בערוץ
 
 
 
 
 
 
צה"ל שכולנו אהבנו לשנוא 
 
 
ניר נון נוה

אסף הראל, שמביים את סדרת האנימציה הראשונה על צה"ל, מבטיח סיטקום בין הסימפסונס וסאות'פארק שיציג את הצדדים הפחות הירואיים של הצבא

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אסף הראל, שביים בעבר את "שוטטות", עובד בימים אלו על סדרה קומית חדשה - מ.ק. 22 (שם זמני), שתהיה קומדיית המצבים המקורית הראשונה באנימציה מלאה. משהו בין סאות'פארק לסימפסונס, הוא מבטיח.

"כל יוצרי הסדרה הם אנשים שהשירות הצבאי שלהם היה יותר מעולם האפסנאות ופחות מעולם אקי אבני, יותר צבא כמו שהוא באמת, כמו שמכירים אותו, בלי הצד ההירואי ובלי האתוס הגברי לסוגיו. חווינו את הצבא כמו שהרוב חוו אותו, עם שביזות, הפקרות, חוסר איכפתיות והטמטום של המערכת. ועל כך הסדרה, על השנים הללו שהעברנו במערכת ואמרנו לעצמנו - זה פשוט לא יכול להיות. החלטנו שאת הצד השני כבר דחפו לנו מספיק והגיע הזמן להראות את הצד שכולנו מכירים".

- והקונספט?
"זאת סדרה עלילתית לכל דבר, עם הרבה דמויות, שחקנים, וכל פרק מספר סיפור אחר. במרכז הסדרה עומדים שני אפסנאים - חנוכה ושולמן. אמנם מדובר בבסיס טילים סודי, אבל כולנו יודעים שמרכז העצבים של כל בסיס, סודי ככל שיהיה, הוא הרס"רים והאספנאות. גם בבור האפסנאים הם הכי חזקים. יהיה פן סאטירי על הצבא ועל החברה הישראלית בכלל. הצבא כאן מייצג את החברה, עאלק כור ההיתוך".

- ההשוואה לסאות'פארק מוצדקת?
"במידה מסויימת. אם ניקח את הסימפסונס מול סאות'פארק, אנחנו במקום מסויים באמצע. מהבחינה הטכנית לפחות. הסימפסונים מייצגים קצה אחד, שהכל מצוייר ביד, פריים אחרי פריים, באיכות תלת מימד, ומצד שני סאות'פארק שהכל מצוייר בדו מימד והדמויות זזות כמו בובות. אנחנו באמצע - יש אצלנו הרבה שימוש בדו-ממד, אבל לא בהקצנה של סאות'פארק, כי יהיה אצלנו שימוש בתלת ממד וגם רקעים יותר מושקעים. סאות'פארק הראו שאם יש לך תסריט מצחיק - אתה יכול לעשות סדרת אנימציה מצליחה גם בלי השקעה של מיליון וחצי דולר. אנחנו לקחנו את העקרון הזה, אבל לא בהקצנה שלהם".

"מבחינת ההומור - הסימפסונים הם סדרת פרייםטיים לכל המשפחה, בעוד סאות'פארק יותר קיצוני בהומור שהולך יותר רחוק, יותר פוגע, יותר שחור. מאחר והבית שלנו הוא ערוץ ביפ ולא ערוץ ברודקאסט בפריים טיים, זה מאפשר לנו ללכת על הומור יותר קיצוני".

- איך זה לביים סדרת אנימציה לעומת, בוא נאמר, שוטטות?
"עולם אחר לגמרי. זו הפעם הראשונה שאני מביים אנימציה וזה מדהים. בכתיבה אנחנו חופשיים לגמרי. אין לנו מגבלות בכלל, שזה דבר ממכר. אם בהפקת סדרה רגילה, בעיקר בארץ, כל הזמן עולים שיקולי הפקה ותקציב, לוקיישנים ודרישות - הרי שכאן הכל אפשרי. אנחנו יכולים להחליט שהם נוסעים לירח, וקאט, הם בירח".

"מבחינת הבימוי גם יש חופש מוחלט, אבל פתאום אתה צריך לחשוב על דברים שמעולם לא חשבת עליהם. למשל מבחינת לוקיישנים או ליהוק - פתאום אין לך מגבלות, ואתה צריך לחשוב על כל פרט. כשמלהקים בדר"כ מחפשים את השחקן שהכי יתאים לדמות, ומי שמגיע ומתאים מתקבל. כאן, פתאום אתה צריך ליצור את השחקן, וצריך לחשוב על מיליון דברים כמו אורך האף, המרחק בין העיניים, צבע השיער. הכל אפשרי, הכל בר שינוי, ואתה צריך להיות הרבה יותר מדויק לגבי מה אתה רוצה בדיוק".

- באיזה שלב נמצאת ההפקה?
"סיימנו לכתוב חצי עונה, ועכשיו מקליטים ובימים אלו ממש מתחילים לצייר. הסדרה עצמה מתוכננת לעלות בתחילת 2004".

- משפט אחד על הסדרה.
"זו סדרה שלא דומה לשום דבר. זה דבר שעוד לא ראינו כמותו".
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by