בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
מייד אין איזראל 
 
 
דרור נובלמן

דרור נובלמן טוען שסרטון הבכורה הישראלי ב-MTV, בכיכובם של מורן איזנשטיין ויובל סגל, יישאר איתנו הרבה אחרי שבקי גריפין תחזור משם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
בשלושים באפריל יופיע לראשונה על המסך הנציג הישראלי החדש של MTV. הנציג הזה לא יהיה בקי גריפין, מיטל דוהן, או אדיסו מאסאללה (שמאוד דומה לליונל רי'צי, כך אומרים), אלא סרטון פרסומת קצר (62 שניות) ומשובח ביותר, שיופיע ברצועת "Made in" העולמית, שמביאה נציגים מכל העולם (בעיקר הודו, יפן וסקנדינביה).

הסרטון נקרא "MTV Prime cuts", ומשתתפים בו יובל סגל, מורן איזנשטיין ואורי הוכמן, הוא ישודר חמש פעמים ביום, במשך שנה שלמה. מסגרת ה"made in" משמשת להצגת פילרים - סרטונים קצרים שמשולבים ברצועות הפרסומות - מארצות שונות בעולם; זכורים לטוב ההודי המזמר במספרה, והפינים החסונים בבקתת העץ, שחבטו זה בזה עם אלה שהותירה את לוגו הערוץ מוטבע בישבנם; עכשיו הגיע תורו של ה-Made in Israel הראשון. לסרטון אחראים צמד במאים צעירים ומבטיחים: נמרוד עציון, "סירו" לחמי והמפיק שי אברמוב. זה הסרט השני שהם מכינים לאותה מסגרת, כשהפרוייקט הקודם של השלושה, "MTV Positive", נגנז ע"י הערוץ בטענה שהוא פרובוקטיבי מדי, אך זכה להופיע במגזין הבריטי היוקרתי "קמפיין סקרין" ולביקורות נלהבות בתעשייה.

העלילה המשעשעת מאוד והמבריקה לטעמי של פריים קאטס, מכליאה בין שני עיסוקים שמגדירים גיבורי תרבות בימינו: שפים ותקליטנים. הסרטון מציג מסעדה יוקרתית ומעונבת, שבחזיתה יושבת סלקטורית כוסית (מורן אייזנשטיין), ואליה מגיע שף נושא מזוודה (יובל סגל בהופעה סופר קולית); הוא מכבד את מורן בנשיקה ונכנס פנימה, ובמסעדה משתררת דממה, ועיני הלקוחות כולם נישאות אל השף המסוקס. סגל נכנס למטבח, נוזף בעוזר הטבח (אורי הוכמן), פותח את המזוודה בתנופה, ושולף ממנה בצל גדול ושני סטייקים עגולים. את הסטייקים הוא מניח על הגריל, ואת הבצל הוא חוצה לשניים באיבחה. סגל מניח חצי בצל בין הכתף לאוזן ולהפתעת כולם מתחיל לדג'ות עם הסטייקים על הגריל, ולמקסס כאילו אלה שני תקליטים ולא גושי בשר נא, תוך כדי שהוא מאזין לבצל שעל כתפו כמו היה אוזנייה של די.ג'יי. השף מסמן לעוזר הטבח להעלות את הלוולים - שלוש עגבניות על שיפודים, ובאי המסעדה כולה פורצים בריקוד משוחרר.

מבחינה צורנית הסרט נראה ליגה. הוא עשוי בקפידה, צבעוני, מהיר, ובעיקר מצחיק. העריכה יצרה לוק מאוד עתידני וטכנוקרטי שלא נראה כמו חיקוי של שום דבר שראינו בעבר, אלא עושה רושם של עשייה קולנועית מקורית חדשנית ומפתיעה (גם אם קצרצרה), והצליחה להרשים גם את קברניטי MTV, שכבר הזמינו מצמד הבמאים סרטון נוסף.

לנציג הישראלי החדש באירופה יש גם סאונד מצויין: הסרטון מלווה במוסיקה מקורית שהלחינו אינפקטד משרום במיוחד עבורו, ומורכבת משלושה טרקים שונים שמשתלבים יחד לאורך הסרטון.

"פריים קאטס" הוא להערכתי הסרט הטוב ביותר שמשודר במסגרת זאת כיום, ועשוי לתרום לישראל תרומה תדמיתית של ממש (מן הסתם גם בבלגיה יירדו מאריק, כשייראו את אייזנשטיין בשמלה מנומרת). הפקת הסרטון מוערכת במאה וחמישים אלף דולר, אבל נעשתה בהתנדבות ע"י גופים נותני חסות שרצו להשתלב בפרוייקט. הצילומים נמשכו יומיים, על סט של כמאה איש, ונערכו בשני לוקיישנים שונים: מסעדת ג'קומטי בתל-אביב, ומסעדת הרצליה. עיקר העלות של ההפקה נעוץ בעבודת העריכה הקפדנית שבין היתר נדרשה ליצור את הסטייקים/תקליטים בפוסט-פרודקשן, היות והצוות לא הורשה להכניס בשר למסעדת ג'קומטי החלבית.

נמרוד עציון ו"סירו" לחמי צילמו את הקטע ל-MTV במקביל לצילומים של סרטם "קצוות פרומים" (פיצ'ר באורך מלא בהשתתפות אוסנת חכים, מני פאר, ריקי בליך, ועוד); הסרט העצמאי צפוי לעלות למסך הגדול בסוף קיץ 2003, ובמידה ויעמוד באותם סטנדרטים שהוצגו בסרטון הקצר, מחכה לצופים חגיגה אמיתית.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by