בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
מחפצני האדם 
 
 
תמר גלזרמן

תמר גלזרמן מזועזעת מהמיזנטרופיות השוביניסטית, הצינית והחמדנית של גיבורי "איך לאבד בחור ב-10 ימים"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
יכול היה להיות כאן ספולייר, אם רק אפשר היה לעשות כזה לקומדיה רומנטית: כל צופה, עד אחרונת הנערות המתבגרות, שיבחר לצפות ב"איך להפטר מבחור ב-10 ימים", יודע היטב שאין סיכוי שלא ייתקל בנרטיב קבוע מראש, שתמיד יכלול, לכל הפחות, את המרכיבים הבאים:
א. התדפקות נסערת, מלאת חרטה ותשוקה, על דלת בן/בת הזוג באישון ליל, שילווה בגילוי לב מוגש בגימגום חינני, ועדיף שיעשה בגשם שוטף.
ב. מרדף טעון רגשית נגד השעון שנגמר בשדה התעופה/ תחנת הרכבת/ נמל (גם לפני 50 שנה לא היה כל כך הרבה מעוף, תתפלאו).
ג. רגע אחד, לירי להפליא, בו התיעוב מתחלף ברוך, והעוקצנות השנונה - במשיכה מינית חייתית.

השלמנו עם העובדה שכשאנחנו הולכים לראות סרטים הוליוודיים, לא נזכה להצצה מעמיקה לעולמם הפנימי של הגיבורים; לכל אחד תפקיד ידוע מראש, עם תלבושת, דיאלקט וגינונים, וזה מוסכם על כולם. גם בזה יש חן מסויים, ואין יותר מדי מה לאמר על זה.

אבל גם כשאנחנו הולכים לראות סרט מהז'אנר המדובר, תתכנה הפתעות, שלרוב יתגלמו במוסכמה מסוימת (סטריאוטיפ, קלישאה וכו'), שתקבל ביטוי קיצוני אף יותר מבסרטי הז'אנר הקודמים; ב"איך להיפטר מבחור בעשרה ימים", הולך גביע הגרוטסקה דווקא לחומרנות. והפעם חומרנות כדימוי עצמי. שני יצורים שמתייחסים אחד לשני כאל מוצרים כבר ראינו אלף פעמים, אבל מידת הכנות והפתיחות בה מתייחסים כאן הגיבורים לעצמם כאל אובייקטים, היא באמת פנומנלית.

אנדי (קייט הדסון), בעלת טור סטייל "איך לרזות 15 קילו לפני סוף שבוע", ו"איך למרוט את גבותייך לכדי צורת לב", מתוסכלת ממי הביבין בהן מדשדשת הקריירה שלה, ומחליטה, כדי לעזור לחברה שהיא כשלון גמור בתורת הנסתר (כיצד אמורה להתנהג נקבה סטרייטית, שחושקת באינטראקציה זוגית מתמשכת עם זכר סטרייט), לכתוב טור שייקרא "כיצד להפטר מבחור ב-10 ימים". ואנדי, כתבת מקצועית ורצינית שכמותה, גם מיישמת, ואצה לה לצוד בחור, לא לפני שהיא מצהירה על עצמה בקריצה שובבית "אני הפתיון".

באותה העת ובאותה השעה, לגמרי במקרה, בני, (מתיו מקונהיי), גבר שבגברים, מבין בספורט ומצוייד באופנוע ובריבועים בבטן, מחליט לגזול קמפיין יוקרתי לאבני חן משתי סוכנות פרסום אחרות (אותן הוא מכנה בחיבה פטרונית "Lips and hips"), באמצעות התערבות: אם תוך עשרה ימים הוא מצליח לגרום לאשה להתאהב בו, סימן שהוא יכול לגרום לאשה להתאהב ביהלום.

היהלום והפתיון, שני חרא של בני-אנוש, מסיימים את הפגישה הראשונה בכך שהוא ממלמל "את כל כך תאהבי אותי תוך שבוע" ואילו היא, שבתחילת הסרט נראית מתוסכלת מהעובדה שכתבתה "כיצד להביא שלום לטג'קיסטן" נפסלת על ידי העורכת (ביבי נויוורת', שמצויינת גם כאן), מפטירה באהבת אדם, "אתה תצטער על היום בו נולדת".

לראשונה מזה הרבה זמן, סבתא גורל שיחקה אותה, שני הדוחים האלו מגעילים אחד את השניה. מה שגם מצליח להסביר את ההתאהבות שלהם, דבר שברוב המקרים מבלבל אותי, מפני לרוב אין לי מושג מה הדמויות מוצאות אחת בשניה; הפעם זה די ברור, השניים האלו מתאימים כמו כפפה ליד: שניהם רודפי בצע, שניהם מגיעים לריגוש מיני מתכשיטים, לשניהם אין בעייה להריץ דחקות על כל מי ששונה מהם, ואף לא לרגע אחד נראה שמצפון מייסר את שני השקרנים החתיכיים.

מכאן מתחיל רומן פיקטיבי שסופו ידוע מראש. הפתיון והיהלום מצליחים לייצג את המין שלהם בשוביניזם מדהים; כאמור, אף אחד לא יכול להתאכזר אלייך כמו שאתה יכול. הפתיון מגבשת לעצמה אישיות טורדנית פסיכוטית, מה שהיא תופסת כהקצנה מוחלטת של התנהגות לא יאה לבחורה בדייט, או כמו שהיא וחבר פלקטיותיה משננות (מנטרה ראויה לכל בחורה שלא רוצה להניס בחור, לגזור ולשמור): אני אהיה "דביקה, נזקקת ורגשנית", ואילו היהלום מפגין עצבי פאקיר, ומחזיק מעמד עם ההתנחלות הבלונדינית שצצה לו על הווריד, שהרי גם הוא, כזכור, מקצוען.

אבל יש ערך מוסף - למעשה אפילו שניים. האחד הוא הכשרון הקומי הבאמת מרשים של קייט הדסון, והשני טמון בכך ש"איך להיפטר מבחור בעשרה ימים" הוא לא רק קומדיה רומנטית, הוא גם סרט טבע, נשיונל ג'יאוגרפיק במיטבו, להלן, "איך להיפטר מבחור בעשרה ימים, או ריקודי החיזור שלא יאמנו של סוכן הפרסום התם והכתבת האכזרית". רק שקל היה לי יותר לראות לביאה טורפת זברה. בלופ.
_____________________________________________
איך להיפטר מבחור בעשרה ימים, ארה"ב 2003, 116 דקות (למידע על זמני ההקרנות)
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by