בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
פופ רינג 
 
 רותי הולצמן, מימין, ולאה לופטין   
 
ניר נון נוה

רותי הולצמן מסבירה לניר נוה את פשר הקאמבק של שוקולד-מנטה-מסטיק

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לפני כשלושים שנה הן פרצו לתודעה והפכו לאחד הסמלים החזקים של ישראל בסבנטיז. שלישיית שוקולד-מנטה-מסטיק, הן ירדנה ארזי, רותי הולצמן ולאה לופטין (שהחליפה את תמי עזריה שפרשה בתחילת הדרך). לא בהכרח בסדר הזה.

השלוש יצאו מלהקת הנח"ל וכבשו את הרדיו והבמות, היו חביבות הקהל ומתוקות העם. אין כמעט פסטיבל בישראל בו לא לקחו חלק, החל מפסטיבל הפזמון והזמר, דרך הפסטיבל החסידי, פסטיבל הבירה ואפילו פסטיבל הזמר המזרחי. אה, וגם פסטיבל שירי הילדים. וגם האירוויזיון.

השלישיה הפכה ללהקת הבנות המצליחה ביותר אי פעם בישראל, והחזיקה מעמד כחמש שנים עם שלושה אלבומים. עכשיו, 25 שנה אחרי הפירוק, רואה אור בהד-ארצי האוסף המלא של הבנות. במסגרת גל הרטרו הבלתי נגמר, אחרי רותי נבון וסקסטה ורוחמה - הגיע תורן. אלבום אוסף כפול ובקרוב גם מופע במסגרת מופע הקאמבק של ירדנה ארזי, אלא מה.

אחרי הפירוק שרדו שתי הענקיות - ירדנה ארזי, שנקטפה ישר להנחות את האירוויזיון המיתולוגי בירושלים ב-1979, שמיד אחריו פרצה לעולם ככוכבת על בפני עצמה, ולאה לופטין, שעברה לקריירה עצמאית. השלישית, רותי הולצמן, די נעלמה מהנוף הציבורי.

לרגל האלבום, החידוש והאיחוד נקראה דווקא הולצמן לדגל, לספר על האלבום, על המופע ועל החיים אחרי השוקו-מסטיק.

- איך ההרגשה עם יציאת האלבום?
"הרגשה נהדרת. זה עושה פלשבק לאחור, הרבה כיף. להתרפק על זכרונות. זה אוסף יפה מאד שכיף לנו לשמוע אותו, להפגש עם הבנות, לשחזר את אותם ימים".

- אתן חלק מגל הרטרו הבלתי פוסק. מה קורה כאן?
"אני לא ממש יודעת. אני חושבת שזה נוצר מכמיהה לשירים עבריים קלאסיים. לא יוצרים היום מספיק שירים ישראליים. פעם היו כל מיני מסגרות, כמו הלהקות הצבאיות שהוציאו המון שירים ופזמונים. היום אין מסגרות כאלו, והקהל מתגעגע".

- איך התנהל תהליך הפקת האלבום?
"ברגע שהד ארצי קיבלו את המאסטרים מפשנל (מפיק הבנות באותם ימים - נ.נ.נ) התחילו גישושים בנושא, אבל היו חסרים מאסטרים והסכמות של הגופים השונים. כשהדברים הטכניים נפתרו - באו אלינו ואנחנו הסכמנו להוציא את האוסף בשמחה. הייתה לנו עורכת מעולה, נגה טל, שהייתה מאד קשובה לרצונות ולזכרונות שלנו. היא נתנה לנו את התחושה שאנחנו יכולות לבחור או לפסול כל שיר, אבל לאט לאט היוצרות התחלפו ואנחנו הקשבנו לה".

- ואכן פסלתן שירים?
"כן. היו שירים מפסטיבל שירים חסידיים ומפסטיבל שירי ילדים שהחלטנו לוותר עליהם. הבנו שצריך לכמת את החומר כי אי אפשר להוציא באוסף אחד יותר מדי שירים, וצריך גם לבנות אוסף שניתן להאזין לו ברצף. מה גם שחלק מהשירים לא ממש עמדו באיכויות הנדרשות. אבל אני חושבת שבסופו של דבר הגענו למוצר האופטימלי".

- השיא שלכן היה באירוויזיון 1976 עם 'אמור שלום'?
"במידה מסוימת כן. גם היום וגם אז לייצג את ישראל באירוויזיון זה דבר מאד גבוה, מאד נחשב, ואני חושבת שעשינו את זה על הצד הטוב ביותר".

על הצד הטוב ביותר אומר, אמנם, להגיע למקום השישי בלבד, אבל כזה שבעקבותיו הגיעה גם קריירה בינלאומית. הבנות על הבמה בהתרגשות רבתי, בעוד פשנל מסתובב מאחורי הקלעים עם סנדלים תנ"כיות וסוגר חוזים בינלאומיים.

"אחרי האירוויזיון הופענו המון באירופה, בגרמניה ובסקנדינביה", משחזרת הולצמן, "וגם בקנדה וארה"ב. ישר אחרי האירוויזיון הקלטנו בהולנד את הגרסה האנגלית לשיר, ואח"כ נסענו לגרמניה להקליט גרסה בגרמנית (שמופיעה גם בדיסק - נ.נ.נ), וסיבובי הופעות שהיו הצלחה גדולה. בגרמניה אפילו היה לנו חוזה עם חברת תקליטים מקומית והוצאנו שם כמה סינגלים".

לקראת סוף ימיה של הלהקה השמועות רחשו שהבנות בכסאח חסר תקדים. מתוקות מתוקות על הבמה, אבל לא מדברות אחת עם השניה מאחורי הקלעים. אבל היום הן חברות בנפש כמעט. "אנחנו חברות טובות, כל השנים היינו בקשר. עכשיו הוא יותר הדוק, כמובן, בגלל האלבום. אבל אנחנו מדברות המון בטלפון, נפגשות המון - גם שלא לצורך עבודה, מקשקשות ונורא נהנות".

- ובקרוב המופע.
"כן, ירדנה תארח אותנו במופע שלה, מיד אחרי החגים. זו תהיה חוויה בפני עצמה".

- אתן מבטיחות לא לאכזב כמו סקסטה, שהתחושה היא שהן לא נתנו שום דבר חדש על הבמה?
"כרגע מדובר בדף חלק. אני מאמינה בצוות המקצועי, וכשנפגש נחליט על הכל. אני לא מאמינה שנשחזר הכל אחד לאחד. כדי לשחזר את מה שהיה אנחנו צריכות להיות שוב בנות 27. אני מאמינה שהצבע יהיה אותו צבע, אבל השירה והעמידה יהיו מותאמים לנו כיום, התייחסות עכשווית".

- אחרי הלהקה ירדנה ולאה הפכו כוכבות ואת התפוגגת. מה קרה?
"זה היה מבחירה. אחת הסיבות שפירקנו את השותפות הייתה שרציתי לקחת קצת רוורס בקצב העבודה. להיות בשלישייה זה לא היה לשיר. זו הייתה עבודה קשה מאד והתמסרות טוטאלית. אני התחתנתי, רציתי בית, משפחה, ילדים וחיים פרטיים שאני אחליט בהם אם אני בבית או בנסיעות ביום הולדת שלי. מכיוון שבחרתי בחיים פרטיים לא עשיתי שום דבר שצריך לקחת אותי לכל מיני מקומות בשעות לא שעות. היום אני נשואה, עם שני ילדים בצבא, בעל רופא, ועשיתי היום סלט. זה גם משהו, לא?"

"הבחירה שלי הייתה שאני רוצה גם לשלוח את הילדים לגן, גם לעשות דיבוב באולפן, לרוץ הביתה לעשות שניצלים ולאסוף את הילדים. לכן הן הופיעו והקליטו ואני לא".

מלבד הדיבובים, זאת אומרת. הולצמן היא הקול מאחורי לא מעט דמויות מוכרות. החל מפיטר פן בסדרה בטלוויזיה, כולל שיר הפתיחה, מלכת הלבבות ב"עליסה בארץ הפלאות", שיר הפתיחה ב"מלך האריות", המספרת והעכברוש ב"בננות בפיג'מות" והרשימה ארוכה. "אפילו עשיתי תפקיד של נמלה נוחרת. ישבתי באולפן ונחרתי, ואז אמרתי לעצמי שזה לא ייתכן. אני באה הביתה ושואלים אותי מה אני עושה, מה אני אגיד להם? שאני נמלה נוחרת? מי יאמין לי?".

- אחת ולתמיד, מי המנטה מי המסטיק ומי השוקולד?
"אף פעם לא החלטנו, תמיד היה ויכוח על הנושא הזה, תמיד שאלו אותנו, תמיד רצו הגדרות, אבל זה מעולם לא הוחלט. שכל אחד יחליט לעצמו".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by