בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
מהיום - קולה עם לימון 
 
 
עידו קינן

קוקה-קולה ישראל השיקה היום את המותג שאמור לנער את שוק המשקאות מקפאונו: דיאט קולה לימון. התוצאה - חמוצה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
יום חם במיוחד נבחר להשקה הרשמית של המשקה החדש-ישן של קוקה-קולה - דיאט קוקה-קולה לימון. לפי סמנכ"ל השיווק של קוקה-קולה ישראל, ארז פז, השילוב הזה נולד במקרה, כשמלצרים שמו פלח לימון על כוסות דיאט קולה, כדי להבדילן מהקולה הרגילה. הלימון נשר אל תוך הכוס, הטעם התחבב על הקהל והפך נפוץ. "חברת קוקה-קולה ראתה שיש בזה פוטנציאל, וכך נולד המוצר", סיכם פז בגאווה. מי אמר שקוקה-קולה היא לא חברה עממית?

המשקה הושק לראשונה בארה"ב באוקטובר 2001, וב-23 מדינות עד היום. מנכ"ל קוקה-קולה ישראל, איציק תמיר, סיפר שהמשקה עבר מבחני טעימות בארץ במשך שנה, "והטעם לא היה מה שחשבנו. עשינו התאמות ושינויים כדי להתאים אותו לטעם הישראלי". לטובת החברה, כדאי שזה יהיה מוצלח יותר מהגיור של צ'רי קולה, שכשל בשל הטעם הלא מוצלח והוסר מהמדפים בארץ בבושת פנים.

זקני צפת זוכרים שקוקה-קולה אינה החברה הראשונה שעשתה זאת: שוופס שיווקה בארץ שנים רבות את "שוופס קולה עם טיפת לימון". מומחי קולה יודעים לספר שהלימון הוסף כדי לכסות על הטעם הבעייתי של הקולה. תמיר מודה שגם אצלם, הלימון הוא הסוואה: "המוצר פונה לאלה שרוצים משקה בלי קלוריות, בטעם מעולה ובלי הטעם שאלה שרגישים לדיאט לא אוהבים". לא צפויה השקה של קוקה-קולה לימון שאינו דיאט, הוא מבהיר: "אנחנו רוצים להרחיב את הטעם ולהגיע לקהלים נוספים שנרתעים מהטעם של הדיאט". וסמנכ"ל השיווק פז מסכם: "זה מוצר דיאט שאין לו טעם של דיאט".

למרות שהמשקה החדש לא יופץ בשלב זה בברזי הקולה (קולחנים), תמיר מצפה להשתלט איתו על עד חמישה עשר אחוז משוק שותי הדיאט קולה, "והאחרים יהיו צרכנים חדשים - של מים ושל משקאות אחרים". יעדי השיווק יומרניים אפילו יותר: החברה מקווה להגיע להתנסות של 1.5 מיליון איש, ול-80 אחוזי מוּדעות למותג בקרב הציבור הרחב. "צרכן דיאט קולה כמעט לא שותה שום דבר אחר. הוא נאמן לו - שותה רק אותו. אנחנו רוצים לתת לא משהו לגוון. המטרות הן להראות חדשנות, להביא צרכנים חדשים לקטגורית הדיאט, להרחיב צריכה של המוצרים המוגזים ולגרום למי ששותה – לשתות יותר. זה הביזנס שלנו".

והטעם? חמוץ.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by