בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
ניגרז בלי אטיטיוד 
 
 
אידן סגל

אידן סגל עם מקבץ הביקורות על הסרטים החדשים שעולים השבוע בבתי הקולנוע: "בחורים רעים 2", "ימי שני בשמש", "הבית באומבריה" ו"קורונדו"

 
 
 
 
 
 
 
 
 

בחורים רעים II

 
כאשר צולם "בחורים רעים" ב-1995 היו וויל סמית' ומרטין לורנס ידועים בעיקר בזכות סדרות הטלוויזיה שלהם ומייקל ביי היה במאי של קליפים ופרסומות. הצלחת הסרט הקפיצה לשלושתם את הקריירות, את המשכורות, וכפי שזה נראה גם את האגו.

לרגל הסיקוול הבלתי נמנע נפגשים פעם נוספת ממשיך דרכו של אדי מרפי, מרטין לורנס ("ביג מאמא"); המועמד לאוסקר ואחד השחקנים היקרים בהוליווד, וויל סמית ("גברים בשחור" ו"היום השלישי"); ואחד הבמאים הגרנדיוזיים ביותר שפועלים כיום, מייקל ביי ("ארמגדון", "פרל הארבור"), ולכולם ברור שהם לא יסתפקו בעוד קומדיית פעולה צנועה. ואמנם, בסרט ההמשך יש את כל מה שהיה במקורי - יריות, פיצוצים, מרדפי מכוניות ומשפטי מחץ לרוב - אבל בכמות הרבה יותר גדולה, כל כך גדולה שהיא ממלאת שעתיים וחצי של סרט.

מדד העגבניות הרקובות: 26 אחוזי טריות וציון ממוצע של 4.2 מתוך 10. הביקורות מסכימות, למישהו כאן עלה השתן לראש.

הכסף מדבר: הסרט הרוויח אמנם 137 מיליון דולר בארה"ב, אבל התקציב הענק שלו עמד על 130 מיליון ועוד 40 מיליון בשיווק. הנתונים האלו מאכזבים בעיקר כשמשווים אותם לסרט הקודם, שהרוויח מעל 140 מיליון דולר ברחבי העולם עם תקציב של 23 מיליון בלבד.

במאי: מייקל ביי (פרל הארבור, ארמגדון, בחורים רעים), 147 דקות, ארה"ב, 2003
(למידע על זמני ההקרנות)
 
Philadelphia Inquirer: שעתיים ועשרים ושש דקות שמרגישות כמו סרט מצוייר - נע בקצב מסחרר, לא עוצר לשנייה, עמוס בטוסטסטרון, מפוצץ ומנופח מאקשן.

Rolling Stones: ב"בחורים רעים II" יש את הכל. כל דבר צעקני, מטופש, אלים, סקסיסטי, גזעני, מיזנטרופי והומופובי שאפשר לחשוב עליו. סרט האקשן הגרוע של הקיץ.

Chicago Tribune: מייקל ביי והמפיק ג'רי ברוקהיימר יודעים ללחוץ על הכפתורים הנכונים, לבזבז המון כסף ולפזר קלישאות לכל עבר. התוצאה מהנה ומלהיבה ולא מניחה אפילו לשניה אחת - גם אם בסופו של דבר היא די פסיכוטית.
 

ימי שני בשמש

 
Los Lunes al sol

זהו הסרט שניצח את אלמודובר. כולם היו בטוחים ש"דבר אליה" יככב בטקס הגויה (פרסי האקדמיה הספרדית) ואז בא "ימי שני בשמש" ולקח את כל הפרסים המובילים מתחת לאפו של הבמאי הספרדי המהולל.
כנראה שאנשי האקדמיה הספרדית באמת אהבו את הסרט החברתי הזה, שמתאר חבורת מובטלים מיואשים וכועסים בעיירה קטנה בצפון ספרד. לאחר שפוטרו מעבודתם במספנות מנסים אנשי העיירה להתמודד עם מצבם החדש, ולהעביר את הזמן הפנוי הרב שנוצר להם בשתייה, בחיפוש אחר עבודה חדשה ובנסיונות נואשים למחות. עם חווייר בארדם ("לפני שהלילה יורד") כמנהיג הבלתי מוכתר של החבורה.

פרסים ועיטורים: כאמור הסרט זכה בפרסי הגויה החשובים (שחקן, במאי, סרט) והפך לנציגה של ספרד לפרס הסרט הזר הטוב ביותר באוסקר. אולם הייתה זו האקדמיה האמריקאית שאמרה את המילה האחרונה – הסרט לא הצליח לזכות ולו גם במועמדות, ואילו אלמודובר זכה באוסקר על התסריט הטוב ביותר והיה מועמד על בימוי.

מדד העגבניות הרקובות: 77% מהמבקרים אהבו (ציון ממוצע 6.9 מתוך 10). נראה כי תיאור האבטלה מדויק ומרשים, אם כי היו כמה תגובות חיוביות פחות, שטענו שחוסר המעש של המובטלים דבק גם בסרט עצמו.

במאי: פרננדו לאון דה ארנואה, 113 דקות, ספרד/צרפת, ספרדית, 2002
(למידע על זמני ההקרנות)
 
 
Roger Ebert: מלבד כמה סצנות נוגעות ללב ופתיחה חזקה, נראה שהסרט סובל מבעיה אחת מרכזית: בדומה לדמויות שלו, אין לו לאן ללכת ולכן הוא מדשדש באותן דילמות שוב ושוב.

Premiere: כאשר הוליווד מספקת רק אגדות חסרות כל קשר למציאות, צריך לפנות לקולנוע הזר. "ימי שני תחת השמש" מלא בסיפורים אמינים ומרגשים, ללא פתרונות הקסם המזוייפים של הוליווד.

Hollywood Reporter: מזכיר את סרטיו החברתיים של קן לואץ', אך עם סגנון משלו – תסריט מהודק ועשייה קולנועית מחושבת מחליפים את האלתור והרישול המכוון של לואץ'.
 

הבית באומבריה

 
My House in Umbria

הכבשים, שפסעו בנחת על הכביש המפותל כנחש, עיכבו את מכוניתה המפוארת של אמילי דלהאנטי וכמעט שגרמו לה לאחר את הרכבת למילאנו. אם הייתה מתעכבת עוד כמה דקות, לא הייתה נפגעת מהפיצוץ הגדול שפגע בקרון הרכבת וכך לא היינו זוכים לצפות בהרפתקה הגדולה שעברה יחד עם שאר הניצולים מאותו פיגוע הרה גורל.

דלהאנטי (מגי סמית' המרשימה, "פארק גוספורד") היא סופרת של רומנים רומנטיים שמאלציים במיוחד. לאחר שניצלה מפעולת הטרור המסתורית, היא אוספת לביתה הציורי באומבריה את הניצולים הנוספים ומטפלת בהם עד לתום החקירה. קשר מיוחד נוצר בינה לבין ילדה אמריקאית ששכלה את הוריה בפיצוץ, אולם כאשר מגיע למקום דודה הנוקשה של הילדה (כריס קופר, "אדפטיישן") ומבקש לקחת אותה עמו, שלוותה של אמילי מתערערת. או במילים אחרות, מתחת לחזותה הקרירה והבוטחת נחשפות מערבולות סוערות של רגשות וצרכים נסתרים.

"הבית באומבריה" הופק כסרט טלוויזיה על ידי ערוץ הכבלים האמריקאי HBO. הביקורות שיבחו את המשחק, ובעיקר את הדמות האמביוולנטית שמגלמת מגי סמית', אם כי נשמעו גם טענות בדבר חוסר האמינות של הסיפור.

פרסים ועיטורים: הסרט היה מועמד לתשעה פרסי אמי וזכה השבוע באחד מהם - הפרס לשחקנית הטובה ביותר בסרט טלוויזיה, אותו קיבלה מגי סמית'. האמריקאים האלה פשוט לא יכולים לעמוד בפני מבטא בריטי, ובצדק.

במאי: ריצ'רד לונקריין (ריצ'רד השלישי), 102 דקות, בריטניה/איטליה, אנגלית, 2003
(למידע על זמני ההקרנות)
 

קורונדו

 
Coronado

"קורונדו" נראה אמנם כעוד סרט קיץ הוליוודי נוסחתי, אבל מאחוריו מסתתרת תפישה מגלומנית שמטרתה לזעזע את עולם שוברי הקופות, או לפחות לדגדג אותו מעט. ווקר אנגל ומארק וויגרט, יוצרי אפקטים מיוחדים מובילים בתחומם ("היום השלישי", "גודזילה"), החליטו שהוליווד מוציאה יותר מדי כסף על שוברי הקופות שלה ולכן הקימו חברת הפקה שמטרתה ליצור סרטים שנראים כמו מאה מיליון דולר, אבל עולים הרבה פחות.

ובכן, הנה הסנונית הראשונה לשיפוטנו. העלילה, כאמור, איננה הדבר העיקרי פה. משהו על צעירה בלונדינית מבברלי הילס, אשר במהלך חיפושים אחר החבר שלה, הופכת לגיבורת אקשן נועזת שנלחמת בג'ונגלים בדרום אמריקה. המלחמה בג'ונגלים, לעומת זאת, עם כל המסוקים, הקרבות והפיצוצים - היא העיקר.

השאלה הגדולה היא האם הפיצוצים והקרבות עובדים גם ללא הכסף הגדול של הוליווד. מכיוון שהסרט עדיין לא עלה בארה"ב או ברוב מדינות העולם, עדיין אין על כך תשובה מוחלטת. אך זה לא מונע מצמד המפיקים/תסריטאים/אנשי אפקטים להרצות בעולם על השיטות הגאוניות שלהם ליצירת אפקטים מדהימים ב(כמעט) אפס אמצעים.

במאי: קלאודיו פאה, 88 דקות, ארה"ב/גרמניה, ספרדית ואנגלית, 2003
(למידע על זמני ההקרנות)
 

בשבועות הקודמים

לפניכם מבחר בקורות על הסרטים שמציגים כעת בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, בעזרתן תוכלו להחליט איזה סרט שווה לכם לראות.

האסונות של נינה, לא רק בלונדינית 2, דברים יפים ומלוכלכים, המפיקים, חתונה דנית, בחורים רעים 2

אמריקן פאי: החתונה, דמעות של השמש, 28 יום אחרי, ביחד, רומן מזדמן, אחוזת האהבה

הג'וב האיטלקי, ערוצים של זעם, רומן מזדמן


האם אתם מסכימים עם יוצרי "קורונדו", שבהוליווד מבזבזים יותר מדי כסף על סרטי פעולה, כמו "בחורים רעים II"? כמה מובטלים ספרדים צריך בשביל לזכות באוסקר? ואיך מנסחים את המשפט "פתאום היה פיצוץ גדול" ברומן רומנטי? בואו לדבר על זה בפורום הקולנוע של נענע.

כל הביקורות, כל הסרטים - הארכיון המלא
 

אתרים רשמיים

 

טריילרים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by