בערוץ
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
אודליה ברקין

שישה סרטים השבוע - 'משהו טוטאלי' הישראלי, ליאונרדו דיקפריו ב'החוף', ג'ים קארי ב'איש על הירח', 'בנים אינם בוכים', 'האומנת' ו'סוף הרומן' - במה לבחור? המדור לשירותכם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כמה פעמים רציתם ללכת לסרט חדש שעלה ביום חמישי, אבל מלבד כמה שורות המגוללות את סיפור העלילה בקצרה, ושני משפטים בסגנון "נהדר!" ו"מרגש!" לא היה לכם מושג אם שווה לראות את הסרט או לא?

אל דאגה, אנחנו כאן כדי לעשות סדר בבלגן ולהראות לכם מה חושבים המומחים: אי- אונליין, השבועון אל-איי וויקלי והאתר פילם.קום, על הסרטים החדשים שהגיעו בסוף השבוע לארץ. והשבוע - שישה סרטים (!) : `החוף`, `איש על הירח`, `בנים אינם בוכים`, `סוף הרומן`, `האומנת` - וסרט ישראלי חדש: "משהו טוטאלי"
 

החוף

החוף - ליאונרדו דיקפריו
 החוף - ליאונרדו דיקפריו   
ריצ`ארד (ליאונרדו דיקפריו) הוא תרמילאי אמריקאי שנחוש בדעתו שהטיול שלו בתאילנד יהיה שונה. דאפי (רוברט קרלייל) שכנו המשוגע במלון בבנקוק, נותן לו מפה ומספר לו על חוף סודי בו חיים מטיילים שבחרו לברוח מהעולם לגן-עדן פרטי שלהם.

ריצ`ארד נדלק על הרעיון ויוצא למסע אל החוף בלווית זוג צרפתי צעיר שפגש ושבחצי הנשי שלו , בחורה בשם פרנסואז, הוא מאוהב אנושות. לאחר תלאות וסכנת חיים מוצאים השלושה את החוף הסודי ומשתלבים בחיים ההרמוניים במקום - אבל השלווה נפגמת וגן העדן הופך לגיהנום כאשר הוא מאוים על ידי העולם החיצון ועל ידי מתחים פנימיים בין חברי הקבוצה. במאי: דני בויל (טריינספוטינג)
 
 
 
אי- אונליין: קצת קשה לתת ביקורת שלילית לסרט שרובו מאוכלס בליאונרדו דיקפריו בלי חולצה. גן העדן המתואר בסרט הוא אמנם יפה לצפייה אך למעשה רק מקסם שווא (אולי עדיף להשתמש במילה אשלייה) ריק מתוכן. הציון: שבע וחצי.

פילם.קום: הבמאים התעכבו על תיאור קריסת גן העדן מאשר על תיאור גן העדן עצמו, לכן כשקומונת החוף מתחילה להתפורר, הצופה לא חש שום צער. הפסקול קצבי ומשתלב, לפי מיטב המסורת של יוצרי טריינספוטינג. דמויות התושבים שבחוף מתוארות בשטחיות מה. החל מקטע מסוים, כשיש חשש שריצ`ארד מאבד את שפיות דעתו, הסרט הופך לקצת לא ברור.

אל-איי וויקלי: ההופעה של דיקפריו מעניקה לסרט את המיקוד שקצת חסר לו. הסרט נוטה לשטחיות בהצגת נושאים מסוימים כגון האם יתכן גן עדן עלי אדמות, מהי הרגשת החיות אחריה רודף ריצ`ארד, האם אפשרי לחיות רק לשם תענוג ועוד. בסיכומו של דבר - בידור טוב.
 

איש על הירח

ג`ים קארי ב`איש על הירח`
 ג`ים קארי ב`איש על הירח`   
ג`ים קארי מככב בסיפורו של אנדי קאופמן המנוח שנחשב לאחד מאמני הבמה החדשניים, המוחצנים והחידתיים של תקופתו. הקריירה שלו הייתה שנויה במחלוקת ציבורית, בייחוד כשהחל בקרבות היאבקות מול נשים, הוציא אולם שלם לאכילת חלב ועוגיות ושיבש במכוון הקלטה חיה של שידור טלוויזיוני. הסרט מספר את סיפור חייו ומותו. במאי: מילוש פורמן.
 
 
אי- אונליין: במקום סיפור מרגש של משוגע שהיה אהוב על אומה שלמה, קיבלנו כרוניקה של התנהגות אנושית תמוהה ומוזרה. הקהל לא יכול להבין מה הפך את קאופמן לקומיקאי בחסד עליון ולאיש שהוא היה, כי הסרט מתמקד בקאופמן האייקון התרבותי במקום בקאופמן הבנאדם. הציון: שבע.

פילם.קום: יכול להיות שהעובדה שלא מראים מספיק מקאופמן האדם וכן מראים די והותר מקאופמן הקומיקאי מקורה בעובדה שלא היה קאופמן האדם. הוא חי בשביל הקהל שלו. ג`ים קארי מדגים חיקוי מושלם של קאופמן.

אל-אי וויקלי: סיפור חייו המרגש של איש שנולד להצחיק. עבודה טובה של אותם תסריטאים שכבר הביאו לנו את הביוגרפיה של לארי פלינט האיש והסקנדל ושל במאי הסרטים הכושל אד ווד. קארי מחקה את שפת הגוף העצבנית של קאופמן אחד לאחד.
תמונה: מיאהו, הילארי סוונק היא ברנדון טינה
 

בנים אינם בוכים

בנים אינם בוכים
 בנים אינם בוכים   
ברנדון טינה (הילארי סוונק, זוכת גלובוס הזהב, ומועמדת לפרס האוסקר) הוא בחור מקסים. נשים מחבבות אותו והוא רוכש חברים בקלות. ברנדון מתאהב ונעשה חבר של לאנה (קלואי סביני, מועמדת לאוסקר שחקנית המשנה) ומתידד עם ג`ון וטום שני חבריה. אבל ברנדון הוא למעשה נערה בשם טינה, שבעזרת מחוך הדוק וזוג גרביים בתחתונים בחרה להיות בחור. כשמתגלה זהותו המינית האמיתית של ברנדון טינה, הוא נאנס ונרצח באכזריות. מבוסס על סיפור אמיתי משנת תשעים ושלוש. במאית: קימברלי פירס.
 
 
אי- אונליין: סרט מדהים ומזעזע בכנותו. מדגים בצורה ריאליסטית ונוקבת את המחיר הכבד של להיות שונה, בעיירה קטנה וצרת אופקים. הציון : שמונה וחצי.

פילם.קום : הסרט היה יכול ליפול למלכודת ולהפוך לקלישאה מסוג סרט השבוע בערוץ הסרטים ("דרמה סוחטת דמעות"), אך הוא הצליח להתעלות לכדי הצגת תמונה מורכבת ואמיתית של כל אחת מהדמויות, מהרוצחים דרך מושא האהבה ועד ברנדון טינה עצמו.

אל-אי וויקלי: הסרט מעורר רגשות מעורבים. מצד אחד כל הפרטים השערורייתיים, בעיקר הרצח והאונס, מוגשים בפירוט מלא ומעוררים תחושות אימה והזדהות עם הקורבן. מצד שני, הסרט מספק את הסקרנות ומקטין את הבורות סביב עניין הטרנס-ג`נדר (החלפת מין). סביר להניח שאם טינה הייתה גדלה בקהילה עירונית פתוחה היא עדיין הייתה בחיים היום.
 

סוף הרומן

סוף הרומן
 סוף הרומן   
בעיצומה של מלחמת העולם השנייה מנהלים שרה מיילס (ג`וליאן מור, המועמדת לאוסקר) אישה נשואה והסופר מוריס בנדריקס (ראלף פיינס) רומן של אהבה אסורה וסוערת. ללא כל הסבר מנתקת שרה את היחסים. שנתיים מאוחר יותר פוגש בנדריקס את בעלה של שרה (סטפן ריאה) לגמרי במקרה. הפעם , כולו חדור קנאה ותשוקה הוא נכנס מחדש לחייה של שרה, ובליבו ההחלטה לגלות מדוע עזבה אותו ומי הגבר הנוסף בחייה. במאי: ניל ג`ורדן

 
 
אי- אונליין: הסרט מגולל באיטיות את סיפורה של טרגדיה רומנטית קורעת לב. לא כל אחד יאהב את עוצמת הרגשות והתשוקה המובעים בסרט בכשרון רב. בסך הכל - מעט כבד. הציון: שמונה.

פילם.קום : בימוי מאוזן ועבודת מצלמה טובה מעבירים את המתח שבין החזות האלגנטית והמעוצבת למשעי של הדברים - לבין התשוקה והיצרים העצומים החבויים מתחת לפני השטח. הנושא האמיתי שבמרכז הסרט הוא מסתרי הגורל והאמונה, ואכן צריך קצת אמונה כדי לצלוח את הסרט הזה עד סופו, אבל זה בהחלט משתלם.

אל-איי וויקלי: הדמויות לא משדרות מספיק מורכבות אנושית. השפה, התפאורה והתלבושות מקבלים דגש מרכזי בסרט, עד שנדמה שהמראה הופך להיות חשוב יותר מהתוכן. פיינס, צנוע ומתון מדי בשביל לגלם תשוקות יוקדות בעוצמה שכזו. הוא לא משכנע ועיניו רגשניות מדי.
 

האומנת

האומנת
 האומנת   
לונדון של אמצע המאה התשע-עשרה. רוזינה דה סילבה (השחקנית מיני דרייבר), בת למשפחה יהודייה ספרדית עשירה, עוזבת לסקוטלנד לאחר שאביה נרצח בברוטליות. היא מתחזה לנוצרייה בשם מריה בלקצ`רץ` ומתחיל ה לעבוד כאומנת בבית משפחת קאוונדיש. אבי המשפחה הוא מדען השוקד על פיתוח טכניקות צילום ומזניח את אשתו ובנו. מערכת היחסים בין האב לאומנת מתלהטת כשזו עוזרת לו בעבודתו והאיזון במשפחה מופר. במאית: סנדרה גולדבאכר
 
 
אי-אונליין: לכאורה סרט גותי רצוף תשוקות אפלות וייסורים - אך למעשה לא נותן שום נקודת מבט ייחודית או שונה מאלפי סרטים אחרים בסגנון שנעשו במשך השנים. שפע של תלבושות יפות ונופים ציוריים. הציון: שבע וחצי.

פילם.קום : לעיתים נראה הסרט רציני וכבד ראש. נעדרת ממנו שמחת החיים של מיני דרייבר שהפכה אותה לחביבת הקהל בסרטים קודמים (סיפורו של ויל האנטינג, למשל). הסרט מתמקד בכיוון רציונלי ומדעי מדי.

אל-איי וויקלי: למרות שהסרט מתעסק בסוגיות של אנטישמיות במאה התשע-עשרה, שחרור האישה, אהבה ומוסר - הוא אינו מחדש שום דבר. הבונוס העיקרי בו הוא הפסקול שלו, בו מככב קולה המרהיב של הזמרת עופרה חזה.
 

משהו טוטאלי

משהו טוטאלי - מתוך האתר הרשמי
 משהו טוטאלי - מתוך האתר הרשמי   
חיים (מאור כהן) וחברה שלו רננה (טינקרבל) ממציאים בטעות שיקוי ורדרד שנקרא ``טוטאל לאב`` או TLV בקיצור, וגורם לכל המשתמש בו להתאהב ולחוות אהבה מופלאה. רננה עוזבת את חיים ונוסעת להודו. שנה מאוחר יותר, חיים שומע שבחורה ישראלית נתפסה עם סם האהבה ונמצאת בכלא בהודו. הוא אורז את מה שנשאר מהסם ונוסע לחבר שלו שושן (גור בנטוביץ`) באמסטרדם שיעזור לו למכור את הסם כדי לגייס את הכסף להציל את רננה. שושן שרננה עברה דרכו ודרך ליבו, בדרך להודו, מצטרף לחיים במסע לגואה, ואליהם מצטרף החבר השלישי זהר (זהר דינר) שגם אתו הייתה רננה לפני שנעצרה. סיפור אהבה של שלושה בחורים לבחורה ושל נוזל אחד ורוד ומשגע. במאי: גור בנטוביץ`
 
 
עיתון תל אביב: למרות שמדובר בסרט חינני ומבדר ברובו, הוא משתלט על גל נפשי עצל ובלתי - מעורר. וכך, למרות שהעבודה הקולנועית ב"משהו טוטאלי" לא רעה ואפילו מרשימה לעיתים קרובות, המנעד הרגשי שלו נע בין "סבבה, אחי", ל"בונ`ה אחותי את שרוטה במוח". שורה תחתונה: סתם (אבל בסבבה).

עיתון העיר: הדבר הכי בולט בסרט זה שהוא נעשה באהבה. כל חיתוך, כל תנועת מצלמה, כל אפקט וכמובן המשחק. הכל בכיף. האמירה של "משהו טוטאלי" היא בחוסר האמירה שלו, בהתעלמות הצפצפנית שלו מסוגיות מיושנות כמו השלום במזרח התיכון, מעמד האישה והגבר, סמים חוקיים לעומת סמים לא- חוקיים, תרבות המערב ותרבות המזרח וכל השטויות האלה. את הכמעט - כלום ש"משהו טוטאלי" אומר, הוא אומר מצוין.
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by