בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
יש חיים מחוץ לציון 
 
 
אודליה ברקין

אודליה ברקין זוכרת גם את הסרטים האחרים שעולים השבוע מלבד המטריקס: "אביב של סתיו", "מדרכות" ו"תא הטלפון" בטרום בכורה. מה שווה צפייה?

 
 
 
 
 
 
 
 
 

מטריקס Reloaded

 
The Matrix Reloaded

בפרק השני בטרילוגיית המטריקס, ניאו (קיאנו ריבס) לומד לשלוט בכוחותיו הבלתי רגילים בזמן שציון נמצאת תחת מצור של צבא מכונות. רק שעות ספורות מפרידות בין האדם האחרון על כדור הארץ, לרבע מיליון זקיפים המתוכנתים להשמיד את האנושות. כל התקוות מתגלמות בניאו - האחד. האם יצליחו ניאו, טריניטי (קארי אן מוס), מורפאוס (לורנס פישבורן) וחבריהם, לנצח את השיטה ולשרוד את אימת המכונות?

במאים: אנדי ולארי וושבסקי (מטריקס), 138 דקות, ארה"ב 2003
למידע על זמני ההקרנות
למקבץ ביקורות מקיף
 

אביב של סתיו

 
Babi Leto

פנדה (ולסטימיל ברוצקי) הוא פנסיונר מלא שמחת חיים וחוש הומור שמסרב להתייחס למוות האורב לו מעבר לפינה ומעביר את ימיו בשלל מתיחות יצירתיות, ביחד עם חברו בנפש אדה (סטניסלב זינדולקה). אשתו (סטלה ז'זבורקובה) היא ההפך הגמור ממנו - היא דווקא חוסכת כל מטבע מיותר למען סידורי ההלוויה וכועסת עליו שהוא מתנהג כמו ילד חסר אחריות ולא מתכונן למותו המתקרב. יום אחד נאלץ פנדה להתמודד עם תוצאות מעשיו. קומדיה.

במאי: ולדימיר מיכלק, 95 דקות, צ'כיה 2002
למידע על זמני ההקרנות
 
Slant Magazine: כשמו כן הוא - סרטו שמערב התחלה וסוף, אופטימיות ופסימיות וחדוות חיים יחד עם ההשלמה עם המוות. סרט מקסים ושובה לב על אהבת האדם והעולם. סרטו האחרון של ברוצסקי, שנכתב במיוחד עבורו. השחקן חלה זמן קצר לאחר תום הצילומים והתאבד באפריל, בגיל 81.

The Hollywood Reporter: הפילוסופיה שהסרט מציע, לפיה הדרך היחידה למצות את החיים עד תום היא באמצעות מעשי קונדס ורמאות, לא ממש אמינה. ההופעות המשובחות של שלושת השחקנים הראשיים, הכריזמה הכובשת של ברוצסקי וההומור הרב, הופכים את הסרט למעניין למרות איטיותו.

New York Times: עוגיה חמוצה מרירה המצופה בציפוי קו אחיד של סוכר - קומדיה שמכסה הרבה מאוד רגשות שליליים, הומור שחור ונושאים מדכאים. ברוצסקי וז'זבורקובה, בתפקיד אשתו, היו חברים מהתיאטרון ב-55 השנה האחרונות, והכימיה ביניהם ניכרת בסרט.
 
 

מדרכות

 
Piedras

הסרט מספר את סיפורן של חמש נשים, ומערכות היחסים שמתפתחות סביבן וביניהן, דרך הנעליים שלהן. ליבה הקשוח של אדלה (אנטוניה סאן חואן), שמתוודעת לאינטימיות החושנית של הטנגו; לייר (נאחוואה נימרי) שבורת הלב, שעומדת על סף נפילה מרחבת הריקודים; מרי כרמן (ויקי פנייה), אם חד-הורית, שהתעייפה מהיבלות מהנהיגה במונית; אניטה (מוניקה סרברה), שמשוטטת ברחובות ומחפשת מטוסים חולפים בשמיים; ואיזבל (אנג'לה מולינה )האלגנטית והמשועממת, שמתעקשת לבזבז את כספי בעלה כדי לקנות נעליים בשתי מידות קטנות יותר. חמש סינדרלות, בלי נסיכים. כולן מחפשות הזדמנות שניה ואולי שלישית.

במאי: רמון סאלזאר (סרטו הקצר של סאלאזר מ-1999 "הונגוס", זכה ב- 50 פרסים בפסטיבלים ברחבי העולם והפך כבר לסרט פולחן - זהו סרטו הארוך הראשון), 134 דקות, ספרד 2002
למידע על זמני ההקרנות
 
Jigsaw Lounge: היומרה הייתה ליצור אפוס דומה למגנוליה, רק שהסרט הזה נעדר עושר חזותי דמויות מפותחות ועלילה בנויה היטב, ולכן גם הרבה פחות מעניין. ניסיון נחמד שלעיתים מצליח אך לרוב מתפספס.

Cine Estrenos: הקולנוע הספרדי המודרני זכה לכינוי קולנוע נשי - בשל חיבתו של אלמודובר למלודרמות ובמרכזן סיפורי נשים. למרות שהסרט סובל מהחסרונות המובנים של יצירת ביכורים של במאי, סאלזאר מצליח לספר סיפור טוב כמעט כמו אלמודובר. כל אחד מהסיפורים אלגנטי ומעניין.

AMG: הסרט מגלם את הפתגם לפיו אסור לשפוט אדם, עד שלא צעדת כברת דרך בנעליו. מזכיר מאוד את סגנונו של אלמודובר בדמויות האקצנטריות שלו, בבחירה בנשים כמרכז, ובהתמקדות בעולמן הפנימי במקום בעולם החיצון.
 

תא הטלפון - טרום בכורה

 
Phone Booth

הסרט, המתרחש כולו בתוך וליד תא טלפון בניו יורק, עוקב אחר סטו שפארד (קולין פארל), סוג של יחצ"ן, המוצא עצמו במלכוד לאחר שהרים את שפורפרת הטלפון הציבורי, לגמרי במקרה. מעברו השני של הקו, מאיים עליו אלמוני כי הוא יהרוג אותו אם יניח את השפורפרת. השעות חולפות, וסטו, האיש הבטוח בעצמו וחסר האתיקה, עובר תהליך בלתי צפוי של התפתחות מוסרית. הוא נחשף בכל מערומיו הנפשיים ע"י המטלפן. השקרים של סטו, חצאי האמת והערפילים של חייו כבר לא משנים. במקום כל אלה הוא צריך לחפור עמוק אל תוך עצמו, לגייס את כל כוחותיו ולצאת חי מתא הטלפון. עם פורסט וויטקר וקייטי הולמס.

במאי: ג'ואל שומאכר (הלקוח, בדרך למטה), 81 דקות, ארה"ב 2002
למידע על זמני ההקרנות
 
ShowBiz Data: מופרך לחלוטין ומתלהב מעצמו. יותר גימיק מאשר סרט, מעניין קלושות.

EYE weekly: הבמאי שידוע בראוותנות וחוסר העידון שלו, רק מרוויח מהתסריט המדוקדק של כהן, ומתמתן בצורה ראויה ביותר. המעבר של פארל מגבר בעל בטחון עצמי לקורבן נוירוטי, נעשה בצורה יפה ומשכנעת. מאבד גובה אחרי החצי שעה הראשונה וממש בא לנתק את השיחה.

Inside Out: שומאכר מבין את חשיבותו של הדימוי הוויזואלי, ובעזרת ארבע מצלמות עריכה תזזית יצר סרט קצבי ביותר.
 

בשבועות הקודמים

לפניכם מבחר בקורות על הסרטים שמציגים כעת בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, בעזרתן תוכלו להחליט איזה סרט שווה לכם לראות.

מפרקים את הבית, נשים אמיתיות, רק נשיקה, לך תדע, כחול מושחת

השעה ה-25, יצרים של אישה, המנגליסטים, האיש מהרכבת

דבדאס, סדנה לעצבים, אנג'לה


אז מה, מטריקס 2 מאכזב או מפתיע לטובה? בואו לדבר על זה בפורום הקולנוע של נענע

כל הביקורות, כל הסרטים - הארכיון המלא של שווה צפייה
 

אתרים

 

טריילרים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by