בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
שוקו ובקלאווה 
 
 
אידן סגל

אידן סגל עם כל הביקורות על הסרטים שעולים השבוע בבתי הקולנוע: "הג'וב האיטלקי", "ערוצים של זעם" ו"רומן מזדמן" בטרום בכורה

 
 
 
 
 
 
 
 
 

הג'וב האיטלקי

 
The Italian Job

עזבו אתכם מהיי-טק, תשכחו מעריכת דין ובטח משירות אפור וארוך במשטרה - המקצוע המבוקש ביותר כיום, על פי מדד הסרטים ההוליוודים (והרי אין מדוייק ממנו) הוא להיות חבר בכנופיית שודדים מתוחכמת ורבת פעלים, מקצוע המשלב יוקרה עם האפשרות לעשות ים כסף.

"הג'וב האיטלקי", כמו "אושן 11" או "משחקי אמון" שבאו לפניו, מציע מגוון מסלולי התמחות לשודד המתחיל: אפשר להיות האקר ערמומי (כמו הדמות אותה מגלם סת' גרין, "אוסטין פאוארס"), מומחה לחומרי נפץ (מוס דף, "שואוטיים") או פורץ כספות מיומן, תפקיד שבסרט זה מופקד בידיה הענוגות של שארליז ת'רון ("משחק הצבאים"). עוד מודלים לחיקוי שהסרט מציג, הם השודדים הנכבדים אדוארד נורטון ודונלד סאתרלנד. אם תתמידו ותצטיינו בעבודה, תוכלו אף להנהיג כנופיית שודדים משלכם, ממש כמו צ'ארלי קרוקר (מארק וולברג, "שלושה מלכים") - הו, כמה ההורים יהיו מרוצים אז!

אבל לא הכל זוהר וקל בעולמם של הפושעים. לפעמים יש תקלות ובעיות, ואני ממש לא מדבר על זוטות כמו המשטרה והחוק. אחד השודדים בוגד בחברי הכנופיה של צ'ארלי ונעלם עם כל הזהב שנגנב ביושר במהלך עבודה בוונציה, איטליה (ומכאן השם). אין לחבורה בררה אלא להגות תוכנית מבריקה, הכוללת פקק תנועה עצום, שגם זקני גלגל"צ בלוס אנג'לס לא זוכרים כדוגמתו, ושלוש מכוניות מיני קופר צבעוניות, שיש הטוענים שהן הכוכבות האמיתיות של הסרט. רק ככה הם יוכלו להרים בחזרה את הקופה, כי הגונב מגנב פטור.

מדד העגבניות הרקובות: 75 אחוזים מהמבקרים אהבו, ציון ממוצע של 6.7 מתוך 10. הביקורות מגדירות אותו כסרט קיץ מבדר - יש לו הרבה להציע בכל מה שקשור להומור, למרדפי מכוניות ולדרכים מתוחכמות לשדוד מיליונים, ומעט מאד בכל מה שקשור למחשבה או עומק.

הכסף מדבר: לאט לאט ועם הרבה סבלנות, חצה השבוע הסרט את קו ה-100 מיליון דולר בארה"ב בלבד. הישג יפה לסרט בעל תקציב בינוני של 60 מיליון דולר.

במאי: פ. גארי גריי (המתווך), 111 דקות, אנגלית, ארה"ב, 2003
(למידע על זמני ההקרנות)
 
James Berardinelli’s Reelviews: הסרט המקורי משנות ה-60 בו כיכב מייקל קיין היה קליל ומשעשע יותר, אבל בכל זאת - בזכות משחק מצויין של כל צוות השחקנים ושילוב נכון של הומור ופעולה, זהו אחד הסרטים הראויים ביותר של הקיץ. לא יצירת מופת, אבל עושה את העבודה.

Roger Ebert: לפעמים הולכים לקולנוע בשביל הנאה מיידית ותו לא. "הג'וב האיטלקי" לא מציע דבר מעבר לדיאלוגים שנונים, מרדפים מלהיבים ודרך מקורית ומבריקה לגנוב 35 מיליון דולר. שעתיים של אסקפיזם עשויות היטב.

The Movie Chicks: אם הקטע שלכם הוא מרדפי מכוניות יחודיים, הימלטויות נועזות ומעשי שוד משוכללים, בתוספת מנה נכבדה של הומור וצוות שחקנים מצודד במיוחד - זה הסרט בשבילכם.

צביקה בשור: אהבתי!
 

ערוצים של זעם

 
מה כבר יודעים באמריקה. כל מה שהם עושים יש גם פה, אבל בקטן. קחו היפ הופ למשל - באיחור של חמש עשרה שנה גם לנו יש אחד כזה, ועוד ציוני. בכל מקום אפשר למצוא ראפרים מקומיים, זועמים, לבושים חולצות אוהל ומנופפים בידיים כאילו הם מנסים לגרש זבוב - כמו באמריקה.

אז עכשיו החיקוי מושלם - יש גם ריב היפ הופ מתוקשר ומיוחצן, טופאק וביגי סטייל. סאבלימינל (זה "האמיתי" מהשוקו) ותאמר נאפר (מ-D.A.M.) התחילו ביחד, נפרדו בכעס ומאז הם מלכלכים זה על זה. בניגוד לאמריקה הגדולה אין כאן נפנופי אקדחים ולא מתנקשים באף אחד (בינתיים) אבל יש את התוספת המקומית היחודית שלנו - הסכסוך היהודי–ערבי, שמצליח לתדלק היטב את הקרב בין השניים. ממש הזדמנות פז לקולנוע הישראלי הדוקומנטרי להציג את היחסים העכורים בין שני העמים מזווית חדשה, יענו האם המוסיקה תוכל להתגבר על האיבה?

פרסים ועיטורים: זוכה פרס וולג'ין לסרט התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל ירושלים האחרון.

במאית: ענת הלחמי, 72 דקות, עברית וערבית, ישראל, 2003
(הקרנות: בסינמטק ת"א - בימי שישי בחצות ובשבתות ב-17:00)
 
 

רומן מזדמן - טרום בכורה

 
D’calage horaire\Jet lag

הנה סרט שמציע לקהל הישראלי סיטואציה שניתן להזדהות איתה. בקומדיה רומנטית צרפתית זו נפגשים שני הגיבורים בעקבות שביתה בשדה התעופה. מה הלאה, קומדיית פעולה באוהל הנשים החד הוריות? דרמה משפחתית בהפגנות התמיכה לאבי נימני?

הזוג הרומנטי בפוטנציה הם פליקס (ז'אן רנו, "ליאון"), שף מומחה לאוכל קפוא, דבר שכנראה אמור לרמוז לנו על אופיו, ורוז (ז'ולייט בינוש, "שוקולד"), קוסמטיקאית אובססיבית לגבי איפור ותמרוקים, עם חבר מתעלל בעברה (סרגיי לופז', "יחסים פורנוגרפיים"). שניהם היו אמורים לעלות על מטוס מפריס, אבל השביתה שיבשה להם את התוכניות. במקום זה הם יעבירו את הלילה במלון, אך אבוי, מסתבר שבכל פריס אין מספיק חדרים ועל כן השניים נאלצים לחלוק חדר. כמובן שמדובר בהפכים גמורים שמתעבים זה את זה, אבל זו קומדיה רומנטית ויש להם את כל הלילה כדי להתאהב, אז באמת שאין סיבה לדאגה.

מדד העגבניות הרקובות: 53 אחוזי טריות וציון ממוצע של 5.5 מתוך 10. המבקרים לא ממש התרגשו מהסרט. הם העדיפו להתמקד בצמד השחקנים הראשיים ובמשחקי לשון בינוניים על טיסות ואוכל צרפתי. באופן כללי נטען שהשחקנים מענגים כסופלה, אבל הסרט לא ממריא.

במאית: דניאל תומפסון, 91 דקות, צרפתית, צרפת\בריטניה 2002
(למידע על זמני ההקרנות)
 

בשבועות הקודמים

לפניכם מבחר בקורות על הסרטים שמציגים כעת בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, בעזרתן תוכלו להחליט איזה סרט שווה לכם לראות.

פרדי נגד ג'ייסון, הים, לתפוס את הפרידמנים, הג'וב האיטלקי

זהות, למות על הנוף, סיפורי בתי קפה, לתפוס את הפרידמנים

טומב ריידר 2 - סוד החיים, טיפשים בהפסקה שנייה, לרכב על הלוויתן, סיפורי בתי קפה


איזה תפקיד הייתם רוצים למלא בשוד הקולנועי המתוחכם הבא: "החתול" המטפס על קירות, נהג השודים, הבחורה הסקסית שמפתה את השומר או זה שסופר את הכסף בסוף? בואו לדבר על זה בפורום הקולנוע של נענע.

כל הביקורות, כל הסרטים - הארכיון המלא
 

אתרים

 

טריילרים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by