בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
אי אפשר להתרכז כששלמה ארצי אוכל דג 
 
 סמואל מאנגליה. גם הוא בקשר לאהבה   
 
תמר גלזרמן

תמר גלזרמן מצאה שתרומתה המרכזית של "בקשר לאהבה" לחיינו היתה בחיזוק התובנה לפיה בני אדם הם אנשים משונים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הדבר האחרון שאעשה בחיי הוא ללעוג למי שמחפש אהבה. האנשים האמיצים האלו, שלא מתיימרים להיות יחידות אוטרקיות שלמות אם הם לא מרגישים ככה, ומרהיבים עוז להכריז זאת בראש חוצות העיר, הם הגיבורים שלי בעת הזו. הפוסט פסה, יחי הרומנטיקנים החדשים.

אבל שום פתיחות שובת לב לא תוכל להזיז אותי מהאקסיומה שלי, שנבדקה על המוחות המבריקים והלבבות הטהורים ביותר, והיא הולכת כך: אף אדם, גם הרהוט והדיפלומט ביותר, לא יכול לדבר על עצמו שתי דקות ברצף, מבלי להפגין צדדים של ביזאר קשה, או לכל הפחות לצאת סתום בלחץ. לרוב זה יקרה במהלך עשר השניות הראשונות של המונולוג.

אנשים מכל סוגי האוכלוסיה, הכוללת במפתיע גם את אלו שלא היינו מצפים לראות משווקים עצמם - בחיל וברעדה, לכל דורש ודורשת - מצאו לנכון - וכל הכבוד להם - לנסות למצוא מזור לבדידותם בשעת לילה לא מספיק מאוחרת, על הספה של טל ליפשיץ הקסומה (הידועה גם כטל כהנא), בתוכנית הקאלט שנקטעה באיבה, "בקשר לאהבה".

הקונספט היה פשוט למדי: כל בחור או בחורה מקבלים כחמש דקות האחד, ושופכים את ליבם. האורח הממוצע מגיע תוך תריסר שניות, לכל היותר, לחשיפת תחביבים ביזאריים ("אני אוהב לישון עם הדולפין שלי. לחיות את החיים כמו דולפינים. להתעדכן במה שקורה איתם"), תשוקות ("אני יכול להגיד את זה למצלמה? מין אוראלי בוואדי עררה"), מאוויים ("אני רוצה גבר שנראה טוב בחולצה שחורה. בחולצה שחורה פשוטה. לא כל גבר יכול"), רגעים מעצבים, ("אף אחד לא יכול להתרכז במשמרת כששלמה ארצי אוכל דג"), וברוב המקרים גם פירוט גרפי על הפרידה האחרונה והאקס המיתולגי. אטרקטיבי.

במידה ולא נעשתה החלטת מערכת נכלולית במסדרונות "בקשר לאהבה" למצוא את מקבץ האנשים המשונה ביותר בישראל, גובר המסתורין עוד יותר. נסתרים מעיני השיקולים שמניעים אדם לחשוף עצמו לעיניהן הציניות של כלבות כמוני ולהראות למצלמה, בנחישות ובדיוק, כל פרט שימנע ממנו למצוא זוגיות. האופציה היחידה היא שאין ברירה - שכמו מצמוץ נוכח גרגר חול, או כאב בטן אל מול איום, בליל השטויות הוא התגובה האוטומטית של הגוף האנושי בעת שהוא נאלץ להוכיח את שוויו האבולוציוני.

אך מה שמדהים באמת הוא שהתוכנית ערוכה, אפילו ערוכה מאוד, והמשפטים שנבחרו הם הם המשפטים המייצגים. הצופה ההמום לא מתרשם מהגמגומים, ההשהיות והלפסוסים; התמונה המצטיירת היא ההארד-קור האמיתי בקשר לאהבה, מלווה במספר תיבה קולית. הקטעים, אגב, מוקרנים גם סתם כך, בין פרסומות, למקרה שלא רק ביופלה או בבנק חדש חשקה נפש הצופה.

על מנת לזכות סוף סוף במקומי הנחשק בדפי המחקר הפסיכו-סוציולוגי, החלטתי לשלוח ידי בבדיקת האקסיומה, ולראות אם אכן כזו היא, ולבקש מכמה מחבריי, אנשים נחשקים ומצויינים, שתור בחורות ובחורים משתרך אל מול דלתם, להציג עצמם במשך שלושים שניות, התוצאות לא הפתיעו. אם הייתי שומעת את המונולוגים האלה קודם, לאיש מהם לא היה מפתח, שלא לדבר על שירות חסימה לאלתר בבזק.

אבל בכל זאת אדם אופטימי אני. מי שיוכל להגיע לשלושים שניות מלל לא תמוה וקביל, מבלי לערוך את עצמו, ממש כאן בטוקבקיה שלמרגלות העמוד, ייזכה גם במצוות מחיקת החיוך המרוצה מעצמו מעל פניי, וגם, אם ירצה השם, באהבת אמת. דרך צליחה.
____________________________________________________
בקשר לאהבה ירדה מן המסך ביום שני בלילה. מי ייתן ותשוב במהרה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by