתי בהצגת דרמה קומית בנושא השואה שאשכרה גורמת לצופים להרגיש טוב. הכוכבת האמיתית של הסרט היא מישל גרסיה בתפקיד אשתו של הקצב שהופעותיה מחשמלות את המסך. ההיסטוריה מוצגת כאן בצורה הפשטנית ביותר - כל הנאצים רעים, גם משתפי הפעולה הצרפתים רעים, וכל האזרחים הרגילים בצרפת בעצם התנגדו לנאצים בכל הזדמנות.

6nema.com (בצרפתית): הבמאי משכיל ללכוד את רוח התקופה אבל לתבל אותה בהומור ובמשב אופטימי מרענן. משחק מצוין של כל השחקנים וצילומי נוף מרהיבים, יוצר סרט מהנה ומרגש שמתאים לצפייה לכל המשפחה.
 

בחודש התשיעי

 
In The Ninth Month

עלילת הסרט מבוססת על אגדה עממית שפשטה בכפרים הערביים בימי התורכים, ולפיה איש ושמו "נושא ישבנו בסל" מתגנב לסמטאות הכפר בלילות, לבוש גלימה שחורה, חוטף ילדים ומוכר אותם ליהודים. יום אחד נעלם באופן מסתורי ומפתיע אחד מילדי הכפר, ותושבי הכפר, הטרודים בחיפושיהם אחריו, חושדים באחמד (אשרף ברהום) שהוא "נושא ישבנו בסל", בשל התנהגותו החשודה: הוא יוצא בלילות להסתובב בהרים ובמערות, ושב משם בלי הסבר. אך לאחמד יש סיבות טובות להסתיר את סודו - הוא חייב להגן על חיי הסובבים אותו.

המתח בין תושבי הכפר החשדניים לבין אחמד גובר, עד שלבסוף אחמד מגורש מן הכפר ועובר לחיות חיי בדידות עם הסוד הגדול שעליו הוא שומר: ההסתננות של אחיו, ח'ליל (ג'וליאנו מר), כפליט מלבנון לתחומי הכפר, כדי לפגוש את אשתו סמירה.

במאי:עלי נאסר (שביל החלב), 108 דקות, ישראל 2002
(למידע על זמני ההקרנות)
 

אני אח של ג'וש פולונסקי

 
I am Josh Polonski's Brother

האחים פולונסקי, בן, ג'וש ואייב, עובדים יחד בחנות הבדים שלהם בלואר איסט סייד בניו-יורק. כאשר ג'וש נורה למוות באכזריות ליד החנות, לנגד עיניו של אייב, חייהם משתנים. נחוש לפענח את חידת מותו של אחיו, מגלה אייב ניו-יורק אחרת, לא מוכרת לו, ניו-יורק כפי שחי אותה ג'וש. לאט-לאט הוא מגלה את חייו הכפולים של אחיו, ההימורים, הזונות ונערת הליווי ג'יל, ונסחף אל תוך העולם הזה, כשהוא פוגע בכל משפחתו.

במאי: רפאל נדג'ארי (הצל), 87 דקות, ארה"ב 2001
סרטו הקודם של הבמאי, "דירה C5", בכיכובם של טינקרבל ואורי פפר, שעוסק בקשייו של זוג ישראלי בניו-יורק, הוקרן בפסטיבל ירושלים האחרון.
 
Jewish Film Archive: הסרט נעשה בצורה יצירתית ומקורית שמלווה אותו מהצילומים ועד לעריכה - הוא נוצר ללא תסריט מוגדר וכולו מלא באלתורים. התוצאה מרעננת ומעניינת.

MSN Entertainment: מעניין ושווה צפייה. הסרט צולם במצלמת 8 מילימטר, במשך 15 יום, כשרוב הדיאלוגים מאולתרים במקום על ידי חברי הצוות.

Variety: בשל אופן הצילום והצורה של הסרט שמוצג רק על מחצית המסך, החוויה הקולנועית קצת מוגבלת ולכן אולי כדאי לראות אותו בווידאו ולא בקולנוע.
 

שחקי אותה כמו בקהאם

 
Bend it Like Beckham

ג'ס (פרמינדר קיי נדרה) בת ה-18 היא שחקנית כדורגל מוכשרת שמאוהבת בדיוויד בקהאם וחולמת על עתיד בכדורגל מקצועני, אבל משפחתה ההודית דווקא הייתה מעדיפה לו הייתה מתחתנת עם בחור הודי חביב, וסופסוף לומדת לבשל. דרמה קומית.

במאי: גורינדר צ'אדה (מה מתבשל?), 112 דקות, אנגליה 2002
(למידע על זמני ההקרנה)
 
Film Critic: כמו בקהאם זהו סרט חם ומלא נשמה שנראה טוב ומבדר קלות. הבמאית מצליחה להראות את החסרונות והיתרונות שבכל אחת מהתרבויות - הבריטית וההודית, ואת האופן בו הן מעצבות את הנשים שלהן. היה יכול להצליח הרבה יותר אם השחקנים הראשיים היו נותנים הופעות פחות רדודות וחלולות, ולא נראים כאילו הם זורקים את השורות שלהם כבדרך אגב.

Real.com: "בילי אליוט" פוגש את "מזרח הוא מזרח". לכאורה עלילה צפויה וקונפליקט ברור, אבל הגיבורה המשוגעת שלו והטיפוסים, הופכים את הסרט למלא קסם ומלא הומור חם. היה לסרט פוטנציאל להפוך לדרמה מעמיקה אך התסריטאי והבמאית החליטו להשאיר אותו ברמת הקונפליקט הסטריאוטיפי.

Hollywood.com: קשה שלא להתאהב בג'ס. סרט גירל-פאוור מרתק ומבדר. מדגים כיצד כמו בקהאם, גם ג'ס מצליחה לשחק אותה ולקרוא תיגר על חוקי המגדר, החברה והתרבות שלה. לא יצירת מופת אבל בהחלט מרתק.
 

פיענוח

Decryptage

השאלה העומדת במרכזו של הסרט היא מה יודעת העיתונות הצרפתית על הסכסוך הישראלי- פלסטיני, וכיצד היא בוחרת לסקר את האירועים. בסרט מרואיינים עיתונאים צרפתים וישראלים, ועוד רבים שמנסים לקבוע האם התקשורת הצרפתית נוטה לטובת הצד הפלסטיני.

במאים: פיליפ בן שושן וז'ק טרנרו, 100 דקות, צרפת 2003
(הסרט עולה להקרנה יומית בסינמטק תל אביב בלבד)
 

בשבועות הקודמים

לפניכם מבחר בקורות על הסרטים שמציגים כעת בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, בעזרתן תוכלו להחליט איזה סרט שווה לכם לראות.

פגישה עיוורת, ירח דבש מטורף, יחצ"ן המסיבות, שעת האפס, בעיר ללא גבולות

לוכד החלומות, ג'וני אינגליש, צוות שנחאי, אהבות פתוחות, ספר הג'ונגל 2, אשף המסכות, מלך האריות

דרדוויל, השתול, הכוכבים של שלומי


האם מתיו מק'ונהי לא מיצה את עצמו? האם סרט יוכל לתעד אירועים היסטוריים? בואו לדבר על זה בפורום הקולנוע של נענע.

כל הביקורות, כל הסרטים - הארכיון המלא של שווה צפייה
 

אתרים

 

טריילרים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by