בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
תגדילי לי, כוסיט!!.... 
 
 גליה אברמוב על השער של XTRA המחודש   
 
דרור נובלמן

דרור נובלמן לא יכול להפסיק לאהוב את מגזין "XTRA", גם בגרסתו המחודשת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
נכון שלא יאה לבקר דברים שמקבלים בחינם, אבל אני חייב להודות שמעולם לא ירדתי לסוף דעתו של עיתון XTRA. למיטב זכרוני הייתה זו תמיד מין חוברת זעירה, דחוסה בתמונות וטקסט כה קטנטן, עד שכמעט ולא היתה ניתנת לקריאה ללא עזרים חיצוניים כמו זכוכית מגדלת, או מיקרוסקופ. היות והעיתון הגדיר עצמו כמכוון לקהל יעד של בלייני ת"א, קהל יעד שמעצם הגדרתו הוא כבד ראייה וטרוט עיניים משעות של שתייה במסבאות חשוכות, עישון כימיקלים, והזרקת מריחואנה, קרה שהעיתון הפך לקאלט מבלי שאף אחד ממש יקרא מה שכתוב בפנים.

זה קרה בזכות שלוש סיבות: 1- חילקו את זה חינם בפיצוציות; 2- אפשר היה להכין מזה פילטרים; 3- (החשובה מכולן) התפרסמו שם עשרות תמונות של בליינים ואנשי חיי הלילה. לא קיים תל-אביבי, ולו יהיה בן תשעים וחולה סופני, שלא פשפש בסתר בין התמונות וניסה לאתר שם את עצמו, תוך שהוא ממלמל תפילה חרישית שיהיה רשום שם גם השם. התמונות האלו היו הסממן העיקרי של העיתון, ואף שימשו גושפנקא רשמית למאות פריפר-פרחות שקבעו בקורת רוח "יו סיגי אני בעיתון, אני מפורסמת". לכן גם היו התמונות, הדבר הראשון שחיפשתי ב"XTRAlarge" - הגלגול החדש והמוגדל של המגזין. לתדהמתי כי רבה, לא מצאתי אותן. לתדהמתי כי עוד יותר רבה, מצאתי את עצמי מחבב את העיתון.

נתחיל בגודל: נכון להיום, XTRA הוא העיתון הכי גדול בארץ. מעיתון כיס (בהנחה שמדברים על כיס של גור קנגורו בן יומו), הפך XTRA למפלצת כרומו בגודל 26 על 38 (הכל בס"מ), והוא ידידותי למשתמש בערך כמו בחורה שהייתה שטוחה כל חייה ולפתע החליטה להשתיל 500 סמ"ק בכל שד.

שנית, התמונות: העיתון מפוצץ בתמונות מעוצבות שפרוסות על פני עמודים שלמים, דבר שמקנה להן עוצמה ויופי שלא ניתן להשיג בדף באיכות וגודל פחותים. אפילו פרסומת סתמית ל-ESC נראית שם טוב. בין היתר ניתן למצוא תמונה של זוג קשישים מתנשקים, את הדוגמנית המרהיבה אלינור גל, פרסומת של המעצבת ליאת זרמון (הבת של?), ובעמוד 62 יש לנו ציצי.

הטקסט: דווקא פה נרשמה תופעה מוזרה. אמנם עמודי העיתון והתמונות תפחו פלאים, אבל המלים נשארו זעירות. חבל. במיוחד על רקע התמונות והכותרות צבעוניות והגדולות. חבר'ה, זה שהאותיות טיפל'ה יותר גדולות מהפונט המקורי, לא אומר שהגזמתם. להיפך, העיתון האידיאלי לקהל היעד, הוא כזה שמורכב מתמונות גדולות ומעט טקסט ברור וקריא. כל מה שצריך לעשות זה לחתוך את כמות המלל בחצי ולהגדיל קצת את הפונט.

תוכן: את היומן המיתולוגי של שולץ האיום, החליפו כותבים מסוקסים וקשוחים לא פחות, בדמות ישראל אהרוני ומושיק גלאמין. לטובה צריך להזכיר את מפת הבילויים של ת"א, שמפרטת כל אתר ואתר. המפה אומנם סובלת לפעמים מהמלצות מתחנפות מדי ("לנסקי - המקום עם הסיכוי הכי גדול בתעשיית הפיק-אפ כי הגודל כן קובע", במקום "לנסקי - ביב שופכין אנושי, פיק-אפ לערסים וכונפות שממילא אף אחד לא רוצה", למשל), אבל מוכרחים להודות שעיצובה מרשים מאוד, וכולל אייקונוגרפיה משעשעת (זוג מזדיין מעיד שהשירותים נקיים וכדומה). עוד לטובה: כתבה שמעוצבת כמודעת אבל בדבר פטירתו של מועדון הדינמו דבש, ושאר כהנה וכהנה הברקות פה ושם.

הרוח: אילון זרמון ואדר גולדמן, "הילדים הרעים של עולם הפירסום" (כך הם אוהבים להתכנות), השקיעו בפורמט החדש 350 אלף דולר (עפ"י הפירסומים), וההשקעה ניכרת. לא בגלל שהעיתון נראה מלוטש או משהו, אלא דווקא בגלל שהוא נראה שכונה, שזה בדיוק הלוק המבוקש. XTRA החדש, על אף ההשקעה והגודל, מצליח לשמר את הרוח של גלגולו הקודם הקטנצ'יק והמיתולוגי. יש בו מין תכונה חמקמקה כזאת שגורמת לך לחשוב שהוא חתרני. אולי זה משהו באקלקטיות שלו, בתמונות הענק, הכתבות המגובבות, הרוח הטובה, ואולי זה דווקא הציצי. מברוק.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by