בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
בעבור שלוק טקילה 
 
 
אידן סגל

אידן סגל עם מקבץ הביקורות השבועי על הסרטים החדשים בקולנוע: "היו זמנים במקסיקו", "אנשי המזימות", "לגמור עם האהבה", "ג'ולי עד קצה העולם" וטרום בכורה של "שישי הפוך" ו"נערות לוח השנה"

 
 
 
 
 
 
 
 
 

היו זמנים במקסיקו

 
Once Upon a Time in Mexico

שם סרטו החדש של רוברט רודריגז הוא מחווה למערבון הספגטי "היו זמנים במערב" של סרג'יו ליאונה. את העלילה שלו, לעומת זאת אפשר לתאר כ'טוב, הרע והמוזר'. נתחיל ב'טוב'. אנטוניו בנדראס מגלם את אותו נגן גיטרה שתקן, שכיכב בשני סרטים קודמים של רודריגז - "אל מריאצ'י" בעל התקציב האפסי ו"דספרדו". גם הפעם אין לו הרבה זמן לנגן, כיוון שהוא עסוק יותר מדי במרדף אחר האיש שרצח את אשתו (סלמה הייק) ובתו הקטנה. וויליאם דפו, נבל קולנועי מנוסה ("ספיידרמן", למשל) מגלם את 'הרע', שמלבד חיסול משפחות הוא גם סוחר סמים וגם מעורב בקנוניה להתנקש בנשיא המקסיקני. כאן נכנס לתמונה 'המוזר' - סוכן FBI עם כמה ברגים משוחררים – ואין אדם מתאים יותר לתפקיד מג'וני דפ, האיש והשריטה.

מדד העגבניות הרקובות, שמאגד ומשקלל את הביקורות השונות: הביקורות אהבו ברובן - 73 אחוז מהם לפחות, שנתנו לסרט ציון ממוצע של 6.3 מתוך 10. שני אנשים קיבלו את מירב התשבחות: רודריגז הבמאי, שיודע אקשן כייפי מהו וג'וני דפ שיצא מנישת השחקן המוכשר והמוזר הישר לצמרת טבלת שוברי הקופות.

הכסף מדבר: ואם מדברים על שבירת קופות, אז "מקסיקו" אמנם לא מתקרב להשגים העצומים שדפ הגיע אליהם כפיראט, אבל 50 מיליון דולר בשלושה שבועות לסרט שנעשה בתקציב של 30 מיליון, זה ממש לא רע.

במאי: רוברט רודריגז (ספיי קידס, דספרדו), 102 דקות, ארה"ב/מקסיקו, אנגלית וספרדית, 2003
(למידע על זמני ההקרנות)
 
Washington Post: ברוכים הבאים לעולמו של רוברט רודריגז: גדול מהחיים, פרוע וחצוף. בסרט, הגיבור בעל הגיטרה והאקדח מוכיח פעם נוספת שנקמה היא לא תמיד מתוקה, אבל היא יכולה להיות מאד קולית.

San Francisco Chronicle: בסרט השלישי בטרילוגיית "אל מריאצ'י" יש הומור שחור ומורבידי, אלימות רבה ומראות מזוויעים. בקיצור, זהו הסרט הכי מבדר ונגיש בכל הסדרה. מצוין.

Philadelphia Inquirer: רודריגז במאי כשרוני ואנרגטי, אבל הסרט מרגיש כמו אחרי כמה טקילות יותר מדי: באיזשהו שלב הכל נהיה מטושטש ומעייף.
 

אנשי המזימות

 
Matchstick Men

ניקולאס קייג' מגלם בסרט זה את ריי וואלר. ריי סובל מהפרעה נפשית, כמו ג'ק ניקולסון ב"הכי טוב שיש". הוא גם נוכל מומחה, המוציא כסף במרמה מאנשים תמימים, כמו ליאונרדו דה-קפריו ב"תפוס אותי אם תוכל". וחוץ מזה, מפגש עם קרוב משפחה אבוד משנה אותו וגורם לו לבחון מחדש את חייו, כמו טום קרוז ב"איש הגשם".

לא קשה לראות ש"אנשי המזימות" לא זוכה בנקודות על מקוריות החומרים, אך בכל מה שקשור לחיבור גורמים שונים לחלוטין זה מזה, הוא אלוף. אז ככה: על מנת להתגבר על אובססיית הניקיון שלו ריי מחליט להתעמת עם עברו ויוצר קשר עם בתו אותה לא ראה מעולם. הבת האובדת מתלהבת מעיסוקו של אביה ומבקשת להצטרף למעשה המרמה הגדול שהוא מתכנן עם שותפו (סם רוקוול, "וידויים של מוח מסוכן"). רואים איך הכל מתחבר בסוף?

מדד העגבניות הרקובות: שילוב הז'אנרים עבד בשביל רוב המבקרים (82 אחוזי טריות, ציון ממוצע של 7.2 מתוך 10), אבל נשמעו לא מעט טענות לגבי הטוויסט הסופי של הסרט, שקצת קלקל.

הכסף מדבר: כשרידלי סקוט מוציא סרטים בומבסטיים ויקרים כמו "גלדיאטור" הם מכניסים המון כסף. עם סרט קטן (יחסית) כמו "אנשי המזימות" ההצלחה הקופתית קטנה יותר – 31 מיליון דולר בשלושה שבועות.

במאי: רידלי סקוט, (גלדיאטור, תלמה ולואיז), 116 דקות, ארה"ב, אנגלית, 2003
(למידע על זמני ההקרנות)
 
 
New York Post: אחד מאותם סרטים חסרי כל קשר לחיים האמיתיים, שנוצרו כדי לספק דמויות חריגות ושונות לשחקנים מוכשרים. מלבד המשחק היפה, הצופה עלול להרגיש בסוף הסרט פראייר, ממש כמו אחד הקורבנות לתכסיסי הנוכלות של ריי.

ReelViews: סרט שנכנס הישר לעלית של סרטי הנוכלים, כיוון שמלבד מעשי רמייה מפתיעים הוא מציג גם דמויות מעניינות, דיאלוג אינטליגנטי, הומור מפתיע וחומר למחשבה.

Roger Ebert: ניקולאס קייג', שחקן אדיר שלא פוחד לקחת סיכונים, הוא האיש המתאים לגלם את רוי - אחת הדמויות המרתקות ביותר שראינו בשנים האחרונות. דמות זו מובילה סרט חכם, מורכב ומרגש.
 

לגמור עם האהבה

 
Down with Love

אם בשנה שעברה, כדי לצפות ב"הרחק מגן עדן" של טוד היינס היה צורך להפגין ידע בסרטי דאגלס סירק, הרי לסרט זה דרושה הכרות כלשהי עם קומדיות שנות השישים של דוריס דיי ורוק הדסון. ללא הכרות זאת עלול הצופה לתהות איך זה שכולם מדברים על סקס כל הזמן, אבל לא עושים כלום (מלבד עוד ועוד רמיזות ומשחקי מילים).

רנה זלווגר היא ברברה נובאק, מחברת רב מכר שקורא לנשות ניו יורק והעולם לגמור עם האהבה לגברים, לטובת עצמאות והגשמה עצמית. אוון מקגרגור הוא קאצ'ר בלוק, עיתונאי כוכב ומאצ'ו, שמאהבותיו הרבות זנחו אותו בעקבות ספרה של נובאק. במיטב המסורת של סרטי דיי והדסון, בלוק מחליט להתחפש לגבר תמים וא-מיני כדי לגרום לנובאק להתאהב בו ולחשוף את פרצופה האמיתי. כנראה שלא סיפרו לו שזו המאה ה-21, ולאף אחד כבר אין כבוד למסורת.

מדד העגבניות הרקובות: 60 אחוזי טריות וציון ממוצע של 6.5 מתוך 10. כל המבקרים מסכימים שלוק הסיקסטיז בסרט מדליק, אבל לגבי השאר אין הסכמה - הדעות נעות בין 'מתוחכם' ל'מתחכם'.

הכסף מדבר: הסרט יצא בארה"ב יחד עם "מטריקס 2", במטרה למשוך אליו את הקהל הנשי שלא מעוניין באקשן מציון. תרגיל משונה עבור סרט שעוסק במלחמת המינים וטוען כי בסופו של דבר אנחנו לא כל כך שונים זה מזו. ואכן, כל הנשים הלכו למטריקס ו"לגמור עם האהבה" גמר עם 20 מיליון דולר בלבד.

במאי: פייטון ריד (מעודדות צמודות), 101 דקות, ארה"ב, אנגלית, 2003
(למידע על זמני ההקרנות)
 
New York Daily: חלקו הראשון של הסרט מקסים בזכות העיצוב הנפלא שלו, ההמשך כובש בזכות ריבוי ההפתעות והתהפוכות. הכל בסרט מטופש, מוקצן…ותענוג אמיתי.

Village Voice: יש בסרט לא מעט רגעים יפים, בעיקר אלו שמספקים מבט סאטירי על התקופה, אבל למרבה הצער רנה זלווגר לא מגיעה לקרסוליה של דוריס דיי וכל העיצוב שבעולם לא יכול לחפות על כך.

Rolling Stone: אין טיפת כימיה בין זלווגר למקגרגור, והסרט כולו לא מצליח להתעלות מעבר להתחכמויות עבשות. מתחיל כצמר גפן מתוק ומסתיים כמשהו ורוד, דביק ומעורר בחילה.
 

ג'ולי עד קצה העולם

 
Julie Walking Home

כל הסרטים שעולים השבוע לאקרנים סוחבים איתם עלילה מפותלת ועמוסה, וסרט זה אינו יוצא דופן. תקציר העלילה לבדו יכול היה להספיק לשלושה סרטים באורך מלא ולשתי תוכניות של ג'ודי ניר מוזס שלום. מוכנים?

ובכן, הסרט מספר על ג'ולי (מירנדה אוטו, "שר הטבעות" ו"המין האנושי"), נוצריה שנשואה ליהודי, שבוגד בה. מלבד זאת יש לה בן חולה סרטן, שאלרגי לתרופות הקונבנציונליות שמספק לו בית החולים. למזלה של ג'ולי, אביה בדיוק התארס עם בחורה שהגיעה אליו על פי הזמנה הישר מפולין, והיא מכירה מישהו, עם כוחות שלא מהעולם הזה. ג'ולי ממהרת לנסוע עד לפולין הרחוקה, שם היא מגלה שכוחותיו של ההילר כה מופלאים עד שלא רק שהוא מרפא את הילד, הוא גם כובש את ליבה. ואז בעצם מתחיל הסיפור המרכזי של הסרט.

הביקורות לא קידמו בברכה את הסרט. עיקר ההסתייגויות היו מהעלילה המלודרמטית ומרדידות החומרים. יחד עם זאת, היו שקראו לתת לסרט הזדמנות בכל זאת - בגלל המשחק המשובח או הנושאים המעניינים.

פרסים ועיטורים: אניישקה הולנד, הבמאית הפולניה הותיקה הייתה מועמדת לפרס הבימוי בפסטיבל הסרטים בוונציה.

במאית: אניישקה הולנד (אירופה אירופה, הנערה מכיכר וושינגטון), 113 דקות, גרמניה/קנדה/פולין/ארה"ב, אנגלית, 2001
(למידע על זמני ההקרנות)
 
eFilmCritic.com: לסרט יש פוטנציאל רב - השחקנים נהדרים והעלילה מעניינת - אבל בחלקו האחרון יש כמה טעויות קריטיות והפוטנציאל מתפקשש. ראוי לצפייה אבל מאכזב.

Apollo Guide: דרמה עגומה, פסימית ומלודרמטית, שעוסקת בלא מעט נושאים גדולים כמו אמונה ומשפחה, אך לא ממש מעמיקה.

Hollywood Reporter: הסרט מתנהל יפה בשעה הראשונה שלו, אך אז הוא נתקל בחומת המלודרמטיות וכל הקצב שלו משתבש. נראה כי הסרט מנסה לרצות את כולם ובסופו של דבר אינו מרצה איש.
 

שישי הפוך – טרום בכורה

 
Freaky Friday

בין טס (ג'יימי לי קרטיס) לאנה קולמן (לינדסי לוהן, "אבא מתארס") יש יחסי אם ובת שגרתיים - צעקות, איומים, בכי ומשפטים כמו "את אף פעם לא מבינה אותי" (הבת לאם) ו"אל תשתמשי בטון הזה איתי, גברת צעירה" (האם לבת).

יום שישי אחד הן מתעוררות ומגלות שהחליפו במשך הלילה את גופן. אל תשאלו איך, משהו שקשור לסינים ולעוגיות מזל המוזרות שלהם. אחרי הזעזוע הראשוני הן מחליטות להתנהג כרגיל, כשכל אחת תבצע את המטלות של השנייה. כך מוצאת אנה את עצמה מייעצת למטופלים המסובבים של אמה הפסיכולוגית וזו מצדה מגלה שבית ספר הוא לא מקום מהנה וקליל כפי שחשבה.

הבעיה היא שהקסם לא עובר ולשתיהן יש תוכניות להמשך היום: אנה חייבת להופיע עם הלהקה שלה וטס בכלל אמורה להנשא בשנית. זהו סרט של דיסני ולכן רק האהבה וההבנה יוכלו להציל אותן. אהבה והבנה בין אמא לבתה המתבגרת? זה לא הולך להיות קל.

מדד העגבניות הרקובות: 90 אחוזי טריות (!) וציון ממוצע של 7.1 מתוך 10. עם כאלו תוצאות אפשר לחשוב שמה שמבקרים הכי אוהבים בעולם זה סרטי דיסני קיטשיים. אז לא – פשוט הסרט הזה באמת מצליח להצחיק וג'יימי לי קרטיס, מסכימים כולם, היא הטינאייג'ר הכי מגניבה בכיתה.

הכסף מדבר: לא רק את המבקרים הסרט קנה אלא גם את הקהל. הוא הכניס סכום של 107 מיליון דולר עם תקציב של 20 מיליון דולר. בזכות הסרט הזה, ובזכות "נמו" ו"שודדי הקריביים" יחלקו השנה בדיסני בונוסים שמנים במיוחד לחגים.

במאי: מארק ס. ווטרס (בלשית בסטייל), 93 דקות, ארה"ב, אנגלית, 2003
(למידע על זמני ההקרנות)
 

נערות לוח השנה – טרום בכורה

 
Calendar Girls

חבורה של נשים מחליטות להצטלם בעירום ללוח שנה חושפני בשביל כסף. עד כאן אין חדש – פמלה אנדרסון עושה זאת פעמיים בשבוע – אבל הפעם אלה נשים שעברו כבר מזמן את גיל הארבעים ומה שאצל פמלה חטוב, מתוח וזקור, אצלן כבר לא.

זהו סיפורן האמיתי של חברות ארגון הנשים ביורקשייר שרצו להרים תרומה לבית החולים המקומי, כתודה על שטיפל בבעלה של אחת מהן עד ליומו האחרון. לוח השנה הנועז שהפיקו למען מטרה זו זכה לכיסוי תקשורתי גדול והפך ללהיט מפתיע. עכשיו יש גם סרט, בו מככבות בין השאר הלן מירן ("החשוד העיקרי") וג'ולי ווטרס ("בילי אליוט") וקשה שלא לכנות אותו "ללכת עד הסוף - הגירסה הנשית".

מרבית הביקורות היללו את הסרט ואת שחקניותיו האמיצות, וטענו כי הוא מצחיק ואמיתי, ממש כמו הסרט ההוא עם הגברים המתפשטים.

הכסף מדבר: הסרט זוכה להצלחה רבה באנגליה, מולדתו. לאחר ארבעה שבועות הוא נמצא במקום הראשון בטבלת שוברי הקופות, עם הכנסות מצטברות של כעשרה מיליון פאונד.

במאי: נייג'ל קול (להציל את גרייס), 108 דקות, אנגליה, אנגלית, 2003
(למידע על זמני ההקרנות)
 

בשבועות הקודמים

לפניכם מבחר ביקורות על הסרטים שמציגים כעת בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, בעזרתן תוכלו להחליט איזה סרט שווה לכם לראות.

בחורים רעים 2, ימי שני בשמש, הבית באומבריה, קורונדו

האסונות של נינה, לא רק בלונדינית 2, דברים יפים ומלוכלכים, המפיקים, חתונה דנית, בחורים רעים 2

אמריקן פאי: החתונה, דמעות של השמש, 28 יום אחרי, ביחד, רומן מזדמן, אחוזת האהבה


האם ניקולאס קייג' יצא מתישהו מהדיכאון? האם ההילר של ג'ולי יצעק לה "עצור, את הומו"? מה יהיה הזרם הקולנועי העתיק הבא שיזכה לחידוש עכשווי ומתחכם ואיזה תפקיד ימלא בו ג'וני דפ? בואו לדבר על זה בפורום הקולנוע של נענע.


כל הביקורות, כל הסרטים - בארכיון המלא
 

אתרים רשמיים

 

טריילרים

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by